رسول کربکندی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

الان وقت به هم ریختن تیم ملی نیست/ صعود نکردن به جام جهانی شکست بزرگی خواهد بود

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۵:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۷۲۳۰۳
الان وقت به هم ریختن تیم ملی نیست/ صعود نکردن به جام جهانی شکست بزرگی خواهد بود
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: الان زمانی مناسبی برای تغییر نسل در تیم ملی نیست.

رسول کربکندی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره لیست جدیدی که سرمربی تیم ملی اعلام کرده، اظهار داشت: این روزها همه با توجه به نفرات دعوت شده به تیم ملی فکر می‌کنند سرمربی به دنبال جوان‌سازی و تغییر نسل در تیم ملی است اما بعید می‌دانم اسکوچیچ در این وضعیت و با توجه به شرایط سختی که برای صعود تیم ملی ایجاد شده، دنبال تغییر نسل باشد. با وضعیتی که فوتبال ایران در جدول رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی دارد، تغییر نسل منطقی نیست. ما امکان ریسک کردن نداریم. باید منطقی فکر کنیم و کاری انجام دهیم که کمترین ریسک را به دنبال داشته باشد. قطعا سرمربی تیم ملی هم با توجه به وضعیت تیم ملی سعی می‌کند بهترین انتخاب‌ها و تصمیمات را بگیرد چون او بیشتر از هر کسی به دنبال کسب موفقیت است و اگر نتواند با تیم ملی نتایج خوبی بگیرد سوخت می‌شود.

او ادامه داد: الان برای ما مهم‌ترین مساله پیروزی است. مهم این است که بازی با عراق و بحرین را ببریم چون نمی‌توانیم ریسک کنیم و اجازه دهیم سرنوشت صعودمان به اما و اگر بکشد. بنابراین الان زمان مناسبی برای تغییر نسل نیست و جوان کردن تیم ملی ریسک بزرگی است. همواره بهترین زمان برای تغییر نسل بعد از جام جهانی است. الان وقت به‌هم‌ریختگی نیست و ما فقط باید به فکر پیروزی باشیم. البته فعلا برای اظهارنظر درباره اینکه آیا واقعا اسکوچیچ می‌خواهد تیم ملی را جوان کند یا نه زود است چون این امکان هم وجود دارد که او در حال محک زدن بازیکنان باشد. ما نمی‌دانیم که اسکوچیچ واقعا دیگر نمی‌خواهد از برخی بازیکنان قدیمی استفاده کند یا اینکه صرفا به خاطر آماده نبودن آنها یا محک زدن بقیه بازیکنان دعوت‌شان نکرده است. بنابراین باید بیشتر صبر کنیم تا آشنایی بیشتری با تفکرات سرمربی پیدا کنیم. ما در شرایط فوق‌العاده حساسی قرار داریم و اگر جام‌جهانی را از دست بدهیم، شکست بزرگی نصیب فوتبال‌مان می‌شود.

کربکندی با اشاره به اینکه تیم مالی پتانسیل بالایی دارد اما باید هماهنگی به دست آورد، گفت: تیم ملی بازیکنان بزرگی دارد و برای موفقیت بسیار مهم است. اسکوچیچ باید بین خطوط مختلف تیمش هماهنگی ایجاد کند. تیم ملی در زمان کی‌روش به انسجام دفاعی رسیده بود اما ما به قدرت گلزنی هم نیاز داریم البته به شرطی که در دفاع خوب باشیم. تیمی موفق است که خوب دفاع و حمله کند. تیم‌های هجومی نباید دفاع شکننده داشته باشند. در ابتدا باید دروازه را حفظ کنیم و سپس چشم به حمله کردن داشته باشیم. بازیکنان تهاجمی خوبی داریم اما هماهنگ کردن این بازیکنان سخت است. نمی‌خواهم دیدگاه منفی داشته باشم ولی دراگان باید برنامه‌های ویژه‌ای برای هماهنگ کردن بازیکنان و پیاده کردن اهداف تاکتیکی خود داشته باشد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز