آنالیز داوری استقلال - مس رفسنجان زیر ذره‌بین حسین جنگی؛

پنالتی نبود اما تمارض رخ نداد!/ تیم داوری اشتباه فاحش نداشت

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۰۹:۵۶:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۴۳۱۸
پنالتی نبود اما تمارض رخ نداد!/ تیم داوری اشتباه فاحش نداشت
کارشناسی داوری در خصوص آنالیز تیم داوری دیدار استقلال تهران - مس رفسنجان توضیحاتی را ارائه کرد.

حسین جنگی در خصوص قضاوت داوران این دیدار به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: در دقیقه 15 کرنر به سود استقلال اعلام شد و داور به بازیکنان دو تیم تذکر لازم را داد. در ادامه صحنه مشکوک به پنالتی رخ داد که داور به اشتباه از کنار این خطای محرز گذشت. در دقایق 56 و 60  اخطار به 2 بازیکن از تیم مس رفسنجان درست بود.

او در ادامه افزود: در دقیقه 79 در محوطه جریمه تیم مس رفسنجان، فشار مدافع مس روی ارسلان مطهری به گونه ای نبود خطایی رخ بدهد اما  کار مطهری هم شبیه سازی و یا تمارض نبود و داور به اشتباه مهاجم استقلال را با کارت زرد جریمه کرد.

جنگی مورد اتفاق دقایق پایانی این دیدار خاطرنشان کرد: در دقیقه 89 داور پشت محوطه جریمه تیم مس رفسنجان خطای هند به سود استقلال اعلام کرد، در صورتی که توپ اول به بدن بازیکن مدافع برخورد کرد که این قوانین جدید داوری این گونه صحنه ها خطای هند محسوب نمی‌شود.

این کارشناس داوری در پایان گفت: در مجموع بدون در نظر گرفتن یکی دو موردی که در بالا به آن اشاره شد، تیم داوری عملکرد قابل قبول داشت و داور از آمادگی جسمانی نیز شرایط نسبتا خوبی برخوردار بود و در طول بازی با انگیزه بالا و نزدیک به صحنه ها بود.

نظر شما