در دیدار نوزایی با معاون اول رئیس جمهور مطرح شد؛

تاکید رهبر انقلاب بر احیای چوگان‌/ توسعه چوگان در استانها در گرو همدلی مسئولان ورزش کشور

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۵:۲۸:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۱۲۰۶
تاکید رهبر انقلاب بر احیای چوگان‌/ توسعه چوگان در استانها در گرو همدلی مسئولان ورزش کشور
ابراهیم نوزایی رییس فدراسیون چوگان با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، ابراهیم نوزایی رییس فدراسیون چوگان با دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

نوزایی در این دیدار ضمن اشاره به تاریخ کهن ورزش ملی چوگان، گفت: با تلاش های صورت گرفته این ورزش به نام جمهوری اسلامی ایران در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

رییس فدراسیون چوگان با بیان اینکه چوگان بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی است، اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی نیز چوگان را بخشی از هویت ایران دانستند و بر لزوم حمایت و احیای این ورزش تأکید کردند.

وی توسعه چوگان در استانها را در گرو حمایت مسئولان در بخش های مختلف دانست و تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی برای احیای چوگان‌ انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است لذا وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادها باید برای اعتلا بخشیدن به فرهنگ این سرزمین همچون چوگان گام های بلندتری بردارند.

رییس فدراسیون چوگان همچنین از برنامه‌های این فدراسیون برای بهره‌گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای تولید تجهیزات ورزش چوگان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدوارم با همراهی و همدلی همه دوستداران ورزش، بتوانیم شاهد برافراشته شدن پرچم ایران اسلامی در میادین بین‌المللی چوگان باشیم.

جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز از ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج و توسعه چوگان در کشور گفت و اظهار کرد: بدون شک دولتمردان برای کمک به ارتقای ورزش کشور خصوصا چوگان از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی تصریح کرد: امیدوارم شاهد رشد و توسعه چوگان در سراسر کشور باشیم زیرا این ورزش می‌تواند به غنای فرهنگ اصیل ایرانی بیفزاید.

نوزایی در این دیدار  از معاون اول رئیس جمهور برای بازدید از فعالیت های فدراسیون چوگان و آشنایی با این ورزش کاملا ایرانی دعوت و کتاب ''گوی و چوگان'' را به دکتر جهانگیری تقدیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز