روزهای سخت منصوریان در تبریز/ تراکتور در جمع مدعیان می‌ماند؟

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۲۳:۵۵:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۳۸۳۰
روزهای سخت منصوریان در تبریز/ تراکتور در جمع مدعیان می‌ماند؟
با توجه به عملکرد ضعیف باشگاه تراکتور در فصل نقل و انتقالات سخت است تیم اول شهر تبریز را در زمره مدعیان قهرمانی لیگ بیستم قرار دهیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم فوتبال تراکتور در سال‌های اخیر با وجود قهرمان نشدن در لیگ برتر همواره از تیم‌های مدعی و مطرح فوتبال ایران بوده است. هواداران تراکتور که لقب پرشورها را برای خود انتخاب کرده‌اند تیم‌شان را مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان از قطب‌های بزرگ فوتبال ایران می‌دانند اما این قطب مهم در طی 10 سال حضورش در لیگ برتر هنوز رنگ قهرمانی به خود ندیده است. البته تراکتور در سال های اخیر همپای تیم هایی مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی جنگیده اما قبای قهرمانی تاکنون به تن این تیم دوخته نشده است. 2 عنوان نایب قهرمانی در لیگ، عنوان سومی در لیگ، 2 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی در جام حذفی ثمره 10 سال حضور این تیم در سطح اول فوتبال ایران بوده است. 

تراکتور سال گذشته را با مصطفی دنیزلی آغاز کرد اما سرمربی محبوب و ترک‌تبار این تیم به‌دلیل نتایج ضعیف از سمت خود استعفا کرد و بعد از اینکه احد شیخ‌لاری در برهه‌ای کوتاه روی نیمکت این تیم نشست، ساکت الهامی به عنوان نفر اول کادر فنی انتخاب شد. در پایان لیگ نوزدهم تراکتور با وجود ستاره‌هایی مثل اشکان دژاگه، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی و رشید مظاهری روی پله چهارم لیگ نشست اما با قهرمانی در جام حذفی سهمیه آسیایی را به دست آورد.

در ادامه شرایط تراکتور را در آستانه لیگ بیستم بررسی می کنیم.

سرمربی که پرشورها او را نمی‌خواستند

با انتخاب مدیریت باشگاه علیرضا منصوریان بعد از 9 ماه دوری از فوتبال ایران دوباره به لیگ برتر برگشت. در حالی که نام‌های زیادی از علی دایی گرفته تا علی کریمی و فرهاد مجیدی برای سرمربیگری تراکتور مطرح شد اما در نهایت نیمکت قرمزها به علیرضا منصوریان رسید تا او برای پنجمین‌بار روی نیمکت یک تیم لیگ برتری بنشیند.

گزینه مدیریت باشگاه تراکتور به‌واسطه هویت استقلالی‌اش چندان دلخواه هواداران این تیم نیست. این روزها کانال‌های تلگرامی پرشورها پر است از انتقاد نسبت به تصمیم‌هایی که منصوریان برای تیم‌شان می‌گیرد و حتی نحوه یارگیری این تیم. اگرچه منصوریان تلاش می‌کند با مصاحبه‌های حماسی و دست گذاشتن روی رگ غیرت هواداران تراکتور با جملاتی مثل «من داماد تبریز هستم» مهر آنها را نسبت به خود جلب کند اما هنوز نتوانسته محبوبیتی حداقلی نزد هواداران این تیم به دست بیاورد و مورد حمایت آنها قرار بگیرد. در واقع این روزها فضای انتقادی در تبریز نسبت به منصوریان بیشتر احساس می‌شود و او که به قول خودش به پشتوانه هواداران تراکتور به پیشنهاد این باشگاه پاسخ مثبت داده فعلا حمایتی را پشت سر خود ندارد.

هیچ خبری از ستاره‌ها نشد

از طرف دیگر عملکرد باشگاه تبریزی در فصل نقل و انتقالات به گونه‌ای نبوده که یک تیم مدعی بخواهد تیم ببندد. تراکتور اگرچه توانسته ستاره‌های فصل گذشته خود مثل اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی را که البته یک سال دیگر قرارداد داشتند را حفظ کند اما در خرید ستاره‌های لیگ برتری ناکام بوده است. ضمن اینکه نفرات نامبرده هنوز در اردوی تیم تبریزی حاضر نشده‌اند و قطعا زمان زیادی از لیگ سپری خواهد شد تا آنها با تیم هماهنگ شوند. تراکتور در حالی فعالیت کمرنگی در فصل نقل و انتقالات داشته که سرمربی این در مصاحبه‌های خود قول جذب ستاره‌ها را به هواداران تبریزی داده بود.

مسئولان باشگاه تراکتور در زمان عقد قرارداد با علیرضا منصوریان به او وعده دادند تا جایگزین خوبی برای بازیکنان خروجی پیدا کنند ولی تا به امروز چنین اتفاقی را رقم نزدند و تنها حبیب فرعباسی، وفا هخامنش و سعید واسعی به جمع تراکتوری‌ها اضافه شدند. جذب بازیکنان مثل محمد خرم‌الحسینی، امین اسدی و مهدی قنبری هم قطعا نمی‌تواند به تراکتور در کسب اولین قهرمانی لیگ کمک کند. در واقع تراکتور در پست‌های دفاع، هافبک و حمله با کمبود بازیکن مواجه است.

قطعا چنین شرایطی دست منصوریان را در کوران لیگ در پوست گردو می‌گذارد و او را دچار مشکل می‌کند. این درحالی است که طبق ادعاهای منصوریان مدیریت باشگاه به او وعده برطرف شدن کمبودها را داده بود اما این وعده عملی نشد و تراکتور به غیر از جذب واسعی، عملکرد چندان خوبی در نقل و انتقالات نداشته است. با این حال صحبت‌هایی مبنی بر حضور رضا قوچان‌نژاد در تراکتور مطرح است که البته با توجه به شرایط خانوادگی او بعید است این وعده عملی شود و به نظر می‌رسد مدیریت تراکتور فقط برای آرام کردن هواداران ناامید این تیم حرف آمدن گوچی به تبریز را مطرح کرده‌اند.

با تمام این تفاسیر باید منتظر ماند و دید منصوریان با تمام این مشکلات می‌تواند در کورس قهرمانی و رقابت با مدعیانی مثل پرسپولیس، استقلال، سپاهان و حتی فولاد قرار بگیرد یا نه.

اسدی: تراکتور نیاز به تقویت دارد

مرتضی اسدی، کاپیتان سابق تراکتور، درخصوص وضعیت این تیم در آستانه لیگ بیستم به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: امسال رقابت برای قهرمانی از سال‌های گذشته نزدیک‌تر است. تیم‌ها به خوبی تقویت شده‌اند و مدعیان اصلی قهرمانی مشخص هستند. انتظار داشتم امسال تراکتور با توجه به قهرمانی در جام حذفی و کسب سهمیه آسیایی زودتر فعالیت خود در فصل نقل و انتقالات را آغاز کند اما این اتفاق رخ نداد. 

او ادامه داد: آنچه مشخص است تراکتور برای لیگ بیستم باید در همه پست‌ها تقویت می‌شد. تیم در سال گذشته از نبود یک تمام کننده و مهاجم شش‌دانگ رنج برد اما هنوز بازیکن شاخصی در خط حمله جذب نشده و هواداران نگران هستند. تیمی که می‌خواهد هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا بجنگد باید تا بن دندان مسلح شود اما تراکتور فعالیت چشمگیری در نقل و انتقالات نداشت. البته این نکته که اسکلت تیم حفظ شده خوب است اما برای قهرمانی کافی نیست چون تراکتور باید تقویت شود. 

کاپیتان اسبق تراکتور درباره انتخاب منصوریان به عنوان سرمربی تراکتور افزود: منصوریان گزینه خوبی بود. هواداران تراکتور همواره به تیم و سرمربی‌شان وفادار هستند و امسال هم این موضوع را ثابت می‌کنند. الان وقت حمایت است و انتقاد از کادر فعلی تیم کار درستی نیست. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز