معاون آموزش و پرورش مطرح کرد؛

لزوم تشکیل شورای عالی ورزش بعد از ۱۵ سال تعطیلی

۱۳۹۹/۰۸/۲۶ - ۰۹:۴۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۸۴۴۹
لزوم تشکیل شورای عالی ورزش بعد از ۱۵ سال تعطیلی
برنامه "همیشه با ورزش" رادیو ورزش در گفتگو با مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به موضوع شورای عالی ورزش و نیازهای آن پرداخت.

به گزارش برنا، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در خصوص شورای عالی ورزش و اهمیت تشکیل آن به برنامه "همیشه با ورزش" رادیو ورزش گفت: من فکر می کنم به لحاظ ماهیت ورزش ما در کشور چنین شورایی نیاز است. در قانون سازمان تربیت بدنی هم که در سال 1348 نوشته شد و در 1350 به تصویب رسید، سازمان تربیت بدنی با جمع محدودتری این وظیفه را برعهده داشت که بتواند انسجامی ایجاد کند.

حال که ورزش قانون کشور ابلاغ شده و این شورا جایگاه خاصی در ورزش کشور دارد، این الزام وجود دارد که شورا هر چه زودتر تشکیل شود؛ البته شرط تشکیل شورا این است که نباید دنبال تصویب آیین نامه و برنامه های مختلف باشد. وقتی از بزرگان برای تشکیل شورا به سختی وقت گرفته می شود و یکباره اعلام می شود هفته آینده جلسه آینده شورا تشکیل می شود، اگر دبیرخانه فعالی نداشته باشد، مسائل دم دستی برای تصویب می آید و جهشی در ورزش کشور ایجاد نمی شود.

او عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که یک دبیرخانه دائمی با کارشناسان برجسته و کمیته های کاری بین بخشی شکل بگیرد که اگر شورای عالی ورزش کشور سالی یکبار تشکیل می شود، کمیته گزارشی از مصوبات قبلی و روندهای گذشته را به استحضار اعضای شورا برساند و کارهای فاخر و پیشبرنده برای شورا آماده کند تا هم افزایی و همسویی برای ورزش کشور ایجاد شود. وضعیت کنونی ایجاد می کند که کنار هم و هماهنگ باشیم و تقسیم کار ملی ایجاد کنیم.

معاون آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: به نظرم اکنون خوب است که بعد از تعطیلی 15 ساله شورا تشکیل شود. مخصوصاً در حال حاضر که برنامه هفتم در مجلس شورای اسلامی تشکیل می شود و یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این شورا دیده شده، شاید اولین گامی که بتوان برداشت تأثیر در لایحه قانون برنامه هفتم است.

برنامه همیشه با ورزش امروز با اجرای درخشنده و کارشناسی مازیار مهرانی روی آنتن رفت. این برنامه شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز