روز تلخ ورزش ایران؛

قاسم امیر یاوری، محمود یاوری و رحیم جدی چهره در نقاب خاک کشیدند

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۱:۳۹:۳۱
کد خبر: ۱۰۸۶۱۴۶
قاسم امیر یاوری، محمود یاوری و رحیم جدی چهره در نقاب خاک کشیدند
روز گذشته روز تلخی برای ورزش ایران بود. در این روز سه تن از پیشکسوتان عرصه های مختلف ورزش کشور قاسم امیر یاوری، محمود یاوری و رحیم جدی جان به جان آفرین تسلیم کردند و چهره در نقاب خاک کشیدند.

به گزارش برنا، صبح روز گذشته با اعلام خبر فوت محمود یاوری کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال شوک عظیمی بر ورزش کشور وارد شد. هنوز چند ساعتی از این خبر نگدشته بود که خبر مرگ قاسم امیریاوری کاپیتان سابق تیم ملی بوکس منتشر شد و این شوک و غم را دو برابر کرد. اما آخرین خبر تلخ درگذشت رحیم جدی داور بین المللی کشتی بود تا تراژدی ورزش کشور در این روز تکمیل شود.

قاسم امیر یاوری
قاسم امیر یاوری متولد 10 آذر 1310، کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس ایران و قهرمان سابق آسیا بود. این پیشکسوت بوکس ایران سابقه حضور در بازی‌های المپیک ۱۹۶۰ رم و مدال نقره وزن ۷۱ کیلوگرم بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو را در کارنامه خود دارد.

محمود یاوری " جناب سرهنگ فوتبال ایران"
محمود یاوری جناب سرهنگ فوتبال ایران بود. محمود یاوری متولد ۱۸ مهر ۱۳۱۸ در اصفهان بود. فوتبال را از تیم شاهین اصفهان (سپاهان فعلی) آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۲ عضو این باشگاه بود. وی در سال ۱۳۴۲ به عضویت تیم پاس تهران درآمد و تا سال ۱۳۵۰ در این تیم حضور داشت. یاوری در سال ۱۳۵۰ به عنوان بازیکن فوتبال را کنار گذاشت و به جرگه مربیان پیوست.

یاوری در سال ۱۳۶۳ (۱۹۸۴ میلادی) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده و در شش بازی که تیم ملی فوتبال ایران را هدایت کرد، در هر ۶ بازی پیروز شد. محمود یاوری در سال ۱۳۵۶ سرمربی تیم ملی جوانان فوتبال کشور شد و در سال ۱۳۵۷ حضور در تیم ملی ب و تیم ملی امید را تجربه کرد.

طی سال‌های ۱۳۷۰ و ۱۳۷۱ به مربیگری مجدد در تیم ملی جوانان رسید و در سال ۱۳۸۴ هم مدیر تیم ملی فوتبال جوانان شد. سپاهان، ذوب آهن، فجر سپاسی، برق شیراز، شاهین بوشهر، تراکتورسازی تبریز، ابومسلم مشهد، صبای قم، استقلال اهواز، پاس، استیل‌آذین، راه‌آهن و مس کرمان از تیم های تحت هدایت وی بودند که از این حیث می توان آن را یک رکورد دانست.

در تابستان ۱۳۶۳ تیم ملی با رهبری محمود یاوری در مسابقات فوتبال مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۴ شرکت کرد، اما وقتی نصرالله سجادی به جای بهروز صحابه رئیس فدراسیون فوتبال شد، یاوری از مسئولیت سرمربی‌گری خود در تیم ملی کنار رفت. محمود یاوری به دلیل اشتغال در ارتش و ریاست زندان اصفهان و درجه سرهنگی که داشت به جناب سرهنگ فوتبال ایران معروف بود.

رحیم جدی
رحیم جدی نیز پیشکسوت داوری کشتی ایران بود که سابقه سال ها قضاوت در عرصه رقابت های بین المللی را داشت. وی داور ممتاز بین المللی و دارنده سوت طلایی فیلا(فدراسیون جهانی کشتی) بود. جدی سابقه ۳۳ سال قضاوت در عرصه بین المللی و همچنین ریاست هیات کشتی تهران و مسئولیت فنی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای را در کارنامه خود داشت.

صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور این سه ضایعه تاسف بار را به خانواده ایشان و جامعه ورزشی کشور تسلیت گفته و برای این سه عزیز از دست رفته از درگاه خداوند منان غفران و مرحمت الهی مسئلت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز