شاهین ایزدیار در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تحقیقات نشان داده در استخر کرونا وجود ندارد!/ کرونا انگیزه جوانان را گرفت

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۰۴:۴۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۱۵۰۷
تحقیقات نشان داده در استخر کرونا وجود ندارد!/ کرونا انگیزه جوانان را گرفت
شناگر پرافتخار کشورمان با تاکید بر این‌که تحقیقات نشان داده در استخر کرونا وجود ندارد، گفت: کرونا انگیزه جوانان را گرفت.

شاهین ایزدیار، شناگر پرافتخار کشورمان در رقابت‌های پاراآسیایی جاکارتا، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص تمرینات شنا گفت: بعد از هفت ماه تعطیلی تقریبا دو هفته‌ای می‌شود که تمریناتم را در استخر آزادی شروع کرده‌ام. ما در این مدت خیلی اذیت شدیم و عقب افتادیم و آمادگی خوب ما به خاطر شرایط کرونا از دست رفت. معلوم نیست مسابقات چه زمانی برگزار می‌شود اما تمرینات را انجام می‌دهیم تا با آمادگی خوبی ظاهر شویم.

او در خصوص اینکه آیا عادلانه است بعضی ورزش‌ها دایر است و برخی یگر لغو شده؟ ادامه داد: فوتبال یک ورزش پر برخورد است اما شما می‌بینید که تیم‌های ما به تازگی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برگشتند و و لیگ برتر هم تا چند روز دیگر آغاز می‌شود. همه این‌ها درحالی است که وقتی در فوتبال گلی به ثمر می‌رسد 10 نفر همدیگر را بغل می‌کنند! در شنا چنین اتفاقی نمی‌افتد و ثابت شده در در آب استخر به خاطر وجود کلر ویروس کرونا زنده نمی‌ماند. فقط می‌ماند بحث رختکن و دوش گرفتن که برای آن هم می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد. حتی می‌شود در مدارس شنا، مسابقات با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شود اما تنها استخری که باز است آزادی است.

این شناگر در خصوص مسابقات المپیک توکیو عنوان کرد: این مسابقات یک‌سال عقب افتاد و تا حدودی برای خود من خیلی بد شد. من از آمادگی خوبی برخوردار بودم و دوست داشتم این مسابقات برگزار شود تا با مدال‌آوری به آرزویم می‌رسیدم اما از طرفی شنیده می‌شود قرار است بدون حضور تماشاگر شهریورماه سال آینده برگزار شود. من که تمرینات را انجام می‌دهم. امیدوارم حداقل یک اردوی برون مرزی برگزار شود زیرا ما دو سال از مسابقات دور بودیم و اگر مستقیم بخواهیم در پارالمپیک شرکت کنیم کمی سخت است. البته این تعطیلی‌ها به خاطر فدراسیون نیست و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفته استخرها تعطیل باشند.

ایزدیار گفت: کرونا اصلی‌ترین چیزی که از جوان‌ها گرفت انگیزه آن‌ها بود و خیلی‌ها ناامید شدند. در خیلی از کشورها خیلی راحت تمرینات‌شان را انجام می‌دهند و مسابقات جهانی در مجارستان برگزار شد. در بین دوستان من کسانی هستند که مدال آسیایی هم دارند اما می‌شنوم که می‌گویند می‌خواهند ورزش را کنار بگذارند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز