مدافعان استقلال کم اشتباه ظاهر شدند؛

حضور موفق مظاهری درون دروازه آبی‌ها

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۲:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۰۹۴۲۷۷
حضور موفق مظاهری درون دروازه آبی‌ها
عملکرد خوب و کم اشتباه مدافعان تیم استقلال در بازی با ماشین‌سازی نشان می‌دهد که حضور مظاهری درون دروازه به آنها اعتماد به نفس داده تا اشتباهات کمتری را در جریان بازی مرتکب شوند.

به گزارش برنا؛ دریافت 31 گل در 30 بازی فصل گذشته لیگ برتر و عملکرد غیرمطمئن سیدحسین حسینی در مسابقات جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا باعث شد اولین خرید استقلال در فصل نقل و انتقالات امسال یک دروازه‌بان باشد.

سیدحسین حسینی که زمانی رکورد بیشترین زمان بسته نگه داشتن دروازه استقلال را در اختیار داشت نتوانست در سالی که بدون رقیب بود، عملکرد قابل دفاعی داشته باشد. حسینی که بعد از جدایی رحمتی از استقلال تبدیل به تنها گلر آبی‌پوشان شد، امسال رقیبی قدر مثل رشید مظاهری را پیش روی خود می‌بیند.

این دروازه‌بان در بازی اول به دلیل حل نشدن مشکل مظاهری با تراکتور و در هفته دوم به دلیل کلین شیت در بازی با مس رفسنجان در ترکیب اصلی استقلال قرار گرفت اما شکست استقلال مقابل فولاد باعث شد برای بازی با ماشین‌سازی مظاهری انتخاب سرمربی آبی‌ها باشد. مظاهری در دیدار استقلال مقابل ماشین‌سازی با وجود اینکه برای اولین بار بود که درون دروازه استقلال قرار می‌گرفت توانست نمره قبولی بگیرد.

البته نمره قبولی مظاهری تنها به بسته نگه داشتن دروازه برنمی‌گردد که چه بسا اگر او نبود موقعیت خطرناک ماشین‌سازی در دقیقه 3+90 روی یک پرتاب اوت ممکن بود تبدیل به گل شود. در آن صحنه مهدی رستمی، مدافع پیش تاخته تبریزی‌ها، با یک ضربه سر، توپ را به گوشه دروازه استقلال فرستاد ولی مظاهری با یک پرش زیبا و بلند مانع از گل شدن این توپ شد. دروازه‌بان ملی‌پوش استقلال با این سیو فوق‌العاده مانع از باز شدن دروازه تیمش در ثانیه‌های پایانی شد تا این بار بازهم خاطره تلخ گل خوردن در دقایق پایانی مقابل ماشین‌سازی برای آبی‌پوشان تکرار نشود و فکری و شاگردانش با دست پر از این بازی خانگی خارج شوند.

مظاهری با عملکرد خوبی که در نخستین حضورش در ترکیب استقلال داشت هم توانست کلین‌شیت کند و هم اینکه استقلال را برنده بازی نگه دارد. او با اینکه برای اولین بار بود که با پیراهن آبی در ورزشگاه آزادی به میدان می‌رفت اما خونسرد و با اعتماد به نفس نشان داد تا استقلالی‌ها بعد از یک سال سخت به داشتن گلری مطمئن درون دروازه امیدوار شوند.

یکی دیگر از مزیت‌های حضور مظاهری در استقلال عملکرد خوب مدافعان این تیم در بازی با ماشین‌سازی بود. یکی از نکته‌های ثابت شده در فوتبال این است که وقتی مدافعان از توانایی‌هایی دروازه‌بانی که پشت سر آنها درون دروازه می‌ایستد، اطمینان داشته باشند و بدانند اگر هم توپی از آنها رد شود، گلر می‌تواند آن را مهار کند، اعتماد به نفس و کارآیی‌شان بالا می‌رود. مدافعانی که با دروازه‌بان‌هایی مثل احمدرضا عابدزاده و سیدمهدی رحمتی کار کرده‌اند بارها به این نکته اذعان داشته‌اند.

عملکرد خوب و کم اشتباه مدافعان در بازی با ماشین‌سازی هم نشان می‌دهد که حضور مظاهری درون دروازه استقلال به آنها اعتماد به نفس داده تا اشتباهات کمتری را در جریان بازی مرتکب شوند.

این نکته را هم فراموش نکنیم که بخش زیادی از افت حسینی در سال گذشته به خاطر نداشتن رقیب بوده است. حسینی سال گذشته می‌دانست که هر عملکردی داشته باشد باز هم درون دروازه استقلال قرار می‌گیرد و همین باعث شد تلاشی برای بهتر شدن نداشته باشد.

فیکس شدن رشید و نیمکت‌نشینی حسینی که فکر نمی‌کرد به این زودی قافیه را به رقیب واگذار کند باعث خواهد شد او بیشتر از قبل برای تقویت خود تلاش کند تا استقلال در ادامه فصل از داشتن دو گلر آماده بهره ببرد. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز