مسعود سلیمانی در گفت‎‌وگو با خبرگزاری برنا:

کرونا را برای خودمان بهانه قرار ندادیم/ رئیس فدراسیون جهانی از عملکرد ما متعجب شد!

۱۳۹۹/۰۹/۰۵ - ۰۱:۳۲:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۲۹۵۸
کرونا را برای خودمان بهانه قرار ندادیم/ رئیس فدراسیون جهانی از عملکرد ما متعجب شد!
رئیس فدراسیون اسکواش توضیحاتی درخصوص اوضاع و احوال این رشته در این روزها داد.

مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش، درخصوص اوضاع و احوال این رشته به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: ابتدای سال جاری فدراسیون اسکواش کل تقویم سال 99 را با شرایط گرفتاری جهانی، تغییراتی داد و آن دسته از فعالیت‌هایی که با اوضاع همخوانی داشت را پررنگ‌تر در دستور کار قرار دادیم و به این موضوع به شکل یک فرصت نگاه کردیم تا میزان بدهی‌های فدراسیون را کاهش دهیم.

او درخصوص انجام فعالیت‌های رسانه‌ای ادامه داد: تولیدات رسانه‌ای و فعالیت‌های خلاق را در فضای شبکه‌های اجتماعی ارتقا دهیم که موفق هم شدیم در مباحث و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در ردیف 9 فدراسیون‌ها از سوی وزارت ورزش قرار بگیریم و بخش اعظمی از بدهی‌ها فدراسیون در حوزه‌های مالیاتی و آژانس‌های هواپیمایی و تجهیزاتی را کاهش دادیم و راهبرد حفظ و نگهداشت شرایط را دنبال کردیم با تاکید بر اقدامات نظارتی و مدیریت عملکرد برنامه‌های هیات‌های استانی و کمیته‌های ستادی را در دستور کار فدراسیون قرار دادیم.

سلیمانی ادامه داد: فدراسیون ما نمی‌توانست کرونا را به عنوان بهانه‌ای خوب برای انجام ندادن برنامه‌ها قرار دهد بلکه توان فعالیت در فضای مجازی و تولیدات رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی را یک تکلیف برای هیات‌ها و کمیته‌ها قرار داد و انصافا هیات‌ها و کمیته‌ها با یک رقابت خوب سنگ تمام گذاشتند از پویش «در خانه بمانیم» گرفته تا تمرینات آمادگی در خانه و ساخت ویدیوهای کوتاه و مبتکرانه در معرفی و ترویج 3 ورزش راکتی تحت پوشش فدراسیون که شامل اسکواش و پدل و راکتبال بودند که همچنان به عنوان یک دستاورد در سال 99 با قوت ادامه دارد در فضای مجازی مصاحبه با مسئولان جهانی و آسیایی و ملی‌پوشان و حتی ورزشکاران مستعد حرکت خوبی بود که باعث بیشتر دیده شدن اسکواش کشورمان شد.

رئیس فدراسیون اسکواش درباره دیگر فعالیت‌هایی که انجام دادند عنوان کرد: ما در همین ایام قرنطینه توانستیم کرسی بگیریم. اتحادیه تازه تاسیس پدل آسیا پسفیک که به ریاست ژاپن تشکیل شد توانستیم خانم دکتر الهام شیرزاد مشاور عالی بانوان فدراسیون را به عنوان عضو اصلی این تشکیلات معرفی کنیم و جالب بود چون انتخاب درست صورت گرفت. ایشان در مدت چند ماه توانست مسئول رسانه‌های اجتماعی پدل این اتحادیه شود و به طبع آن خانم دکتر سمیه سهرابی نایب رئیس انجمن پدل ایران و امیر عزیزی‌پور سرمربی ملی پدل آقایان هم به عنوان عضو اتحادیه به رئیس اتحادیه معرفی شدند و جلسات مجازی آنان مستمر برقرار است و یک استراتژی تعریف کرده‌ایم که خزنده بتوانیم مسئولیت پدل را در غرب آسیا و آسیای میانه را هم ایران بگیرد که این سناریو در حال انجام است. از سویی اجلاس جهانی اسکواش در آبان در موناکو برگزار می‌شد که ما با چند کشور رایزنی کردیم، البته محرمانه است به دو دلیل؛ اول اینکه منابع مالی و بهای ارز بالا رفت و فشاری بر گردن فدراسیون وارد می‌کرد و اینکه به صلاح نبود با وجود ویروس بیماری‌زا تجمعاتی باشد که گرفتارمان کند که موفق شدیم به فدراسیون جهانی نظارت‌مان را انتقال دهیم که اجلاس به‌صورت مجازی برگزار شود که هفته پیش با موفقیت و نظم خوبی برگزار شد. مسابقات مجازی اسکواش و پدل و راکتبال در دستور کار فدراسیون قرار دارد که احکام قهرمانی و مدال و جام قهرمانی و جوایز دارد و چون پدل در فضای باز مجوز گرفته شده علاوه بر فعالیت‌های مجازی جام ستارگان پدل در پایان این ماه در شرق پایتخت در زمین پدل مجموعه شاهین برگزار می‌کنیم، در روز جهانی اسکواش در مهرماه که با هفته تربیت بدنی مصادف شد هیات‌های ورزشی کولاک کردند و یکپارچه طرح‌های توجه به اسکواش را با مشاهیر استان خود با آثار باستانی استان خود به‌صورت لاتین و فارسی ارائه کردند که مورد توجه فدراسیون جهانی قرار گرفت و از آن در این وضعیت به عنوان کاری نو  و متفاوت یاد کردند.

او درباره افتتاح مجموعه بین‌المللی اسکواش گفت: در همین ارتباط حضور دکتر سلطانی‌فر مقام عالی وزارت در بیرجند و افتتاح مجموعه بین‌المللی اسکواش در شرق ایران را داشتیم که با ارسال گزارشات به فدراسیون جهانی رییس  فرانسوی فدراسیون نوشت در این اوضاع جهانی عجیب که همه دنیا به آن مشغول هستند در ایران شرایطی را فراهم کرده‌اید که ما را متعجب کرده و این تحرکات ما را به خدمت‌رسانی بیشتر سوق می‌دهد.

سلیمانی درخصوص برنامه‌های فدراسیون در حیطه مدیریت دانش افزود: از سویی برنامه‌های فدراسیون خصوصا در حیطه مدیریت دانش در تشکیلات مورد توجه  دکتر صالحی امیری، رئیس محترم کمیته ملی المپیک، قرار گرفت که ایشان ما را مورد لطف خود قرار دادند و اظهار هم کردند از شما و مجموعه تحت مدیریت‌تان انتظار دیگری هم جز این نیست. در مجمع عمومی امسال دکتر علی‌نژاد اعلام کردند از عملکرد فدراسیون رضایت دارند و به‌خصوص در مبحث توسعه فدراسیون عالی عمل کرده است. در همین سال کلیه موضوعات اداری و مالی به‌دلیل شفافیت در امور سیستمی شده که امتیاز خوب برای ما در حوزه نهادهای نظارتی و معاونت منابع و پشتیبانی خانم دکتر فرامرزیان شده است. دوره‌های بازآموزی مجازی که مدت‌ها کارت‌های مربیگری را منقضی کرده بود به‌شدت در حال برگزاری بوده که مورد رضایت مربیان هم  واقع شده است. مسابقات لیگ از تیرماه به دلیل اعلام ستاد کرونا به تعویق افتاد و ان‌شاءالله از دی ماه اگر شرایط عادی‌تر شود با رعایت همه دستورات بهداشتی استارت می‌زنیم که مجمع سازمان  لیگ هم به‌صورت مجازی بازخورد خوبی داشت.

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: تا پایان سال هم دغدغه فدراسیون بیشتر تمرکز بر شروع عملیات احداث مجموعه اسکواش انقلاب که توسط شرکت توسعه در اختیار فدراسیون قرار گرفته و به محض تحویل زمین جنب مجموعه فعلی اسکواش انقلاب عملیات تجهیز کارگاه و شروع می‌شود چون ما در شهریور سال آینده میزبان قهرمانی مسترز مردان و زنان آسیا هستیم و باید کمپ بین‌المللی اسکواش تا آن زمان مورد بهره‌برداری قرار گیرد. 4

نظر شما