گزارش ورزشی هفته؛

شکست دور از انتظار مقابل تیم گمنام/ زنگ خطری که برای تیم ملی به صدا درآمد!

۱۳۹۹/۰۹/۱۳ - ۰۵:۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۹۷۴۳۵
شکست دور از انتظار مقابل تیم گمنام/ زنگ خطری که برای تیم ملی به صدا درآمد!
تیم ملی بسکتبال ایران با قبول شکست مقابل سوریه سرنوشت صعود به کاپ آسیا را به پنجره سوم این رقابت‌ها کشاند.

به گزارش برنا؛ تیم‌ ملی بسکتبال ایران بعد از نزدیک به یک سال تعطیلی، برای حضور در پنجره دوم کاپ آسیا عازم دوحه شد تا مقابل عربستان و سوریه اولین مسابقات رسمی خود را پس از تعطیلات اجباری کرونا انجام دهد. شاگردان شاهین طبع در بازی با عربستان با نتیجه 71 بر 64 و کسب اولین پیروزی زمین مسابقه را ترک کردند اما در دومین بازی خود مقابل سوریه بسیار ناامید کننده ظاهر شدند و با نتیجه 70 بر 77  شکست باورنکردنی را مقابل تیم 95 جهان رقم زدند. نتایجی که با انتقادهای فراوانی همراه شد تا جایی که سایت فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) نیز از شکست ایران مقابل سوریه به عنوان بزرگ‌ترین غافلگیری مسابقات یاد کرد.

6-1

سیامک ویسی، کارشناس بسکتبال درباره عملکرد فنی تیم‌ ملی ایران در پنجره دوم کاپ آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: به نظرم نکاتی که در بازی‌های تیم‌ ملی کاملا مشهود بود این است که متاسفانه بازیکن‌هایی که رهبری تیم را در داخل زمین به عهده داشتند نتوانستند به خوبی این کار را انجام دهند. این مسئله قطعا در کسب نتیجه موثر بود اما در کنار این نباید تعطیلات یک‌ساله‌ای که تیم‌ملی پشت سر گذاشت را هم نادیده گرفت.

او اضافه کرد: کرونا خیلی آسیب زد این آسیب را نه تنها در تیم‌ ملی بلکه دو بازی‌های لیگ هم شاهد هستیم. نبود ستاره‌ای مانند حدادی هم قطعا تاثیرات خودش را داشت. حامد یک بازیکن حرفه‌ای و کاملا بازی‌ساز است بنابراین نبود چنین بازیکنی در کسب نتیجه اثر خواهد داشت که متاسفانه شاهد باخت تیم مقابل سوریه هم بودیم‌.

ویسی درخصوص احتمال خداحافظی ستاره‌ها از تیم‌ ملی پس از المپیک نیز گفت: این بازی‌ها و غیبت ستاره‌ها نشان داد که باید برای آینده فکری اساسی کرد شاید واقعا پس از المپیک برخی ستاره‌ها بخواهند دیگر کنار تیم‌ ملی نباشند بنابراین دچار مشکل خواهیم شد. در این رابطه همیشه حرف از سرمایه‌گذاری می‌شود اما به نظرم پس از این جدا از بحث سرمایه‌گذاری باید سبک بازی‌مان را کمی تغییر دهیم. وابستگی به چند بازیکن خوب نیست چون فرقی ندارد چون ممکن است در غیبت هر یک از آن‌ها باز هم دچار مشکل شویم‌ پس بهتر است شکل و سبک بازی‌مان را تغییر دهیم.

او افزود: حضور در المپیک برای بسکتبال ایران قابل افتخار است چراکه در المپیک جای برخی تیم‌های مطرح خالی است و این نشان از توانایی ایران دارد اما نتیجه گرفتن در المپیک کاملا متفاوت است. هدف داشتن خوب است و همه امیدواریم در المپیک هم شاهد درخشش بسکتبال ایران باشیم ولی باید واقعیت‌ها را هم پذیرفت؛ المپیک میدان بسیار بزرگی است.

4-1

صالح مخدومی، کارشناس بسکتبال، درباره عملکرد تیم‌ ملی در این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: به هرحال ایران در حال حاضر جزو قدرت‌های اول آسیاست ولی با این اوصاف از نظر فنی مقابل عربستان عملکرد قابل قبولی نداشتیم هرچند که برنده بازی شدیم. البته این عملکرد هم به دلیل دوری چندین ماهه بازیکنان از فضای مسابقات و اردوها بود، تیم ملی در این مدت حتی بازی تدارکاتی و تمرین گروهی چندانی نداشت بنابراین ناهماهنگی در تیم تقریبا قابل توجیه است. با این شرایط فکر می‌کنم مقابل سوریه بازی بهتری را شاهد باشیم.

او درخصوص شانس قرار گرفتن تیم‌ ملی در بین 8 تیم نخست المپیک گفت: واقعیت این است که نمی‌توان شرایط حال حاضر تیم‌ ملی را با شرایطی که قرار است در المپیک شرکت کند مقایسه کرد. المپیک میدان بزرگی است که فقط 12 تیم برتر جهان در آن حضور دارند و جو مسابقات هم بسیار سنگین است، بنابراین رفتن بین 8 تیم کار بسیار دشواری است ولی غیرممکن نیست. این بستگی به هدف فدراسیون و کادر فنی هم دارد ما بازی‌های بسیار خوبی را در جام جهانی تماشا کردیم شاید بتوانیم در المپیک هم اگر جدی باشیم نمایش خوبی را داشته باشیم.

مخدومی در پایان درباره تاثیر رقابت‌های لیگ در جهت آماده‌سازی ملی‌پوشان پیش از حضور در المپیک توضیح داد: 8 ماه دوری از مسابقات و اردوها از نظر آمادگی جسمانی و روحی بلای زیادی سر بازیکنان و حتی کادر فنی آورد این اتفاق را به وضوح در ناهماهنگی و ضعف جسمانی ملی‌پوشان در بازی با عربستان شاهد بودیم. به نظرم برگزاری لیگ کار درستی است و الان همه جای دنیا لیگ بسکتبال با رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌شود.

سخن آخر

تیم ملی ایران هرچند پس  از ثبت این نتایج با 7 امتیاز از 3 پیروزی و یک شکست همچنان، تیم نخست گروه است اما برای صعود به کاپ آسیا باید به نتایج پنجره سوم امیدوار باشد. رقابت‌های انتخابی بسکتبال کاپ آسیا در سه پنجره پیگیری می‌شود که تاکنون دو پنجره از این مسابقات برگزار شده و پنجره سوم و پایانی مسابقات نیز طی روزهای پنج‌شنبه 30 بهمن تا دوشنبه 4 اسفند 1399 انجام خواهد شد. حالا باید منتظر ماند و دید تیم المپیکی ایران در این پنجره چه نتایجی را رقم خواهد زد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز