گزارش روز؛

باندهای فساد پشت پرده تحریک هواداران سرخابی

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۱:۰۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۷۳۴۸۷
باندهای فساد پشت پرده تحریک هواداران سرخابی
دو هفته ای که گذشت، دو هفته عجیب و تاریخی در فوتبال ایران بود، عده ای از هواداران دو تیم قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر در حالی دست به اعتراض زدند که این دو باشگاه موفق ترین دوران خود در دو دهه اخیر را پشت سر گذاشته بودند و نتایج آنها در تابلوی لیگ برتر نشان از عملکرد موفق آنها داشت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ عده ای از استقلالی ها که تعداد آنها بیش از ۲۰۰ نفر نبود هفته قبل مقابل مجلس تجمع کردند و عده ای از پرسپولیسی ها که تعداد آنها هم به ۵۰ نفر می رسید این هفته به سر در مجلس رفتند و عجیب اینکه هر دو طرف مدعی بودند وزارت ورزش و جوانان به تیم رقیب بیشتر رسیدگی می کند!

شاید بد نباشد نگاهی بیاندازیم به وضعیت دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در ۴ سال گذشته و ببینیم آیا واقعا آنگونه که ادعا می شود وضعیت این دو باشگاه بد بوده و وزارت ورزش و جوانان و مدیران آنها عملکرد بدی داشتند؟

استقلال و پرسپولیس پیش از این چهار سال، فقط در فصل اول لیگ برتر همزمان در کورس قهرمانی بودند و در بقیه ادوار لیگ برتر یا هیچکدام در کورس قهرمانی نبوده اند یا اگر یکی قهرمان شده، دیگری در میانه های جدول حضور داشته، به لحاظ مالی بدون استثنا هر فصل را با بدهی های کلان به پایان برده اند، پس از حضور استقلال در فینال لیگ قهرمانان آسیا در دهه ۷۰، هیچکدام تا قبل از این چهار سال، نه تنها به فینال که به نیمه نهایی آسیا نرسیده اند، هر دو هیچگاه همزمان در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته اند و نتایج آسیایی آنها تا پیش از این چهار سال و در دو دهه گذشته چندان چشمگیر نبوده است.

استقلال و پرسپولیس اما در این چهار سال، هر دو در کورس قهرمانی بوده اند، هر دو چهار سال پی در پی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند و نتایج آسیایی آنها هم درخشان بوده، برای اولین بار همزمان هر دو به یک چهارم نهایی رسیده اند و پرسپولیس برای اولین و دومین بار راهی فینال آسیا شده است.

این دو باشگاه بدون اینکه ریالی از دولت دریافت کنند به خودکفایی رسیده و درآمدزایی کرده اند، هر دو باشگاه برای اولین بار در تاریخشان در پایان فصل بیش از ۹۰ درصد قرارداد بازیکنان و کادر فنی را پرداخته اند. پس از ۴۰ سال هر دو باشگاه مالک دو مجموعه ورزشی اختصاصی شده اند، حسابرسی یک دهه اخیر آنها انجام شده، بدهی های انباشته آنها به صفر رسیده و زمینه برای حضور این دو باشگاه در بورس فراهم شده است.

این شرایط دو باشگاه پرطرفدار پایتخت در هیچ دوره ای وجود نداشته، به همین دلیل هم است که اعتراضات صورت گرفته عجیب به نظر می رسد، مگر می شود در شرایطی که مدیران دو باشگاه در حال رفع مشکلات هستند و روزهای حساسی را سپری می کنند عده ای آنها را زیر زشت ترین توهین ها قرار دهند؟

مدیران پرسپولیس در این شرایط سخت اقتصادی شبانه روز دنبال تامین منابع مالی برای پرداخت طلب برانکو هستند و مدیران استقلال به همین شکل دنبال پرداخت طلب دیاباته، شفر، پاختاکور و جباروف رفته اند و در چنین شرایطی، به جای اینکه هواداران کنار مدیران باشد و به آنها آرامش دهند تا کارشان را پیش ببرند، برخی از آنها به مدیران حمله و زشت ترین توهین ها را روانه می کنند؟

شاید هواداران به دلیل درگیر بودن با احساساتشان خیلی شرایط را رصد نکنند ولی یک بررسی ساده نشان می دهد پشت تحریک احساسات هواداران باندهای فساد در فوتبال و دلالانی وجود دارند که مدیران استقلال و پرسپولیس دست های آنها را از این دو باشگاه کوتاه کرده اند. دلالانی که تلاش می کنند با نفوذ در این دو باشگاه به منافع مالی برسند وقتی راه را بسته می بینند با استفاده از فضای مجازی و دروغ پردازی، احساسات هواداران را تحریک می کنند تا با تجمع و اعتراض به مدیران این دو باشگاه فشار بیاورند و آنها را مجبور به پذیرش درخواست های غیرقانونی و فسادآلودشان کنند و البته که مدیران دو باشگاه زیربار این فشارها نمی روند و اگر هم خدای ناکرده مدیران وسوسه شوند، وزارت ورزش و جوانان چنین فرصتی در اختیار این افراد فاسد قرار نمی دهد.

پروژه مبارزه با فساد در ورزش قطعا با جدیت ادامه دارد و با این فشارهای مصنوعی متوقف نخواهد شد و دور نیست مثل آن فرد هتاک و فاسد که در عقد قرارداد بازیکنان یکی از این دو باشگاه نقش داشت و ۲۴ ساعت هم بازداشت شد، مابقی هم با دست قاطع قانون مواجه شوند و تاوان همه فرصت طلبی هایشان را بدهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز