هفته دوم لیگ برتر فوتبال؛

مچ‌اندازی شماره ۶های استقلال/ فکری به رقیبش رسید

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۲۳:۳۶:۴۰
کد خبر: ۱۰۹۰۴۴۳
مچ‌اندازی شماره ۶های استقلال/ فکری به رقیبش رسید
فکری و نکونام که در زمان بازیگری خود از بهترین هافبک‌های دفاعی ایران بودند و در مستطیل سبز به هیچ رقیبی رحم نمی‌کردند حالا مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند تا مچ اندازی جانانه‌ای داشته باشند.

به گزارش برنا؛ بدون شک حساس‌ترین دیدار هفته دوم لیگ بیستم دیدار تیم‌های مدعی فولاد خوزستان و استقلال تهران است. دیداری که به نوعی دیدار خانوادگی استقلالی ها محسوب می شود چون سرمربیان تیم‌ها هر دو سبقه استقلالی دارند و پیش از شروع فصل هم جزو کاندیداهای سرمربیگری استقلال بودند که در نهایت محمود فکری به عنوان سرمربی آبی‌ها انتخاب شد. نکونام و فکری عصر امروز یکی از جذاب‌ترین تقابل‌های لیگ بیستم را رقم می‌زنند و هر دو انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در این دیدار دارند.

فولادی‌ها که جواد نکونام را از فصل قبل روی نیمکت تیم خود نگه داشته‌اند، شرایط خوبی دارند و ثبات موجود در این باشگاه نوید از روز‌های خوب برای خوزستانی‌ها دارد. این تیم اکثر بازیکنان فصل قبل خود را نگه داشته است و بازیکنان مدنظر نکونام نیز جذب شده‌اند. فولادی‌ها هفته گذشته در یک بازی جذاب در هفته اول لیگ مقابل ذوب‌آهن به تساوی ۲ بر ۲ رسیدند. این تیم فصل گذشته هم در جمع مدعیان قهرمانی قرار داشت و در نهایت عنوان سومی لیگ را از آن خود کرد. جواد نکونام و شاگردانش برای فصل جدید لیگ برتر هم رویای قهرمانی را در سر می پرورانند و امیدوارند بتوانند با تیمی جوان و  با انگیزه به هدف خود برسند.

در آن سوی میدان هم استقلالی قرار دارد که هوادارانش بعد از سال‌ها ناکامی بی صبرانه منتظرند تا قهرمانی تیمشان در لیگ بیستم را جشن بگیرند. آبی‌ها که بعد از سپری کردن مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرایطی به هم ریخته و ناامید کننده داشتند با انتخاب فکری به عنوان سرمربی به آرامش رسیدند. باشگاه استقلال توانست قرارداد همه بازیکنان تاثیر گذار سال گذشته به جز علی کریمی و روزبه چشمی را تمدید کند و در نقل و انتقالات هم مهره‌های کارآمدی جذب کند. باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی هم باعث شده دست فکری برای استفاده از همه داشته‌هایش باز باشد و اکنون استقلالی‌ها بیشتر از همیشه به قهرمانی تیم‌شان امیدوار هستند. استقلال در هفته نخست مسابقات لیگ برتر توانست با نمایشی قابل قبول تیم تازه وارد مس رفسنجان را قاطعانه شکست دهد اما این قطعا این پیروزی نمی‌تواند معیار کافی برای قضاوت درباره تیم فکری باشد ولی بی شک امروز تیم او مقابل فولاد نکونام محکی جدی می خورد و عیار استقلال مشخص می شود.

دیدار فصل گذشته استقلال و فولاد، در حالی که فرهاد مجیدی روی نیمکت آبی‌ها حضور داشت، جنجالی بود که با شکست استقلال همراه شد. در دیدار برگشت لیگ سال گذشته در ورزشگاه فولاد آره‌نا شاگردان نکونام با 2 گل استقلال را شکست دادند که اتفاقات این بازی تا مدت‌ها خبر اول فوتبال ایران بود و حاشیه‌های مختلفی به خصوص در زمینه داوری ایجاد کرد. حاشیه‌هایی که حتی به صفحات مجازی و برنامه‌های تلویزیونی هم کشیده شد و فرهاد مجیدی و نکونام بدجور از خجالت هم درآمدند. بازی امروز از حساسیت های زیادی برخوردار است خصوصا اینکه روی نیمکت استقلال، آرش برهانی و حنیف عمران زاده نیز حضور دارند که هر دو، هم تیمی های جواد نکونام در آخرین قهرمانی استقلال محسوب می شوند. تیمی که امسال خود را مدعی اصلی قهرمانی می داند و با لشکری از ستارگان در مقابل فولاد صف آرایی می کند. مهدی هاشمی نسب دستیار نکونام در فولاد هم سابقه بازی در استقلال را دارد و اتفاقا با فکری هم همبازی بوده است. تقابل او با تیم و همبازی سابقش هم در این دیدار دیدنی خواهد بود.

دیگر نکته جالب درباره دیدار استقلال و فولاد هم پستی بودن نکونام و فکری است. این دو که در زمان بازیگری خود از بهترین هافبک های دفاعی بودند و در مستطیل سبز به هیچ رقیبی رحم نمی کردند حالا مقابل یکدیگر قرار می گیرند تا مچ اندازی جانانه ای داشته باشند.

ورمزیار: دیدار استقلال و فولاد درگیرانه است

صادق ورمزیار، پیشکسوت استقلال، درباره وضعیت این تیم برای دیدار با فولاد اظهار داشت: استقلال به دلیل پیروزی در بازی نخست از شرایط روحی خوبی برخوردار است. بازیکنان استقلال در دیدار مقابل مس رفسنجان نشان دادند که در شرایط بهتری نسبت به فصل پیش هستند. همیشه دیدارهای استقلال مقابل فولاد سخت بوده و قطعا بازی امروز نیز برای دو تیم خیلی سخت خواهد بود. فولاد تیم با شخصیت و ریشه‌داری است که بازیکنان و استعدادهای خوبی دارد. این بازی در اهواز است و همین موضوع می‌تواند به نفع فولاد باشد. به نظرم در این دیدار فوتبالی درگیرانه و برابر در میانه میدان را شاهد خواهیم بود که شاید فرصت های گلزنی زیادی نصیب تیم ها نشود به همین دلیل هر تیمی که بتواند از فرصت‌هایش بهتر استفاده کند پیروز میدان خواهد بود.

او ادامه داد: تقابل نکونام و فکری از تقابل های جذاب لیگ است. فکر می‌کنم جواد نکونام تجربه بیشتری در هدایت تیم‌های لیگ برتری دارد اما محمود فکری  در کل در حوزه مربیگری با تجربه‌تر است. فکری با توجه به اینکه سال‌ها در لیگ مربیگری کرده و با توجه به اینکه تیم‌های لیگ یکی از لحاظ فیزیکی قدرتمند هستند قطعا این سیستم را در استقلال نیز پیاده خواهد کرد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز