در هفته سوم لیگ برتر چه گذشت؟

هفته اعتراض‌ها

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۵:۵۱:۲۷
کد خبر: ۱۰۹۴۳۵۵
هفته اعتراض‌ها
وجه تشابه همه دیدارهای هفته سوم لیگ برتر فوتبال اعتراض تیم‌ها به داوری بود.

به گزارش برنا؛ هفته سوم لیگ برتر فوتبال در حالی برگزار شد که تنور رقابت بین تیم‌ها داغ‌تر می‌شود. این هفته با برد استقلال مقابل ماشین‌سازی و توقف پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان سپری شد. در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته هم سپاهان و تراکتور به مصاف هم رفتند.

در ادامه اتفاقات مهم هفته سوم لیگ برتر را مرور می‌کنیم.

گل‌گهر-فولاد؛ دیدار جذاب بین شاگرد و سرمربی

یکی از تقابل‌های مهم هفته سوم دیدار بین گل‌گهر و فولاد خوزستان بود. هر دو تیم بازی هفته قبل خود را با پیروزی پشت سر گذاشته بودند اما آنچه تقابل آنها را با هم جذاب و حتی جنجالی می‌کرد، حضور امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام روی نیمکت گل‌گهر و فولاد بود. قلعه‌نویی در سالیان گذشته هم در تیم ملی و هم در استقلال سرمربی نکونام بوده اما این دو نفر در سال‌های گذشته بارها با یکدیگر درگیری لفظی داشته‌اند.

البته امیر قلعه‌نویی در ابتدای این بازی به رسم مهمان‌نوازی به سوی نیمکت فولاد رفت و برخورد گرمی با نیمکت‌نشینان فولاد از جمله جواد نکونام داشت؛ آن‌هم در شرایطی که آخرین دوئل قلعه‌نویی و نکونام در شرایطی به پایان رسیده بود که آن‌ها با تنش و اختلاف در پایان دیدار سپاهان و فولاد در لیگ نوزدهم به خانه رفته بودند.

این بازی هم با تساوی یک- یک به پایان رسید تا قلعه‌نویی و نکونام امتیازات را تقسیم کنند. البته در دقیقه 3+90 فولادی‌ها درست مثل بازی با استقلال این فرصت را داشتند که با گل کردن ضربه پنالتی به 3 امتیاز برسند اما ضربه ساسان انصاری به تیرک دروازه خورد تا بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد. در این دیدار منشا در سومین بازی متوالی برای گل‌گهر گل زد تا نشان دهد مدعی جدی برای آقای گلی است.

استقلال-ماشین‌سازی؛ برد ناپلئونی شاگردان فکری

شاگردان محمود فکری در حالی که پس از بازی با فولاد، چند روز استرس‌زا و پرتنش را پشت سر گذاشته بودند، در دیدار مقابل ماشین‌سازی به مشکل خورده بودند تا اینکه ضربه ایستگاهی و راه دور میلیچ، گره گشای کار این تیم شد. آبی‌پوشان توانستند تک گل ارزشمند میلیچ را حفظ کنند و با کسب 3 امتیاز حساس این دیدار، 6 امتیازی شده و پس از گل‌گهر 7 امتیازی در رده دوم قرار بگیرند در این دیدار مظاهری برای اولین بار درون دروازه استقلال قرار گرفت و عملکرد قابل قبولی هم داشت و با یک سیو ارزشمند در دقیقه 93 برد را برای تیمش حفظ کرد.

سایپا-نساجی مازندران؛ پرماجرا و پرتنش

برخلاف آنچه که پیش‌بینی می‌شد، دیدار دو تیم نساجی و سایپا در استادیوم دستگردی بی‌حاشیه نبود و پرماجرا و تنش دنبال شد. ابراهیم صادقی و وحید فاضلی به عنوان سرمربیان جوان این فصل فوتبال ایران در شرایطی برابر یکدیگر قرار گرفتند که هر دو داعیه جوانگرایی دارند. حضور بازیکنانی که در فصل گذشته پیراهن تیم‌های مقابل را بر تن داشتند نیز باعث شده بود حساسیت‌ها در این بازی به اوج خود برسد.

در این دیدار اعضای نیمکت تیم نساجی بارها به تصمیمات داور معترض بودند تا جایی که چند بار بازی به دلیل اعتراض‌های آنها متوقف شد. کادر فنی و بازیکنان نساجی هم سایپایی‌ها را به ضدفوتبال متهم کردند اما در نهایت برد شیرینی نصیب ابراهیم صادقی و شاگردانش شد. یکی از نکات جالب در این دیدار درخشش محسن مسلمان بود که 5 دقیقه بعد از ورودش به زمین تک گل ارزشمندی را برای سایپا به ثمر رساند.

آلومینیوم-مس رفسنجان؛ اولین امتیاز تازه واردها

تیم‌های صعود کرده از لیگ دسته اول به لیگ برتر که در 2 هفته گذشته نتوانسته بودند امتیازی کسب کنند و حتی موفق به گلزنی نشده بودند، رو در روی هم قرار گرفتند که جدال دو تیم در نهایت به تساوی بدون گل انجامید تا اولین تک امتیازهای خود را در تاریخ لیگ برتر ثبت کنند.

شهرخودرو-صنعت نفت؛ اخراج پردردسر آقای سرمربی

شهرخودرو که هفته قبل با هدایت سیدمهدی رحمتی نتوانست از پیکان امتیاز بگیرد، در بازی با صنعت نفت هم بدشانس بود. رحمتی که هفته گذشته به شدت به ضدفوتبال مهدی تارتار و تیمش اعتراض داشت در این بازی هم با شور و حرارت زیاد تیمش را از لب خط هدایت می‌کرد. داوری این دیدار در برخی از صحنه‌ها بحث برانگیز بود اما اتفاق اصلی در دقیقه 4+90 رخ داد که داور برای میهمان پنالتی گرفت و دروازه‌بان شهرخودرو هم نتوانست آن را مهار کند تا تیم رحمتی یک برد شیرین را در دقایق پایانی با تساوی تغییر دهد اما بازی همین جا برای رحمتی و تیمش تمام نشد.

رحمتی که به شدت به تصمیم بحث برانگیز داور در اعلام ضربه پنالتی معترض بود بعد از سوت پایان بازی به سمت داور رفت و به او اعتراض کرد تا با کارت قرمز رو به رو شود. رحمتی فکر نمی‌کرد اعتراضش به داور منجر به اخراجش شود و در بازی حساس هفته آینده تیمش مقابل پرسپولیس نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند و باید از روی سکوها شهرخودرو را هدایت کند.

ذوب‌آهن-پیکان؛ بازهم اعتراض به داوری!

داوری‌های مشکل‌دار و بحث برانگیز از هفته‌هایی ابتدایی سوژه اعتراض مربیان تیم‌ها مختلف بوده است. ذوب‌آهنی‌ها یکی از تیم‌هایی هستند که در هر 2 هفته سپری شده از لیگ برتر به شدت به داوری معترض بودند. در بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن هم که با تساوی یک- یک به پایان رسید، اتفاق عجیبی در بحث داوری رخ داد. در دقیقه 83 اعلام یک پنالتی اشتباه به سود پیکان موجب شد تا ذوبی‌ها اعتراض شدیدی به داور کنند که همین مسئله موجب شد او پس از مشورت با داور چهارم تصمیم خود را تغییر دهد و بازی با همین نتیجه به اتمام برسد.

نفت مسجدسلیمان-پرسپولیس؛ یک خودی مانع برد قرمزها

پرسپولیس بعد از یک تساوی و یک برد در هفته سوم لیگ میهمان نفت مسجدسلیمان بود. شاگردان مجتبی حسینی هم پس از کسب دو تساوی پیاپی می‌دانستند که مقابل پرسپولیس کار سختی دارند اما شناخت حسینی از تفکرات همکار قدیمی‌اش گل‌محمدی باعث شد این تیم بتواند یک امتیاز ارزشمند از مدافع عنوان قهرمانی بگیرند. شاگردان حسینی از همان ابتدا نشان دادند که بیشتر از برد، به دنبال گرفتن یک امتیاز هستند و در نهایت هم به خواسته خود رسیدند.

سرخ‌پوشان پایتخت که بعد از مساوی برابر سایپا، در دیدار قبل با پنالتی نعمتی توانستند صنعت نفت را شکست دهند، صاحب ضربه پنالتی مقابل نفت MIS شدند، اما این فرصت را نعمتی هدر داد و توپ را به تیرک عمودی دروازه زد تا پرسپولیس با گل نکردن این پنالتی و در ادامه فرصت‌سوزی‌های بیشتر سه امتیاز را از دست بدهد.

تراکتور-سپاهان؛ ناکامی دوباره برای منصوریان

یکی دیگر از دیدارهای حساس هفته سوم تقابل تراکتورسازی و سپاهان بود. در این دیدار بازهم منصوریان نتوانست به همراه تراکتور طعم پیروزی را بچشد و سپاهان و محرم نویدکیا هم دومین برد باارزش خود را به دست آوردند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز