تقابل‌های جذاب استقلال با مربیان استقلالی در لیگ بیستم؛

انتقام‌های سخت!

۱۳۹۹/۰۷/۲۲ - ۰۷:۴۰:۳۰
کد خبر: ۱۰۷۲۴۳۰
انتقام‌های سخت!
استقلال در لیگ بیستم به مصاف چهار تیمی می‌رود که سرمربیان آنها از بازیکنان و کاپیتان‌های سابق این تیم هستند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ استقلال در لیگ بیستم هم مثل لیگ نوزدهم به مصاف تیم‌هایی می‌رود که سرمربیان آنها سبقه پررنگی در این تیم دارند. در هفته‌های پایانی لیگ نوزدهم استقلال باید به مصاف 4 تیمی می‌رفت که سرمربیان آنها سرمربی، بازیکن و کاپیتان استقلال بودند. در واقع سرنوشت سهمیه آسیایی به طور مستقیم به نتایجی که مقابل این 4 تیم می‌گرفت ارتباط داشت. البته استقلال پیش از هفته‌های پایانی لیگ هم مقابل فولادی به میدان رفته بود که سرمربی آن جواد نکونام بود. استقلال در 5 دیداری که مقابل سرمربیان استقلالی لیگ به میدان رفت نتایج جالبی گرفت. شکست مقابل فولاد با جواد نکونام، تساوی در دیدار با نساجی که سرمربی آن فکری بود، توقف مقابل شهرخودرو با هدایت سهراب بختیاری‌زاده و برد مقابل سپاهان امیر قلعه‌نویی و شاهین بوشهر مهدی پاشازاده نتایجی بود که شاگردان فرهاد مجیدی در تقابل با مربیان استقلالی لیگ نوزدهم رقم زدند.

در لیگ بیستم هم سرنوشت برای آبی‌های پایتخت تکرار می‌شود. استقلال که پس از کش و قوس‌های فراوان توانست سرمربی تیمش را بشناسد و سکان هدایت خود را به محمود فکری بسپارد، اگرچه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند اما قطعا سودای قهرمانی دارد. فکری که چند روزی می‌شود کارش را در استقلال شروع کرده بهتر از هر کسی می‌داند چه مسیر دشواری را باید برای نشستن بر بام قله فوتبال طی کند. او و شاگردانش در این مسیر دشوار به مصاف تیم‌هایی می‌روند که سرمربیان آنها استقلالی‌های سابق و نامداری هستند.

در ادامه به بررسی تقابل‌های جذاب استقلال با مربیان استقلالی در لیگ بیستم می‌پردازیم.

هفته دوم؛ فولاد- استقلال

نخستین جدال استقلال با کاپیتان‌های سابقش در هفته دوم در ورزشگاه فولاد آره‌نا اتفاق می‌افتد. جایی که استقلالی‌ها خاطره خوشی از آن ندارند و سال گذشته با فرهاد مجیدی شکستی تلخ و جنجالی را متحمل شدند. فولاد مدعی که در هفته‌های پایانی لیگ قبل با نکونام خوش درخشید و توانست سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، انگیزه‌های زیادی برای پیروزی مقابل استقلال و نشان دادن قدرتش در هفته‌های ابتدایی لیگ دارد. سرمربی این تیم که از گزینه‌های هدایت استقلال در لیگ بیستم بود تقابل جذابی با محمود فکری خواهد داشت. استقلالی‌ها خاطره خوشی از فولاد آره‌نا ندارند و به دنبال اعاده حیثیت در دیدار هفته دوم مقابل کاپیتان اسبق خود خواهند بود.

هفته ششم؛ شهرخودرو- استقلال

بی‌شک یکی از جذاب‌ترین دیدارهای لیگ بیستم تقابل استقلال و شهرخودرو است. شهرخودرو که در لیگ نوزدهم با هدایت سهراب بختیاری‌زاده استقلال را در دیداری جنجالی در مشهد متوقف کرد، این‌بار هم با یک سرمربی استقلالی از آبی‌پوشان پایتخت پذیرایی می‌کند. سیدمهدی رحمتی، گلر و کاپیتان سابق استقلال در اقدامی جسورانه سرمربیگری تیم مشهدی را پذیرفت تا تعداد مربیان استقلالی شاغل در لیگ بیستم افزایش پیدا کند. مهدی رحمتی که جدایی خاطره انگیزی از استقلال نداشت و با دلخوری جمع آبی‌های پایتخت را ترک کرد و به مشهد رفت در هفته ششم با استقلال دیدار می‌کند. جدال حساس استقلال و شهرخودرو در مشهد برگزار خواهد شد تا محمود فکری در این دیدار نیز مهمان باشد. رحمتی که از واپسین سال حضورش در استقلال خاطرات خوبی ندارد انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن شایستگی‌های خود در زمینه مربیگری دارد و چه فرصتی بهتر از تقابل با استقلال برای اثبات توانایی‌هایش؟

هفته نهم؛ گل گهر- استقلال

تقابل‌های امیر قلعه‌نویی با استقلال در هر تیم و هر شهری و هر تیمی هیجان‌انگیز است. از کرمان و تبریز گرفته تا اصفهان و حالا در سیرجان. امیر که مرد اول تمام قهرمانی‌های استقلال در تاریخ لیگ برتر بوده است، سال گذشته شکست‌های تلخی از استقلال مجیدی خورد. تیم او هم در بازی برگشت لیگ و هم در دیدار حساس مرحله یک چهارم نیمه‌نهایی قافیه را به تیم فرهاد باخت که این شکست آخری در نهایت منجر به استعفای تلخ ژنرال سابق فوتبال ایران از سپاهان شد. حالا در لیگ بیستم امیر با گل‌گهر منتظر استقلال است و قطعا انگیزه‌های زیادی دارد تا انتقام شکست‌های تلخ لیگ سال قبل را از شاگرد سابقش محمود فکری بگیرد.

هفته یازدهم؛ تراکتور- استقلال

از این جذاب‌تر هم داریم؟ تقابل دو یار غار و دوستان صمیمی سابق و رقبای فعلی...علیرضا منصوریان و محمود فکری هر دو از شاخص‌ترین بازیکنان ادوار تاریخ استقلال هستند که سال‌ها هم بازوبند کاپیتانی را در این تیم بر بازو بسته‌اند. حالا آنها باید در قامت مربیان دو تیم پرطرفدار و مدعی استقلال و تراکتور مقابل هم به میدان بروند. دوستان قدیمی حالا رقبای سرسختی برای هم هستند که در ایستگاه یازدهم لیگ بیستم در تبریز به مصاف هم می‌روند. علیمنصور که سابقه سرمربیگری در استقلال را دارد و جدایی ناخوشایندی هم از این تیم داشت، انگیزه‌های زیادی دارد تا دوباره توانایی‌هایش را به رخ فوتبالی‌ها بکشد خصوصا در تقابل با تیم سابقش. فکری هم در اولین تجربه مربیگری‌اش در استقلال محکوم به پیروزی مقابل رفیق قدیمی و صمیمی‌اش است. 

نکته جالب درباره مربیان استقلالی لیگ این است که هر کدام از آنها بالقوه می‌توانند آلترناتیوهای سرمربی استقلال باشند و قطعا فکری هم به خوبی می‌داند کسب موفقیت در این دیدارهای مهم تا چه اندازه می‌تواند به حضور او در استقلال اعتبار ببخشد. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز