محمود چایچی:

مربیان داخلی برای هدایت تیم‌ ملی نادیده گرفته شدند

۱۳۹۹/۰۸/۰۷ - ۱۲:۵۵:۳۶
کد خبر: ۱۰۷۹۴۳۱
مربیان داخلی برای هدایت تیم‌ ملی نادیده گرفته شدند
پیشکسوت والیبال معتقد است در شرایط کنونی حضور مربی داخلی برای تیم ملی والیبال ما موثر تر از مربی خارجی است ولی متاسفانه مربیان داخلی همیشه نادیده گرفته شده اند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، محمود چایچی در گفت و گو با روابط عمومی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: گمانه زنی ها متعددی در مورد گزینه های خارجی سرمربیگری تیم ملی والیبال وجود دارد ولی من فکر می کنم مربی داخلی در شرایط کنونی چیزی کم از مربی خارجی ندارد.

او ادامه داد: وقتی ما در والیبالمان در سطح جهان و المپیک بازیکن داریم چرا در این سطح مربی تولید نکنیم. مربی داخلی چیزی از مربی خارجی کم نخواهد داشت اگر مانند مربی خارجی حمایت شود. به همان اندازه به او بها داده شود، حقوق دریافت کند و اقتدار داشته باشد. ما در این زمینه به مربیان داخلی ارزش نداده ایم و این کوتاهی بزرگی نه تنها در والیبال حتی در رشته های ورزش دیگر نیز بوده است.

چایچی تصریح کرد: در شرایط اقتصادی کنونی ما نمی توانیم مربی درجه یک خارجی برای تیم های خود بیاوریم. اغلب مربی های خارجی که هم اکنون در ورزش ما هستند سطح و کلاس کارشان بالا نیست از طرفی مشکل اصلی ورزش ما پرداخت جریمه های متعدد و بالا به همین مربیان خارجی است چون ما قرارداد بستن بلد نیستیم. یک مربی می آوریم کارآیی که ندارد هیچ، چندین برابر قرارداد هم پول می گیرد و می رود. در حالیکه مربی داخلی تاثیر و کمک بیشتری برای ورزش ما است.

او در خصوص برگزاری مجدد لیگ گفت: ما باید از کشورهای پیشرفته الگوبرداری کنیم اگر می توانیم و امکاناتمان در آن حد است که مسابقات را برگزار کنیم هرچند که لیگ های معتبر جهان نیز ورزشکارانشان از کرونا در امان نبودند. من فکر می کنم در شرایط پیش آمده بهتر است تمامی بازی ها تعطیل شوند. در حال حاضر وضعیت کرونا در کشور تشدید شده و باید بیشتر مراقب بود.

چایچی که به تازگی آنژیو قلب انجام داده، بیان کرد: خدا را شکر وضعیت جسمانی ام بهبود پیدا کرده است. اما در این روزها باید بیشتر رعایت کرد. همه ما می دانیم که باید زندگی با حضور کرونا را پذیرفت. این یک ویروس ناشناخته است که تا پشت در خانه هایمان آمده و فقط با حفظ پروتکل های بهداشتی می توان از آن در امان بود.

این پیشکسوت والیبال با بیان اینکه پیشکسوتان سال ها برای ورزش زحمت کشیده اند و در دوران بازنشستگی به توجه نیاز دارند گفت: دکتر ابطحی همانند یک دوست بوده و ما همیشه پیشنهادهای خود را به او ارائه داده ایم. امیدواریم با رفع محدودیت های اقتصادی و کرونایی صندوق فرصت و امکان بیشتری برای اجرایی کردن اهداف و برنامه های خود داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز