بررسی اوضاع و احوال تیم محبوب اصفهان در لیگ بیستم؛

طلایی‌پوشان مدعی می‌شوند؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۰۷:۳۶:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۱۷۹۴
طلایی‌پوشان مدعی می‌شوند؟
با توجه به نوع یارگیری سپاهان و حضور نویدکیا در این تیم که فاقد تجربه مربیگری است، بعید به نظر می‌رسد تیم اول اصفهان در لیگ بیستم بتواند همپای سایر مدعیان برای رسیدن به قهرمانی تلاش کند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ از آخرین قهرمانی طلایی‌پوشان اصفهان در فوتبال ایران 5 سال گذشته است. سپاهان تیم طلایی و رویایی دهه 80 فوتبال ایران از سال 94 تاکنون نتوانسته هیچ قهرمانی در فوتبال ایران به دست بیاورد.

سپاهان با کسب 5 قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم لیگ برتر، دومین تیم پرافتخار لیگ برتر است. سپاهان اولین تیمی در تاریخ لیگ‌های فوتبال ایران است که موفق شده سه دوره متوالی به مقام قهرمانی دست پیدا کند. این سه قهرمانی متوالی سپاهان در لیگ برتر به «هت‌تریک قهرمانی» معروف شد. سپاهان همچنین اولین تیمی بوده‌ که موفق شده 2 دوره متوالی قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شود. پرافتخارترین باشگاه فوتبال کشور در دهه 1380 سال‌هاست از کسب جام طلایی فوتبال ایران بازمانده و نتوانسته در جام حذفی و لیگ قهرمانان عنوانی کسب کند.

سپاهان در دوره دو ساله امیر قلعه‌نویی در این تیم هم در کسب قهرمانی ناکام ماند. تیم پرستاره ژنرال سابق فوتبال ایران در 2 سال اخیر هم قافیه قهرمانی را به پرسپولیس باخت و بعد از حذف از جام حذفی به دست استقلال تغییراتی جدی در این تیم رخ داد.

امیر قلعه‌نویی که دیگر نمی‌توانست جوی که در اصفهان علیه او ایجاد شده بود را تحمل کند، قبل از پایان لیگ از سمت خود استعفا کرد و سپاهانی‌ها لیگ را کج دار و مریز با دستیار پرتغالی امیر سپری کردند تا اینکه بعد از کش و قوس‌های فراوان محرم نویدکیا، کاپیتان محبوب سپاهان، روی نیمکت این تیم نشست و این روزها در حال آماده‌سازی تیمش برای لیگ بیستم است.

نویدکیا که نتوانست با سپاهان نتایج خوبی در لیگ قهرمانان آسیا بگیرد، کار دشواری در لیگ بیستم دارد. سپاهان در فصل نقل و انتقالات آنطور که باید مهره‌های خوبی جذب نکرده است. دانیال اسماعیلی‌فر، محمد نژادمهدی، محمد پاپی و محمدرضا خلعتبری تنها بازیکنانی هستند که فعلا جذب سپاهان شده‌اند و مهره شاخصی هم بدون تیم نیست که باشگاه اصفهانی او را بخرد. از طرف دیگر سپاهان نفراتی مثل سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان، محمد طیبی، علیرضا نقی‌زاده، علی قربانی و ولادیمیر کومان را هم از دست داده است.

با توجه به نوع یارگیری سپاهان و حضور نویدکیا در این تیم که فاقد تجربه مربیگری است، بعید به نظر می‌رسد تیم اول اصفهان در لیگ بیستم بتواند همپای سایر مدعیان برای رسیدن به قهرمانی تلاش کند.

اگرچه نویدکیا محبوبیت زیادی نزد هواداران اصفهانی دارد اما اینکه هیچ تجربه مربیگری ندارد که همین ممکن است برای او و تیمش گران تمام شود. محرم بعد از خداحافظی از فوتبال به کلاس‌های مربیگری رفت اما حتی یک روز هم دستیار هیچ مربی نبود و در این زمینه کاملا بی‌تجربه است. با توجه به انتظاری که هواداران از نویدکیا دارند و قطعا از کاپیتان پرافتخار و باتجربه تیم‌شان کمتر از قهرمانی نمی‌خواهند، او سال سختی را در اصفهان پیش‌رو دارد.

البته نویدکیا می‌تواند معادلات را هم تغییر دهد و اوضاع را به گونه‌ای پیش ببرد که سپاهان جزو مدعیان باشد چون او از باهوش‌ترین و خلاق‌ترین فوتبالیست‌های ایرانی در 20 سال اخیر است.

با این وجود تمام اینها حدس و گمان است و باید منتظر سپری شدن چند هفته از لیگ برتر باشیم تا ببینیم اوضاع دومین تیم پرافتخار فوتبال ایران چطور پیش می‌رود.

سیدصالحی: سپاهان با نویدکیا مدعی می‌شود

سیدمهدی سیدصالحی که سابقه حضور در سپاهان را هم دارد با اشاره به وضعیت این تیم به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: نویدکیا خوش شانس بود که آمدنش به سپاهان همزمان شد با بازی‌های آسیایی. نویدکیا کاملا می‌دانست از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا چه می‌خواهد. بازی‌های آسیایی برای نویدکیا بهترین فرصت بود برای اینکه عیار بازیکنان خود را بسنجند و بدانند کدام بازیکنان بیشتر و بهتر در پازل تاکتیکی آنها جای می‌گیرند. شاید برای نویدکیا سخت بود که اولین تجربه مربیگری خود را در لیگ قهرمانان سپری کند اما همین موضوع توفیق اجباری بود برای او تا پی به ویژگی‌ها و خصوصیات همه بازیکنان‌شان ببرد و اطلاعات کاملی از آن‌ها به‌دست بیاورند. بازی مقابل تیم‌های گردن کلفت آسیایی به اندازه 10 دیدار تدارکاتی می‌ارزد و اطمینان دارم نویدکیا بعد از پایان بازی‌های آسیایی تجربیات ارزنده‌ای به دست آورده و به شناخت کامل از بازیکنانش رسیده است.

مهاجم اسبق سپاهان درخصوص یارگیری سپاهان برای لیگ بیستم افزود: با توجه به اینکه بازیکنان اصلی حفظ شده‌اند این تیم نیاز زیادی به خرید بازیکن نداشت. قطعا نویدکیا هم به خوبی بازیکنان را محک زده و با توجه به نیاز تیم خرید کرده است. شخصا به آینده سپاهان با محرم در لیگ بیستم خوشبین هستم و فکر می‌کنم سپاهان می تواند در فصل آینده مدعی قهرمانی باشد. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز