تقابل‌های جذاب لیگ بیستم را چه کسانی رقم می‌زنند؟

رفقای دیروز و رقبای امروز

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۲۳:۵۲:۴۴
کد خبر: ۱۰۷۲۹۸۰
رفقای دیروز و رقبای امروز
لیگ بیستم فوتبال ایران پر از تقابل‌های جذاب بین مربیان و شاگردان یا دوستان قدیمی است که حالا در کسوت سرمربی روزگار فوتبالی خود را سپری می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ هرچقدر هم کارشناسان فوتبال هشدار دهند لیگ بیستم قرار نیست چندان باکیفیت باشد و چنگی به دل اهالی فوتبال بزند اما باز هم در دل همین لیگ کرونا زده و بدون تماشاگر چنان تقابل‌های جذابی را شاهد خواهیم بود که حق داریم بی‌صبرانه منتظر شروع دوباره روزهای فوتبالی باشیم.

لیگی که امسال به دلیل ممنوعیت جذب مربی خارجی پر است از سرمربیان جوان و با انگیزه که جسارت و شجاعت‌شان می‌تواند لیگی جذاب را برای‌مان رقم بزند. مربیان جوانی مثل سیدمهدی رحمتی، جواد نکونام، رحمان رضایی، محمود فکری و محرم نویدکیا که سرمربیگری تیم‌های مدعی شهرخودرو، فولاد، ذوب‌آهن، استقلال و سپاهان را برعهده دارند در کنار باتجربه‌هایی مثل امیر قلعه‌نویی، علیرضا منصوریان و یحیی گل‌محمدی تقابل‌های جذابی را برای‌مان رقم خواهند زد.

مربیانی که در سال‌های نه چندان دور یا شاگرد و مربی بوده‌اند یا همبازی و حالا در بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال قرار است مقابل هم قرار بگیرند.

در ادامه به بررسی این تقابل‌ها می‌پردازیم.

امیر قلعه‌نویی؛ پنجه در پنجه شاگردان

13970713000439_Test_NewPhotoFree.jpg

امیر قلعه‌نویی به سن و سالی رسیده که حالا باید مقابل شاگردان خود به عنوان سرمربی قرار بگیرد. اگر تا همین یکی، دو سال پیش شاگردانش در تقابل با تیم‌هایی که امیر سرمربی آنها بوده برای رخصت گرفتن از سرمربی قدیمی خود به سراغ او می‌رفتند حالا همان شاگردان سرشناس خودشان سرمربی شده‌اند. سیدمهدی رحمتی، جواد نکونام، محرم نویدکیا، رحمان رضایی، محمود فکری و علیرضا منصوریان همگی از شاگردان امیر قلعه‌نویی هستند که حالا در لیگ برتر سرمربی شده‌اند. البته از این جمع علیرضا منصوریان و جواد نکونام قبلا هم رودرروی قلعه‌نویی قرار گرفته‌اند. یکی از تقابل‌های جذاب قلعه‌نویی امسال با شهرخودرو است. جایی که شاگرد مغضوب قلعه‌نویی مرد اول این تیم است. دیدار با استقلال هم که همیشه برای امیر حساس بوده خصوصا امسال که او به دنبال انتقام گرفتن از استقلال هم هست. او امسال با یکی از قدیمی‌ترین شاگردانش روی نیمکت استقلال دیدار می‌کند. یکی دیگر از تقابل‌های حساس سرمربی گل‌گهر با محرم نویدکیا در سپاهان است. جایی که امیر با خاطره تلخ آن را رها کرده و جای خود را به یکی دیگر از شاگردانش سپرده است. ضمن اینکه قلعه‌نویی هرگاه در هر تیمی بوده جدال‌های جذابی با پرسپولیس داشته خصوصا امسال که انگیزه زیادی هم برای جبران اتفاق فصل گذشته در دیدار سپاهان و پرسپولیس دارد. تقابل قلعه‌نویی با مربیانی مثل جواد نکونام در فولاد و رحمان رضایی در ذوب‌آهن هم جذاب است. خصوصا با جواد نکونام که طرفین هرگز رابطه خوبی با هم ندارند.

محمود فکری؛ دوئل‌هایی حیاتی با همبازیان سابق

01517308

محود فکری قبل از اینکه سرمربی استقلال شود با نساجی حضور در لیگ برتر را تجربه کرد اما حالا او در قامت سرمربی استقلال فاصله زیادی با فکری نساجی دارد. تقابل‌های او با امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی سابق، علیرضا منصوریان و سیدمهدی رحمتی به‌عنوان همبازیان سابق و جواد نکونام به عنوان رقیب برای سرمربیگری در استقلال می‌تواند از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ بیستم باشد. او در دیدار پرسپولیس و استقلال هم دوئلی حیاتی با یحیی گل‌محمدی خواهد داشت.

منصوریان، نکونام و رحمتی؛ رفقای قدیم و رقبای امروز

1-2

سیدمهدی رحمتی به واسطه خصوصیات منحصر به فردش در هر تیمی که باشد کانون توجه است. رحمتی امسال اولین تجربه سرمربیگری خود را پیش‌رو دارد. تقابل های او با مربیان و همبازیان سابقش هیجان لیگ بیستم را افزایش خواهد داد. بی شک تقابل شهرخودرو با استقلال و پرسپولیس از مهم‌ترین مصاف‌هایی است که رحمتی پیش‌رو دارد. او با همبازی (محمود فکری) و مربی سابق خود (یحیی گل‌محمدی) در این دو تیم رو به رو خواهد شد. دیدار او با قلعه‌نویی هم مصاف جذابی است اما شاید به پای دوئل حیثیتی با جواد نکونام نرسد. رحمتی و نکونام که همواره رابطه‌ای سینوسی شکل داشته‌اند حالا در کسوت مربی مقابل هم قرار می‌گیرند و برای برد در این دوئل دست به هر کاری می زنند. تقابل رحمتی با همبازی سابقش محرم نویدکیا در اصفهان هم مصاف حساسی است ولی رحمتی یک تقابل مهم دیگر هم دارد که در دیدار تیمش مقابل تراکتور رخ می دهد. جایی که او باید به مصاف سرمربی و همبازی سابقش علیرضا منصوریان برود که طرفیت رابطه‌ای شکرآب با یکدیگر دارند. رحمتی در این لیگ به مصاف یکی دیگر از سرمربیان قدیمی خود امیر قلعه‌نویی هم می رود.

یحیی گل محمدی؛ 5+1

aHR0cHM6Ly9zdGF0aWMyLmZhcmFrYXYuY29tL2ZpbGVzL3BpY3R1cmVzLzAxNDM1NjkzLmpwZw__

پرسپولیس و یحیی گل‌محمدی برای دفاع از قهرمانی خود کار دشواری در لیگ بیستم دارند. تقابل‌های یحیی با سیدمهدی رحمتی به عنوان شاگرد فصل گذشته‌اش از جذاب‌ترین دیدارهای این لیگ خواهد بود خصوصا که رحمتی امروز روی نیمکتی می‌نشیند که یحیی سال گذشته مرد اول آن بود. دیدار با رحمان رضایی به عنوان تنها سرمربی پرسپولیسی لیگ بیستم هم می‌تواند جدال حساسی برای سرمربی جوان قرمزها باشد. یحیی و رحمان در سال 2006 زوج خط دفاعی تیم ملی را تشکیل داده بودند. گل‌محمدی در یکی دیگر از دیدارهای حساس لیگ باید به مصاف فولادی برود که جواد نکونام سرمربی آن است. نکونام در سال‌های نه چندان دور ستاره تیم ملی‌ای بود که یحیی بازوبند کاپیتانی آن را بر بازو می‌بست. یکی دیگر از مهم‌ترین تقابل‌های یحیی در این لیگ دیدار با علیرضا منصوریان، همبازی سابقش در تیم ملی است. دیدارهای پرسپولیس با علیرضا منصوریان در هر تیمی در سال های گذشته جدالیتمام عیار بوده است. وقتی او در نفت بود، توانست با یک برد 2- صفر، تیم برانکو را از قهرمانی بازدارد و این بار هم در آخرین روزهای فصل، علیمنصور با پرسپولیس دیدار می‌کند. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز