رسول کربکندی:

اسکوچیچ جایی برای اشتباه ندارد/ باید از او حمایت کرد

۱۳۹۹/۰۸/۲۴ - ۰۹:۲۹:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۷۲۲۷
اسکوچیچ جایی برای اشتباه ندارد/ باید از او حمایت کرد
برنامه "صدای ورزش" جمعه 22 آبان در گفتگو با کربکندی، سرمربی سابق ذوب آهن و بازیکن پیشین تیم ملی به بررسی وضعیت تیم ملی پرداخت.

به گزارش برنا، کربکندی، سرمربی سابق ذوب آهن و بازیکن پیشین تیم ملی، در خصوص حضور مربی جدید در تیم ملی و شرایط کنونی تیم به رادیو ورزش گفت: فوتبال ما اکنون شرایط سختی دارد. مربی جدیدی آورده ایم؛ البته یکی، دو نفر از کادر گذشته تیم ملی با او هستند که قطعاً وجود وحید هاشمیان خیلی می تواند کمک کننده باشد.

من یک سری انتقادهایی که در جهت انتخاب بازیکنان به سرمربی وارد می شود را رد می کنم و بخشی را می پذیرم. به هر حال هر لیستی که اعلام شود، یک سری انتقاد و اما و اگر را به دنبال خواهد داشت. من فکر می کنم اسکوچیچ با توجه به اینکه کار بسیار سختی را در انتخابی جام جهانی دارد، برایش بسیار مهم است که تیم به جام جهانی برود. او اگر تیم را به جام جهانی ببرد، بهره سنگینی برای او به همراه خواهد داشت.

وی در گفتگو با برنامه "صدای ورزش" تصریح کرد: ما باید کم کم به سمت تیم اصلی برویم و هماهنگی را بین بازیکنان اصلی ایجاد کنیم. یک عده با دلیل و یک عده بی دلیل در این بازی تدارکاتی نبودند. به هر حال هرچقدر بتوانیم با تیم های بزرگ بازی کنیم، بهتر اشکالاتمان را نشون می دهد.

کربکندی درباره عملکرد تیم در دیدار با بوسنی گفت: نیمه اول بازی با بوسنی، تیم خیلی هماهنگی نشان نداد. نیمه دوم بهتر شدیم و به گل رسیدیم. به هر حال هر بازی تدارکاتی با هدف هایی که مربی برای خودش تعیین می کند، می تواند بررسی شود تا ببینیم دنبال چه هدفی است. با توجه به نتایجی که در اوایل بازیها گرفتیم، کار بسیار سختی را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان 3 مدافع راست که خیلی قوی کار می کنند را به اردو برد، اظهار داشت:خوشبختانه در بعضی از پست ها بازیکنان بسیار خوبی داریم. به نظرم اسکوچیچ جای اشتباه ندارد و این کارش را بسیار سخت می کند که با توجه به تفکرش در هر بازی به تناوب از این بازیکنان ارزشمند استفاده کند. اکنون خیلی انتقاد است که چرا کاپیتان استقلال دعوت نمی شود. حتماً توضیحی را برای این تصمیم دارد.

این پیشکسوت فوتبال در ارزیابی عملکرد اسکوچیچ در تیم های مختلف و حضورش در تیم ملی گفت: اسکوچیچ وقتی به ایران آمد، در تیم های مختلف فوتبال خیلی خوبی را نشان می داد؛ اما تیم ملی با باشگاه متفاوت است. عصاره فوتبال یک مملکت است و با توجه به تعصب همه آن تیم باید به جایگاه های خیلی مهم دست پیدا کند.

وی ادامه داد: در بدو انتخاب اسکوچیچ انتقاد خیلی زیاد بود؛ اما آن چیزی که اهمیت دارد، این است که اسکوچیچ اکنون مربی تیم ملی ماست و باید از او حمایت کنیم. این مربی هم باید از تمام پتانسیل فوتبال ما در جهت موفقیت تیم استفاده کند.

برنامه صدای ورزش با محوریت کارشناسی و تحلیل رخدادهای ورزشی با اجرای مسعود اسکویی و کارشناسی سعید زاهدیان، جمعه ها ساعت ۱۸ به مدت ۱۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم مخاطبان می شود.

نظر شما