عبدالحمید احمدی:

شعار هفته تربیت بدنی «ایران همدل، ایران فعال» است

۱۳۹۹/۰۷/۲۳ - ۱۰:۴۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۷۳۰۹۱
شعار هفته تربیت بدنی «ایران همدل، ایران فعال» است
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: شعار هفته تربیت بدنی «ایران همدل، ایران فعال» است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: ستاد هفته تربیت بدنی شکل گرفته تا بتوانیم با مشارکت همه بخش‌های مرتبط بتوانیم شاهد یک هفته پرنشاط باشیم. شعار هفته تربیت بدنی «ایران همدل، ایران فعال» این است و سعی کرده‌ایم موضوع همدلی را مورد توجه قرار بدهیم. ما برای مقابله با کرونا هم نیازمند تحرک و فعالیت بدنی هستیم و اگر این موضوع سرلوحه قرار بگیرد، راحت تر می‌توانیم از بحران‌ها عبور کنیم. سعی کردیم در برنامه‌های هفته تربیت بدنی مسائل مختلف را مورد توجه قرار بدهیم. وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، بهداشت، تعاون، تربیت بدنی ارگان‌های مختلف، صداوسیما و شهرداری عضو ستاد هفته تربیت بدنی هستند تا کارهای مختلفی صورت بگیرد.

او اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تلاش کرده‌ایم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی بتوانیم فعالیت‌های ورزشی را داشته باشیم. در واقع ورزش تعطیل نیست و فقط باید پروتکل‌ها و فاصله‌ها را رعایت کنیم تا دچار مشکل نشویم. بیش از هشت هزار برنامه فرهنگی و ورزشی پیش بینی شده که برگزار شود که این برنامه‌ها منطبق با شرایط هر شهر و استان خواهد بود. در فدراسیون‌ها نیز 43 فدراسیون اعلام برنامه کرده‌اند و بیش از 1400 برنامه اجرا می‌شود و قرار است انواع چالش‌ها و برنامه‌ها اجرا شود.

احمدی افزود: در شهرداری‌ها برنامه‌های متنوع ورزشی به صورت عمومی برگزار می‌شود که می‌توان به لیگ بازی‌های رایانه‌ای، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ... اشاره کرد. در حوزه آموزش و پرورش هم پروژه کنترل اضافه وزن و چاقی است که اجرا می‌شود و چهارده میلیون دانش‌آموز تحت این پروژه قرار می‌گیرند. اجرای این پروژه آخرین وضعیت دانش‌آموزان را مشخص می‌کند و می‌توان برنامه‌ریزی لازم را انجام داد. در حوزه ورزش کارگری هم موضوع پویش دوشنبه‌های ورزش با جدیت دنبال خواهد شد و این طرح روز دوشنبه به صورت نمادین در یکی از کارخانه‌های تهران اجرا می‌شود و سپس برنامه‌های بعدی را خواهیم داشت. در حوزه ورزش دانشجویی هم دانشگاه‌های آزاد و پیام‌نور و ... برنامه‌های آموزشی را در جهت ترویج ورزش اجرا خواهند کرد و یک اپلیکیشن رونمایی می‌شود.

معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: ما برنامه‌های حوزه فرهنگی را نیز داریم که در سالروز شهادت امام رضا علیه السلام زیارت مقبره شهدا و تجلیل از خانواده‌های شهدا را خواهیم داشت.  افتتاح پروژه‌های ورزشی بخش دیگری از برنامه‌های هفته تربیت بدنی و ورزش است که طی آن خانه‌های ورزش روستایی افتتاح می‌شود و افتتاح 1150 خانه ورزش روستایی را در پایان سال در دستور کار داریم که جمع این خانه‌ها به 5 هزار می‌رسد و امیدواریم تا پایان دولت به 7500 خانه ورزش روستایی برسد. همچنین افتتاح پروژه‌های شهری را نیز داریم که 148 هزار و 32 متر مربع به فضای ورزشی کشور اضافه می‌شود. پیش‌بینی شده که در روز یکشنبه بتوانیم طرح آوای ورزش را در هزار مجتمع در سراسر کشور اجرایی کنیم. همچنین طرح شکوه (شبکه کمیته ورزش‌های همگانی) را در دستور کار داریم و مشارکت فدراسیون‌ها در حوزه ورزش همگانی جدی‌تر از قبل خواهد شد. در واقع این شبکه به تقویت ورزش همگانی در فدراسیون‌ها کمک می‌کند. ما افتتاح طرح شمس در قالب تشکل‌های جوانان را نیز داریم که این تشکل‌ها می‌توانند به توسعه ورزش همگانی کمک کنند. ما رونمایی از طرح سفیران ورزش همگانی را نیز داریم که روز 28 مهر افتتاح می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز