فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

سرخابی‌ها اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی هستند/ مقابل بحرین و عراق جایی برای اشتباه نیست

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۰۶:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۰۸۸۷۳۹
سرخابی‌ها اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی هستند/ مقابل بحرین و عراق جایی برای اشتباه نیست
بازیکن اسبق تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت: سرخابی‌ها اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی در لیگ بیستم هستند.

فرزاد آشوبی، بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به آغاز لیگ بیستم اظهار داشت: فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران با توجه به ورود مربیان جوان و تقویت تیم‌های مدعی در فصل نقل و انتقالات لیگ جذابی خواهد بود. تقابل‌های حساس و ویژه زیادی در لیگ بیستم شاهد خواهیم بود که می‌تواند به جذابیت‌های این لیگ اضافه کند. ضمن اینکه معتقدم حضور سرمربیان جوان و باانگیزه هم تنور لیگ بیستم را داغ می‌کنند.

او درباره اینکه مدعیان قهرمانی کدام تیم‌ها هستند؟ ادامه داد: پیش‌بینی لیگ بیستم کار دشواری است چون چند تیم تقریبا در یک سطح هستند اما استقلال و پرسپولیس را اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی می‌دانم. پرسپولیس بعد از چهار سال قهرمانی متوالی امسال هم شانس اول قهرمانی است. البته این تیم نسبت به سال گذشته تقویت نشده و جدایی بازیکنانی مثل مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده، علیرضا بیرانوند و علی علیپور هم دست سرمربی پرسپولیس را تاحدودی خالی و شرایط را برای این تیم غیرقابل پیش‌بینی کرده اما حفظ شاکله تیم و شخصیت قهرمانی که در پرسپولیس شکل گرفته می‌تواند برای قهرمانی امسال هم به قرمزها کمک کند.

آشوبی با اشاره به وضعیت تیم استقلال بیان کرد: استقلال در سال‌های گذشته تغییرات زیادی را در ابتدای هر فصل تجربه می‌کرد و همین اتفاق تاثیر زیادی در ناکامی تیم در طول فصل داشت. امسال هم استقلال تغییرات زیادی در کادر مدیریتی و فنی خود داشته اما نکته امیدوار کننده درباره این تیم حفظ استخوان بندی فصل گذشته است. اینکه استقلالی‌ها توانستند اغلب نفرات اصلی خود را نگه دارند و خریدهایی متناسب با نیازهای فنی خود داشته باشند اتفاق خوبی برای این تیم است و می‌تواند به آبی‌ها برای قهرمانی کمک کند البته اگر باز هم بی‌ثباتی به سراغ این باشگاه نیاید.

بازیکن اسبق تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتور خاطرنشان کرد: در مجموع تا زمانی که چندین هفته از رقابت‌های لیگ برتر نگذرد، نمی‌توان عیار مشخصی برای شناخت تیم‌های مدعی در نظر گرفت ولی روی کاغذ در کنار استقلال و پرسپولیس تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان، تراکتور و سپاهان را هم می‌توان از مدعیان دانست. بازهم تاکید می‌کنم باید چند هفته از لیگ سپری شود تا به شناخت بهتری از تیم‌ها برسیم اما با توجه به لیگ‌های سال‌های گذشته تیم‌های مدعی همان‌هایی هستند که در سال‌های گذشته هم در بالای جدول حضور داشتند.

آشوبی با اشاره به وضعیت تیم ملی گفت: تیم ملی به بازی‌های دوستانه بیشتری نیاز دارد تا اسکوچیچ بتواند بازیکنان را در قالب تفکرات خود محک بزند. تفکرات و برنامه‌های سرمربی تیم ملی مختلف باید در بازی‌های دوستانه امتحان شود و عملکرد بازیکنان در این بازی‌ها سنجیده شود. در مجموع به عملکرد سرمربی جدید خوشبین هستم و معتقدم ایران مشکلی برای صعود از مرحله مقدماتی نخواهد داشت. تیم ملی می‌تواند با همین سیستم و نفرات فعلی بحرین و عراق را شکست دهد چون قطعا این تیم‌ها از بوسنی قوی‌تر نیستند. تیم ملی نیاز دارد با این سیستم تمرینات و بازی‌های بیشتری را انجام دهد تا هماهنگی بهتری بین بازیکنان ایجاد شود چون تیم ملی ایران برابر بحرین و عراق جایی برای اشتباه ندارد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز