سوالی که پاسخ آن می‌تواند گره کور مشکلات را باز کند؛

چرا برانکو توانست اما گل‌محمدی نه؟

۱۳۹۹/۰۸/۰۱ - ۰۷:۵۵:۴۸
کد خبر: ۱۰۷۶۶۰۷
چرا برانکو توانست اما گل‌محمدی نه؟
پرسپولیس این روزها پر خبرترین و پرحاشیه‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و اخباری از فینالیست لیگ قهرمانان به گوش می‌رسد که بدون شک برای هواداران این تیم اصلا خوشایند نیست.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ پرسپولیس در حالی پس از قهرمانی در لیگ و متعاقب آن از دست دادن جام حذفی راهی قطر شد که شاید خوشبین‌ترین هوادار این تیم هم برای نتیجه‌گیری تیم آخر جدول رده‌بندی در لیگ قهرمانان چندان امیدوار نبود اما تیم گل‌محمدی که خاطرات تلخ شکست در دربی را چند روزی بود به دست فراموشی سپرده بود، موفق شد با نمایشی خوب و شاید هم دور از انتظار در نهایت از انتهای جدول گروه خود به فینال لیگ قهرمانان برسد.

در مسیر بازگشت پرسپولیس پس از حضور تقریبا یک ماهه این تیم در قطر، هیچ کس باور نمی کرد که به یکباره این تیم آبستن اتفاقات جدیدی شود. اتفاقاتی که سر منشا آن از خداحافظی غافلگیرکننده شجاع خلیل‌زاده در هواپیما با همبازیانش آغاز شد و کم کم وارد فازهای جدیدتری هم شد.

پس از بازگشت پرسپولیسی‌ها به تهران، زمزمه نارضایتی ها بین سرخ پوشان در حالی آغاز شد که کمتر کسی باورش می شد، تیمی که حالا داعیه قهرمانی در آسیا را در ورای آرزوهای خود می بیند، با بحران های داخلی روبرو  شود.

در روزهای گذشته بابت مشکلات به وجود آمده در پرسپولیس انتقادات زیادی به مدیران باشگاه وارد شد، انتقاداتی که بخش بزرگیاز آن ناشی از تسویه حساب‌های شخصی است! این درحالی است که گروهی نیز نوک پیکان انتقادات‌شان را به سمت بازیکنان گرفتند و بر این باور بودند بازیکنان در فضای فعلی و با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و باشگاه نباید پرسپولیس را تحت فشار قرار دهند و از فرصت به دست آمده برای به کرسی نشاندن خواسته های خود استفاده کنند.

از طرفی دیگر سال های سال است که در فضاهای داغ نقل و انتقالاتی برخی بازیکنان با تحریک برخی مدیربرنامه ها و دلالانی که آزادانه در باشگاه رفت و آمد دارند، از آب گل آلود فصل نقل و انتقالات در پی صید ماهی‌های درشت هستند اما چرا کسی در این میان بحث و صحبتی در مورد کادر فنی پرسپولیس ندارد؟!

بدون شک اگر اشراف فنی خوب یحیی گل‌محمدی و همکارانش در تیم نبود پرسپولیس نه تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ قهرمانان آسیا هم موفقیتی حاصل نمی کرد و بدون هیچ تردیدی بخش  مهمی از موفقیت های فنی و تیمی پرسپولیس در چهارمین قهرمانی لیگ و متعاقب آن موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا مرهون توان فنی بالای کادر فنی پرسپولیس است اما بدون تعارف باید به این موضوع تاکید شود که شاید یحیی و همکارانش نتوانسته اند در بخش مدیریتی تیم و بازیکنان نمره قبولی بگیرند!

هنوز فراموش نکرده‌ایم برانکو در 5 سال حضورش در پرسپولیس چطور توانست ریشه ناهنجاری ها، حواشی و اعتراضات را در تیم بخشکاند. در حالی که تیم نیاز مبرمی به ستاره ای چون محسن مسلمان داشت، پروفسور پرسپولیس با در نظر گرفتن مصالح تیم، این بازیکن را که احساس می‌شد مخل نظم در پرسپولیس است کنار گذاشت. هنوز از یاد نبرده‌ایم که در بازگشت مهدی طارمی و رامین رضاییان از ریزه اسپور ترکیه  و ماجرای بحث برانگیز جدایی ستاره‌های وقت پرسپولیس، برخوردی کاملا حرفه‌ای و مبتنی بر اصول اولویت اولیه مدیریتی را در قبال آن 2 بازیکن در نظر گرفت تا اجازه ورود حواشی و مشکلات را به داخل تیم ندهد.

بدون شک یحیی گل محمدی، سرمربی پرسپولیس، در حال حاضر یکی از بهترین مربیان ایران محسوب می‌شود که همان طور که در بالا اشاره شد، توان فنی اش بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما شاید اگر او در بحث مدیریت تیم به راه برانکو ادامه می داد، یکسری از مشکلات فعلی درحال حاضر بر سر راه موفقیت پرسپولیس، دردسرهایی را ایجاد نمی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز