معاون شهردار همدان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

برای توسعه ورزش همگانی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد/ همدان ۵ ظرفیت تعیین شده در شهر فعال را داراست

۱۳۹۹/۰۸/۰۴ - ۰۶:۳۸:۲۱
کد خبر: ۱۰۷۷۶۶۶
برای توسعه ورزش همگانی باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد/ همدان ۵ ظرفیت تعیین شده در شهر فعال را داراست
وجدی گفت: برای توسعه ورزش همگانی در کشور باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ طرح «شفا» مخفف شهرهای فعال ایران است که به دنبال طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند. شهر فعال شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه‌های مشارکت و کارهای آموزشی را توسط شهردار داشته باشد. این طرح با هماهنگی کمیسیون کلان‌شهرها و مشارکت محوری شهرداران اجرایی می‌شود و به سمت اخذ استانداردهای لازم حرکت می‌کند و با ایجاد انگیزه در تلاش است تا زیرساخت‌های توسعه فعالیت بدنی در پیاده‌روها و مسیرهای دوچرخه‌سواری و سایر رشته‌ها را توسعه بدهد. این پروژه شهرداران را به سمت طراحی و ساخت شهر فعال تشویق می‌کند.

مهندس وجدی، معاون شهردار همدان، در حاشیه دومین نشست شورای سیاست‌گذاری شهر‌های فعال ایران در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار کرد: همدان جزو دومین شهرهای ایران بود که تفاهم‌نامه همکاری را امضا کرد. اولین شهری بود که ارزیابی کاندیداتوری آن فعال شد و حدود 2 هفته است که کارشناسان مربوطه ظرفیت‌های موجود در همدان را برای این کاندیداتوری ارزیابی می‌کنند. معتقدم برای توسعه ورزش همگانی که از الزامات است باید از همه توانایی‌ها استفاده کرد.

او اضافه کرد: خوشبختانه همدان در این رابطه پتانسیل‌های خوبی دارد و آن 5 ظرفیت تعریف شده برای شهر فعال را داراست که بحث مسیر‌های ایجاد شده برای پیاده‌روی است، پیست دوچرخه‌سواری، محل‌های اختصاصی جدا برای ورزش‌های همگانی و ... که در تلاش هستیم همه این امکانات را اگر نیاز به تقویت دارند اقدامات لازم را انجام دهیم و در غیر این صورت هم این امکانات برای استفاده شهروندان در اختیار مردم قرار بگیرد.  

وجدی گفت: مهمترین برنامه‌ای که طراحی شده طرح ورزش شهروندی است که بر اساس این قرار است در همه محلات همدان تیم‌های ورزشی و در رده‌های سنی مختلف در قالب یک المپیاد ورزشی برگزار شود. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز