نگاهی به ۵ دیدار ابتدایی تیم‌های مدعی؛

قرعه آسان برای استقلال و پرسپولیس/ راه دشوار مربیان جوان و مدعی

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ - ۰۴:۵۴:۱۵
کد خبر: ۱۰۷۴۶۹۵
قرعه آسان برای استقلال و پرسپولیس/ راه دشوار مربیان جوان و مدعی
تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ بیستم با قرعه‌های متفاوتی روبه‌رو شده‌اند و از بین آنها استقلال آسان‌ترین قرعه را دارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ چیزی به آغاز بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال نمانده است. لیگی که اگرچه تحت تاثیر کرونا و غیبت تماشاگران قرار دارد اما می‌تواند جذاب و هیجان‌انگیز باشد. در بین 16 تیم حاضر در لیگ امسال تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان، فولاد خوزستان و شهرخودرو مشهد مدعیان جدی هستند که برای نشستن بر قله بام فوتبال ایران با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

در ادامه شرایط این تیم‌ها و تقابل‌هایی که در 5 هفته ابتدایی لیگ دارند را بررسی می‌کنیم.

استقلال؛ قرعه به نام آبی‌ها افتاد

600

استقلال که با آمدن محمود فکری سروشکل گرفته و تمریناتش را آغاز کرده اگرچه از نظر خرید بازیکن عملکرد چندان خوبی نداشته ولی نمی‌توان این تیم را مدعی قهرمانی لیگ بیستم ندانست.

استقلال در صورت حفظ بازیکنانی مثل شیخ دیاباته، هرویه میلیچ و علی کریمی بیشتر می‌تواند به قهرمانی امیدوار باشد اما شاگردان محمود فکری کار دشواری برای شکستن طلسم 7 ساله خود دارند. بررسی دیدارهای آبی‌پوشان در 8 هفته اول نشان می‌دهد استقلال در هفته‌های آغازین لیگ به جز هفته دوم و تقابل با فولاد  بازی‌های نسبتا آسانی پیش‌رو دارد و فکری می‌تواند با استفاده از این فرصت نتایج خوبی در ابتدای راه با استقلال بگیرد. استقلال در هفته اول میزبان تیم تازه به لیگ صعود کرده مس رفسنجان است و آبی‌ها خوش شانس هستند که با این دیدار لیگ را شروع می‌کنند.

استقلال در هفته دوم یکی از دشوارترین بازی‌های خود را دارد. آبی‌ها در این هفته باید به اهواز بروند و با شاگردان جواد نکونام دیدار کنند. فولاد که خود یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ بیستم است، در هفته دوم میزبان استقلال است.

در هفته سوم استقلال دیدار تقریبا ساده‌ای پیش‌رو دارد. آبی‌ها در این هفته میزبان ماشین‌سازی هستند. در هفته چهارم هم استقلال به پیکان‌شهر می‌رود و با تیم عبدالله ویسی دیدار می‌کند. در پنجمین هفته لیگ برتر هم شاگردان محمود فکری در تهران میزبان صنعت نفت آبادان هستند.

پرسپولیس؛ نه آسان نه دشوار

114

یحیی گل‌محمدی و تیمش خود را مهیای دفاع از عنوان قهرمانی‌ می‌کنند. پرسپولیس در هفته اول میهمان ابراهیم صادقی و شاگردانش است. پرسپولیس در هفته دوم میزبان است و از صنعت‌نفت آبادان پذیرایی می‌کند.

حریف هفته سوم قرمزهای پایتخت هم یک تیم جنوبی است. پرسپولیس در این هفته به مسجدسلیمان می‌رود تا میهمان تیم نفت مسجدسلیمان باشد.

دشوارترین دیدار پرسپولیسی‌ها در 5 هفته ابتدایی لیگ تقابل با تیمی است که سیدمهدی رحمتی هدایت آن را برعهده دارد. دیدار پرسپولیس و شهرخودرو یکی از فینال‌های زودهنگام است که می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

در هفته پنجم هم پرسپولیس بازی نسبتا دشواری دارد. این تیم در این هفته باید به قائمشهر برود تا با نساجی مازندران دیدار کند. دیدارهای پرسپولیس در 5 هفته ابتدایی لیگ نه دشوار است و نه آسان و به نظر می‌رسد تیم یحیی بتواند به سلامت از هفته‌های نخستین عبور کند.

تراکتورسازی؛ قرعه‌های دشوار

148

علیرضا منصوریان در روزهای دشواری دارد تیمش را مهیای حضور در لیگ بیستم می‌کند. تراکتور که نتوانست در فصل نقل و انتقالات عملکرد قدرتمندانه‌ای داشته باشد و تیمش را تقویت کند، کار سختی برای حضور در لیگ بیستم و جدال با سایر مدعیان دارد. تراکتور که فصل قبل نتوانست قهرمان لیگ شود، امسال اما با این امید پا به لیگ بیستم می‌گذارد در حالی که به نظر نمی‌رسد تیمش برای قهرمانی بسته شده باشد.

تراکتور در 5 هفته نخست لیگ به ترتیب میزبان نفت مسجدسلیمان در تبریز، مهمان نساجی مازندران در قائمشهر، میزبان سپاهان در تبریز، میهمان مس تازه‌وارد در رفسنجان و میزبان فولاد است. تیم منصوریان در این 5 هفته تقابل‌های سختی با سپاهان و فولاد و تا حدودی نساجی مازندران دارد و باید دید آیا منصوریان می‌تواند از این دیدارهای سخت به سلامت عبور کند یا نه.

سپاهان؛ مرگ و زندگی در ابتدای راه

890

سپاهان با تغییرات زیاد پای به لیگ برتر می‌گذارد. بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی از سپاهان، محمدرضا ساکت، مدیرعامل این باشگاه، تصمیم گرفت محرم نویدکیا را به عنوان مرد اول نیمکت زردپوشان اصفهانی انتخاب کند.

سپاهان با حفظ شاکله تیم خود فعالیتی جدی در فصل نقل و انتقالات نداشت و هرچند که سرمربی‌اش هم جوان و بی‌تجربه است اما نمی‌توان زردهای دیار زاینده‌رود را در جمع مدعیان قرار نداد.

نویدکیا در هفته اول لیگ و زودتر از آنچه تصورش را می‌کرد باید رو در روی سرمربی سابق خود و سپاهان قرار بگیرد. سپاهان در هفته اول لیگ میهمان گل‌گهر در سیرجان است و بعد از آن در اصفهان از آلومینیوم تازه وارد به لیگ پذیرایی می‌کند که اتفاقا سرمربی این تیم هم یک سپاهانی قدیمی و همبازی سابق محرم است.

در هفته سوم هم نویدکیا تقابل دشواری با تراکتور و منصوریان دارد. این تیم در هفته چهارم در اصفهان میزبان سایپاست و در هفته پنجم در دیداری نسبتا آسان در مسجدسلیمان میهمان نفت است.

شهرخودرو؛ فینال زودهنگام با مدافع قهرمانی

101

شهرخودرو که تا هفته‌های پایانی لیگ گذشته جزو تیم‌های بالانشین بود و به کسب سهمیه آسیایی هم امید زیادی داشت، با نتایج ضعیفی که با سهراب بختیاری‌زاده گرفت در پایان لیگ نوزدهم در رده ششم قرار گرفت.

مالک این باشگاه تصمیم گرفت سیدمهدی رحمتی را، که تا فصل پیش گلر شهرخودرو بود، به عنوان سرمربی انتخاب کند. رحمتی هم به این تصمیم جواب بله داد و در نهایت با آویزان کردن دستکش‌هایش سرمربیگری این تیم را پذیرفت.

شهرخودرو که در فصل نقل و انتقالات مهره‌های موثری مثل محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی، محمدحسین مرادمند، سعید صادقی و میلاد سرلک را از دست داد، نتوانست جایگزینان مناسبی برای آنها انتخاب کند. البته مالک خود باشگاه هم اعلام کرده از رحمتی توقع قهرمانی ندارد اما با توجه به حضور رحمتی در این تیم و اینکه در کانون توجهات قرار دارد، شهرخودرو از تیم‌های مهم لیگ بیستم است.

شاگردان رحمتی در ابتدای راه در مشهد میزبان ماشین‌سازی هستند و در هفته دوم به پیکان‌شهر می‌روند و میهمان پیکان خواهند بود. در هفته سوم شهرخودرو میزبان صنعت نفت آبادان است و در هفته چهارم هم یکی از دشوارترین دیدارهای خود در لیگ را پیش‌رو دارد. در این هفته شاگردان رحمتی میهمان پرسپولیس در تهران هستند و جدا از اینکه تقابل‌های رحمتی با پرسپولیس همواره جذاب بوده او در این دیدار باید مقابل سرمربی سابقش یحیی گل‌محمدی قرار بگیرد. در هفته پنجم هم شاگردان رحمتی میهمان ذوب‌آهن در اصفهان هستند. شهرخودرو قرعه معمولی در شروع لیگ دارد و باید دید سیدمهدی رحمتی چطور می‌تواند از پس رقبای خود بربیاید.

فولاد؛ قرعه دشوار برای نکو و شاگردانش

107

جواد نکونام که سال گذشته با فولاد در رده سوم قرار گرفت، امسال امید دارد تا اولین قهرمانی خود در فوتبال ایران را به همراه سرخ‌پوشان جنوبی کسب کند.

فولاد با قرعه نسبتا دشواری در هفته‌های ابتدایی لیگ مواجه است. این تیم در هفته اول میهمان ذوب‌آهن است و در هفته دوم در اهواز از استقلال پذیرایی می‌کند.

در هفته سوم نکونام باید رودرروی امیر قلعه‌نویی، سرمربی سابقش، قرار بگیرد که رابطه دوستانه‌ای هم با او ندارد. در هفته چهارم هم فولاد میزبان آلومینیوم اراک است و در هفته پنجم جواد نکونام و شاگردانش به تبریز می‌روند تا با تراکتور دیدار کنند. تقابل نکونام و منصوریان استقلالی دیدار جذابی را در هفته پنجم رقم خواهد زد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز