محمود افشاردوست:

حضور ایرانی‌ها در کادر اجرایی مسابقات، اولویت بعدی باشد

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۳:۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۸۶۲۴۸
حضور ایرانی‌ها در کادر اجرایی مسابقات، اولویت بعدی باشد
عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال با اشاره به حضور شش ایرانی در کمیته‌های مختلف کنفدراسیون والیبال آسیا، گفت: برای معرفی بیش‌تر توانایی والیبال ایران، باید برای حضور ایرانی‌ها در کادر اجرایی مسابقات بین‌المللی تلاش کنیم.

به گزارش برنا، محمود افشاردوست در ارزیابی عضویت ۶ ایرانی در کمیته‌های مختلف AVC، افزود: فدراسیون‌های ورزشی ایران هرچه بیش‌تر در کنفدراسیون‌های مربوطه خود در آسیا کرسی کسب کنند، قطعا در طول زمان منجر به افزایش شناخت از توانایی آن رشته ورزشی کشورمان خواهد شد. داشتن کرسی به بهبود ارتباطات بین‌المللی کمک می‌کند و در توسعه آن رشته ورزشی در فدراسیون ملی مربوطه‌اش، تاثیر مستقیم خواهد داشت.

وی درباره تاثیر حضور ایرانی‌ها در کرسی‌های جدید آسیا همانند کمیته مالی AVC و تاثیر آن در والیبال ایران، تصریح کرد: هرچه کرسی‌ها قوی‌تر، بهتر و موثری داشته باشیم، به همان اندازه به رشد و توسعه والیبال ایران در بخش‌های مختلف کمک خواهد کرد. به عنوان مثال در بخش داوری، کسب کرسی می‌تواند منجر به این شود که افراد بیش‌تری به مسابقات مختلف دعوت شوند؛ نه فقط مسابقاتی که کنفدراسیون والیبال آسیا برگزار می‌کند، بلکه حتی مسابقاتی که فدراسیون‌های ملی کشورها آن را میزبانی می‌کنند. اگر چین، ژاپن و کره را کنار بگذاریم، سایر کشورهای آسیایی می‌توانند از داوران ایرانی در مسابقات حساس خود استفاده کنند. حتی می‌توانند از افرادی که عضو کمیته داوری ایران هستند، در برگزاری مسابقات خود استفاده کنند. به‌خصوص در کشورهایی که در حوزه والیبال قاره آسیا هنوز نو پا هستند.

کارشناس خبره والیبال و عضو هیات رئیسه فدراسیون والیبال ادامه داد: والیبال ایران هیچگاه در کمیته مالی کنفدراسیون والیبال آسیا صاحب کرسی نبوده است و این‌که مهدی اسلامی خزانه‌دار فدراسیون والیبال ایران، عضو کمیته مالی AVC شده، اتفاق بسیار خوبی است. در جلسات کمیته مالی AVC، موضوعات مالی و نحوه مراودات مالی کشورها مطرح می‌شود و ممکن است راهکارهایی برای برون‌رفت از مشکلات مالی هم مطرح شود. تمام این‌ها در نهایت می‌تواند به فدراسیون والیبال ایران کمک کند.

دبیر اسبق فدراسیون والیبال تصریح کرد: بالاخره حضور در جلساتی که چند عضو از کشورهای مختلف با تجربیان مختلف در آن حضور دارند، برای والیبال مفید است. ضمن این که اسلامی از افراد با سابقه و کاربلد فدراسیون است و قطعا در کمیته مالی AVC هم می‌تواند به تجربیات خود اضافه کند.

وی درباره نقش فدراسیون والیبال ایران در کسب شش کرسی AVC گفت: قطعا به دست آوردن کرسی، نیاز به حمایت فدراسیون دارد. فدراسیون باید افرادی را که واجد شرایط هستند به کمیته‌های مختلف آسیا معرفی کند. از طرف دیگر، به رایزنی‌های مختلف هم نیاز است تا افراد بتوانند به عضویت یک کمیته دربیایند. دوستانی داشتیم که قبلا عضو کمیته‌های مختلف آسیا بودند و توانایی فرد برای اهراز مجدد کرسی، از اهمیت بالایی برخورد دار است؛ اما واقعیت این است که حمایت فدراسیون بسیار موثر است.

افشاردوست تاکید کرد: فدراسیون والیبال ایران کار بسیار خوبی انجام داد و تعداد نفرات بیش‌تری را برای کسب کرسی به AVC معرفی کرد. پتانسیل افراد فعال در والیبال کشورمان، به قدری زیاد است که من فکر می‌کنم این ظرفیت وجود دارد تا والیبال آسیا از سوی ایرانی‌ها اداره شود. منتها رایزنی‌های خاص می‌خواهد و موضوعات مختلفی در آن اثرگذار است.

عضو کمیته مربیان کنفدراسیون والیبال آسیا درباره عضویت مجدد داورزنی در هیات رئیسه FIVB و تاثیر آن بر بهبود عملکرد نمایندگان ایران در AVC، گفت: با توجه به تلاش‌های خوبی که داورزنی در سال‌های اخیر در حوزه والیبال داشت، کاملا مشخص بود که دوباره به عضویت هیات رئیسه فدراسیون جهانی درمی‌آید و قطعا این حضور، روی عملکرد نفرات ایرانی حاضر در کمیته‌های مختلف AVC هم موثر خواهد بود. من فکر می‌کنم آن‌چه در دوره جدید عضویت داوزنی در FIVB می‌تواند موثرتر باشد، این است که افراد بیش‌تری از ایران در حوزه‌های مختلف، در مسابقات بین‌المللی نقش‌آفرینی کنند. مثلا در حوزه داوری یا در حوزه برگزاری مسابقات.

گفتنی است نشست هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا روز دوشنبه ۱۹ آبان‌ماه به صورت وبینار برگزار شد و فرهاد شاهمیری، مسعود یزدان‌پناه، محمود افشاردوست، مهدی اسلامی، کسری غفوری و غلامرضا نوروزی به ترتیب عضو کمیته‌های داوری، مسابقات، مربیان، مالی، ساحلی و پزشکی کنفدراسیون والیبال آسیا شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز