دانیال طیماجی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فعالیت در ورزش‌های گروهی در اولویت باشد/ ورزش‌های مادر باید در مدارس اجرا شود

۱۳۹۹/۰۷/۳۰ - ۰۵:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۰۷۵۹۲۱
فعالیت در ورزش‌های گروهی در اولویت باشد/ ورزش‌های مادر باید در مدارس اجرا شود
معاون مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک گفت: فعالیت در ورزش‌های گروهی در سنین پائین باید در اولویت باشد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ دانیال طیماجی، معاون مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک، در  خصوص اهمیت ورزش برای حفظ سلامتی جسم و روح افراد اظهار کرد: فعالیت در ورزش‌های گروهی برای رده‌های سنی پایه خیلی خوب است یعنی اولویت باید ورزش‌های گروهی باشد، چون بچه‌ها دوستان جدید پیدا می‌کنند و دوستان جدید از نظر روحی و روانی می‌توانند روی آن‌ها تأثیر داشته باشند. با توجه به این که الان همه آپارتمان‌نشین هستند و بچه‌ها در خانه می‌مانند، شرایط مثل قدیم نیست که بچه‌ها در کوچه و محله با هم بازی کنند، پس احتیاج است دوستان جدیدی داشته باشند.

او ادامه داد: در بحث ورزش کودکان دو فاکتور بسیار مهم است که پیشنهاد می‌کنم به آن‌ها بیشتر بپردازند، یکی از آن‌ها تمرینات دویدن یا هوازی است. معمولا تا سن 6، 7 سالگی ساختار ریه کودکان تغییر پذیر است، یعنی اگر تمرینات هوازی انجام بدهند ساختار ریه‌شان تغییر می‌کند. اما بعد از آن دیگر ساختار ریه تغییر نمی‌کند فقط با تمرینات هوازی عملکرد آن بهتر و تعداد حبابچه‌ها بیشتر می‌شود. تمرینات هوازی می‌تواند در قالب همان ورزش گروهی باشد، البته نه ورزش گروهی که بارها در مدارس مشاهده شده که بسیار ساده انجام می‌شود.

طیماجی تصریح کرد: باید کاری کنیم بچه‌ها به نفس نفس بیفتند، این موضوع در قدیم اتفاق می‌ افتاد و بچه‌ها در کوچه با هم بازی‌ می‌کردند و می‌دویدند. پیشنهاد من این است که بچه‌ها را به نفس نفس بیندازیم که در واقع باعث بهبود ساختار سیستم قلبی عروقی و تنفسی‌شان می‌شود. علاوه بر این تمرینات هماهنگی عصبی و عضلانی برای بچه‌ها مفید است. تمریناتی که هماهنگی دست و پای بچه‌ها را افزایش دهد، می‌تواند برایشان خوب باشد. همچنین تمرینات کششی به بچه‌ها کمک می‌کند تا طول عضلات‌شان کوتاه نشود و می‌تواند برایشان مفید باشد. در واقع ورزش‌های مادر باید در مدارس اجرا شوند. الان مدارس حیاط بزرگ یا فضای مناسبی برای ورزش ندارند که این یک ضعف است و باید اهمیت بیشتری به این مسئله بدهند.

معاون مرکز سنجش آکادمی ملی المپیک تاکید کرد: البته پیش از تمام این‌ها، اول باید تست‌های پزشکی روی دانش‌آموزان انجام شود، یعنی قبل از اینکه فعالیت‌های ورزشی را شروع کنند، بچه باید یک چکاپ پزشکی بدهد. تمام موارد ذکر شده ملزم به این است که دانش‌آموز مشکلی نداشته باشد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز