واکاوی یک شکست؛

چرا استقلال به فولاد باخت؟/ رگ خواب آبی‌ها در دستان نکونام

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۷:۴۴:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۰۷۷۳
شکست زودهنگام مقابل تیم فولاد می‌تواند سبب خیر برای استقلال باشد تا سرمربی جوان این تیم در همین ابتدای کار مشکلات و کمبودهای تیمش را شناسایی کند تا استقلال بتواند در ادامه پرقدرت‌تر به مسیر خود ادامه دهد.

به گزارش برنا؛ استقلال بعد از پیروزی شیرین مقابل مس رفسنجان که نکته‌های امیدوار کننده زیادی برای هواداران این تیم داشت، در هفته دوم به اهواز رفت تا میهمان فولاد خوزستان باشد. تقابل استقلال با فولاد در ادوار لیگ برتر همواره تماشایی از آب درآمده اما حضور جواد نکونام با سبقه استقلالی بودنش دیدار دو تیم را در دیدارهای اخیر جذاب‌تر کرده است.

نکونام که در دیدار برگشت سال قبل توانسته بود در دیداری جنجالی استقلال را با سرمربیگری فرهاد مجیدی شکست دهد، این‌بار هم روزی تلخ را برای آبی‌پوشان در فولادآره‌نا رقم زد. نگاهی به کارنامه استقلال در سال 99، نشان می‌دهد که آبی‌پوشان در لیگ برتر به جز فولاد مقابل رقیب دیگری زانو نزدند و هر دو بار که در سال جاری مقابل فولاد به میدان رفتند تسلیم شاگردان نکونام شدند. شکست استقلال در هفته هفدهم لیگ نوزدهم مقابل فولاد رسما این تیم را از ریل قهرمانی خارج کرد و حالا هم نوبت محمود فکری بود تا به تیم نکونام ببازد تا مشخص شود رگ خواب آبی‌ها در دستان این مربی جوان است که پیش از شروع فصل هم یکی از گزینه‌های هدایت استقلال بود و البته که سابقه پوشیدن پیراهن این تیم را هم دارد.

در اینکه نکونام یکی از سرمربیان توانمند و آینده‌دار فوتبال ایران است، شکی وجود ندارد. او سال گذشته هم توانست با فولادی که ستاره سرشناسی نداشت در رتبه سوم لیگ قرار بگیرد و سهمیه آسیایی کسب کند اما مرور بازی دیروز نشان می‌دهد استقلال بیش از اینکه مقهور توانایی فولادی‌ها شود به عملکرد پرنوسان و کم اثر هافبک‌های خود در میانه میدان بازی را واگذار کرد.

یکی از انتقادهای مهمی که بعد از شکست استقلال مقابل فولاد به این تیم وارد شده این بود که هافبک‌های استقلال نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و همین مساله باعث شد فولاد میانه زمین را کاملا در اختیار بگیرد. حتی هواداران استقلال هم در فضای مجازی به عملکرد آبی‌پوشان در میانه میدان معترض بودند و اعتقاد داشتند استقلال جنگ در میانه میدان را به هافبک‌های فولاد باخت. از طرف دیگر غیبت علی کریمی در این دیدار بیشتر از بازی آبی‌ها در هفته اول به چشم آمد. کاملا واضح است که استقلال بدون علی کریمی از خلاقیت لازم در میانه میدان برخوردار نیست. شاید خود فکری هم به خوبی این کمبود را درک کرده که بازی مستقیم و جمع شدن در خط دفاع و ارسال پاس‌های بلند از این خط برای مهدی قایدی و ارسلان مطهری برای تقابل با فولاد در نظر گرفته بود اما انگار نکونام هم دست سرمربی استقلال را خوانده بود که توانست با سیستمی که برای تیمش انتخاب کرده بود تاکتیک فکری را خنثی کند.

از طرف دیگر هیچکدام از بازیکنان استقلال به جز مهدی قایدی و تا حدودی وریا غفوری در حد و اندازه‌های خود ظاهر نشدند و عملکرد پرنوسانی داشتند. شاید اگر مهاجم بوشهری استقلال نبود، این تیم حتی نمی‌توانست همان یک‌گل را هم وارد دروازه فولاد کند چون استقلال در ایجاد موقعیت گل روی دروازه فولاد به شدت ضعیف عمل کرد و گلی هم که این تیم به ثمر رساند از روی نقطه پنالتی بود که با خطای فولادی‌ها روی قایدی به دست آمد و غفوری آن را به گل تبدیل کرد.

قطعا فکری و دستیارانش نقاط ضعف تیم استقلال در بازی روز قبل مقابل فولاد را شناسایی کرده و درصدد برطرف کردن آنها برخواهند آمد. این شکست زودهنگام می‌تواند سبب خیر برای استقلال باشد تا سرمربی این تیم در همین ابتدای کار مشکلات و کمبودها را شناسایی کند تا استقلال بتواند در ادامه پرقدرت‌تر به مسیر خود ادامه دهد. 4/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز