مسعود مرادی:

فدراسیون فوتبال در بخش داوری هم بلاتکلیف است

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۰:۵۳:۱۳
کد خبر: ۱۰۷۰۹۴۳
مسعود مرادی، ناظر داوران فوتبال در برنامه صبح و ورزش شنبه ۱۹ مهر به گفتگو درخصوص حواشی ایجاد شده در عدم حمایت از داوران فوتبال پرداخت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  دستمزد داوران لیگ برتر از هفته بیستم تا پایان آن یعنی هفته سی ام هنوز پرداخت نشده ضمن اینکه در بخشنامه های ابلاغی به هیئت های فوتبال استانها شاهد بندهایی هستیم که درباره ویروس کووید ۱۹ به نکاتی اشاره می کند که عجیب است.

مسعود مرادی، پیشکسوت داوری فوتبال و ناظر داوران در این خصوص به رادیو ورزش گفت: این موضوع مقداری برجسته شده است. من با مسئولان دپارتمان داوری صحبت کرده ام و متوجه شدم هدف از تعهد گرفتن از داوران این بوده که داوران ما با توجه به اینکه ابلاغی به آنها داده می شود تا از از دست دادن جایگاه خود نترسند. در این بخشنامه به آنها گفته شده که اگر داوران سابقه بیماری دارند اظهار کنند و بدانند اگر مسابقه ای را به دلیل بیماری از دست می دهند جایگاهشان از دست نمی رود.

رادیو ورزش در این باره بیان کرد: یکی از قسمت های این بخشنامه مربوط به تعهدی است که نوشته شده: « اینجانب از خطرات ابتلا به ویروس کووید ۱۹ و آسیب های ناشی از حضور خود در مسابقات اطلاع دارم و رضایت خود را برای شرکت در مسابقات اعلام می دارم. به این ترتیب و با توجه به رضایت و آگاهی اینجانب حق هرگونه ادعایی بر علیه برگزارکننده مسابقات یا فدراسیون فوتبال را به علت حضور در مسابقات از خود سلب می نمایم.» برداشت از این بند این است که اگر داوری در طول مسابقات به کرونا مبتلا شد؛ مسئولیت بر عهده خودش است و این قضیه ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد.

مرادی در ادامه تصریح کرد: متن این بخشنامه شبهه دارد و همین باعث شده داوران جبهه بگیرند. در زمینه حقوق داوران هم نه تنها فدراسوین فوتبال بلکه داوران ما هم در حالت بلاتکلیفی هستند و مشخص نشده وضعیت کمیته داوران به چه شکل است. کمتر ازیک ماه دیگر مسابقات لیگ فوتبال آغاز می شود ولی هیچ تصمیم گیری مشخصی صورت نگرفته است. علاوه بر این عدم همسانی سلیقه بین کمیته و دپارتمان وجود دارد.

وی تاکید کرد: دو تصمیم فوری باید گرفته شود: ۱- معرفی داوران در سطوح مختلف لیگ فوتبال کشور ۲- معرفی لیست داوران بین المللی فوتبال ایران به فیفا.

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای سبحان اکرامی و با کارشناسی خسرو والی زاده روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت یک ساعت و۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز