محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

نباید فقط به لژیونرها متکی باشیم/ مسیری که اسکوچیچ می‌رود بهتر از راه کی‌روش است

۱۳۹۹/۰۸/۱۸ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۸۴۶۳۱
نباید فقط به لژیونرها متکی باشیم/ مسیری که اسکوچیچ می‌رود بهتر از راه کی‌روش است
کارشناس فوتبال کشور گفت: اسکوچیچ راه درستی را انتخاب کرده و به خوبی می‌داند یک تیم ملی خوب از باشگاه‌های خوب بیرون می‌آید و هرچقدر لژیونرهای خوبی داشته باشیم نباید فقط به آنها اتکا کنیم.

محسن بیاتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: اینکه چه نفراتی برای یک بازی دوستانه به تیم ملی دعوت شوند بستگی به میزان اهمیت آن دیدار دارد. گاهی لازم است در یک بازی دوستانه به بازیکنان لیگ داخلی که محک جدی کمتری در سطح ملی خورده اند فرصت داده شود. اینکه در این اردو لژیونرهای کمتری دعوت شده اند شاید به این دلیل است که برخی از لژیونرهای ما نیاز دارند در تیم های باشگاهی خود در اروپا بمانند چون در برخی از باشگاه های اروپایی اینطور است که اگر بازیکنی به اردوی تیم ملی برود و بازی نکند موقعیتش در تیم باشگاهی به خطر بیفتد و احتمالا اسکوچیچ این نکته را برای دعوت نکردن از برخی بازیکنان در نظر گرفته است.

او ادامه داد: ما باید اجازه بدهیم سرمربی تیم ملی نفراتی که می خواهد را انتخاب کند. گاهی لازم است نسل بازیکنان بعد از چند سال تغییر کند. برخی بازیکنان شاید الان به کار تیم ملی بیایند اما در سال های آینده نتوانند در خدمت تیم ملی باشند به همین دلیل سرمربی تیم ملی از الان لازم می داند که برای این نفرات به دنبال جایگزین باشد.

بیاتی‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا الان زمان مناسبی برای تغییر نسل در تیم ملی هست یا نه، بیان کرد: الان زمان تغییر نسل نیست ولی ممکن است ما بازیکنانی با شرایط سنی داشته باشیم که فقط یک یا دو سال بسته به میزان آمادگی شان بتوانیم از آنها استفاده کنیم پس نباید به دنبال جایگزین برای آنها باشیم؟ به همین دلیل است که سرمربی تیم ملی تصمیم گرفته در بازی های تدارکاتی باید از جوان هایی که بازی بین المللی کمتری دارند و تاکنون هم فرصت کمتری برای نشان دادن خودشان در سطح ملی داشته اند استفاده کند.

مهاجم اسبق تیم‌های استقلال و پاس با اشاره به اینکه مربیان تیم ملی لیگ برتر را کاملا زیر نظر دارند، گفت: اسکوچیچ سالها در فوتبال ایران مربیگری کرده و شناخت کافی از فوتبال و سبک زندگی و شخصیتی ما ایرانی ها دارد. اسکوچیچ بعد از سالها حضور در فوتبال ایران همه قواعد و قوانینی لازم برای مربیگری در تیم ملی را می داند و اگر هم تغییری ایجاد می کند براساس همین شناخت است. بسیار خوشحالم که هم اسکوچیچ هم هاشمیان که از دوستان من است لیگ را زیر نظر دارند و به دقت همه بازی ها را آنالیز می کنند. با همه احترامی که برای مربیان سابق تیم ملی قایل هستم شرایط الان تیم ملی از نظر دعوت بازیکنان بالیاقت و شایسته داخلی بهتر است.

بیاتی‌نیا خاطرنشان کرد: کار ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی دشوار است اما امیدوارم با برگزاری منظم لیگ بتوانیم یک تیم ملی قدرتمند داشته باشیم. واقعیت این است که باید تفکر ما نسبت به تیم ملی تغییر کند. اجازه دهیم با وجود مشکلات و سختی ها سرمربی تیم ملی کارش را انجام دهد و آنچه را که می خواهد از دل لیگ بیرون بیاورد. وقتی پای تیم ملی در میان باشد دیگر بحث استقلال و پرسپولیس و سپاهان نیست. موفقیت تیم ملی برای کل فوتبال ایران افتخار بزرگی خواهد بود. وقتی تیم ملی رده بالایی در رنکینگ بین المللی داشته باشد برای باشگاه های ما هم افتخار بزرگی است.

او با مقایسه کی‌روش و اسکوچیچ گفت: در زمان حضور کی روش در ایران مخالفت هایی با سبک بازی و انتخاب هایش داشتم. من هم مثل بقیه فوتبالدوستان روایت هایی از برخی اقدامات او در تیم ملی شنیده ام اما آن روایت ها تاثیری در حرف های من ندارد با این حال سربسته می گویم براساس آنچه در حال حاضر در فوتبال ایران در سطح ملی  باشگاهی می بینم راهی که اسکوچیچ می رود بهتر از راهی است که کی روش می رفت. امیدوارم اسکوچیچ این روند را ادامه دهد و بهتر از این هم پیش برود. البته کی روش هم سال اول راه خوبی را در پیش گرفته بود اما شاید برخی افراد کنارش قرار گرفتند و همین باعث شد اتفاقاتی رخ دهد که نباید می افتاد. اسکوچیچ راه درستی را انتخاب کرده و به خوبی می داند یک تیم ملی خوب از باشگاه های خوب بیرون می آید و هرچقدر هم ما لژیونرهای خوبی داشته باشیم نباید فقط به آنها اتکا کنیم. این ایده که بازیکنان و مربیان داخلی ما ضعیف هستند و هر بازیکنی خارج از کشور بازی می کند حتما باید به تیم ملی دعوت شود اصلا درست نیست. البته ما لژیونرهای بااستعداد و باکیفیتی داریم اما از یک لیگ پربار است که تیم ملی قدرتمند بیرون می آید. 4

نظر شما