علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

فکری دستیارانش را مدیریت نکند به مشکل می‌خورد/ استقلال نباید با یک سیستم مقابل همه تیم‌ها بازی کند/ با شکوری درگیر نشدم!

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۹:۳۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۹۸۱۳۲
فکری دستیارانش را مدیریت نکند به مشکل می‌خورد/ استقلال نباید با یک سیستم مقابل همه تیم‌ها بازی کند/ با شکوری درگیر نشدم!
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: ناهماهنگی بین دستیاران فکری در بازی استقلال و پیکان مشهود بود و سرمربی استقلال حتما باید این موضوع را مدیریت کند.

علی لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درخصوص شرایط استقلال اظهار داشت: استقلال در دیدار با پیکان نتوانست کیفیت خوبی ارایه دهد. سیستمی که مهدی تارتار در این دیدار انتخاب کردده بود به گونه‌ای بود که شاید هر تیم دیگری هم بود نمی‌توانست به گل برسد چون تارتار در مقابل بازیکنان خلاق استقلال از دفاع اتوبوسی استفاده می‌کرد. با تراکم دفاعی که پیکان در دیدار مقابل استقلال داشت تنها راهی که این تیم می‌توانست به گل برسد ارسال از جناحین یا استفاده از ضربات ایستگاهی بود که استقلال هم نتوانست از این موقعیت‌ها استفاده کند وگرنه آن بازی اگر تا صبح ادامه داشت هم استقلال نمی‌توانست به گل برسد.

او ادامه داد: فکری حتما باید این نکته را در نظر داشته باشد که قرار نیست همه تیم‌ها مقابل استقلال بازی باز انجام دهند. استقلال در بازی‌های اخیر پلن B نداشته و در همه دیدارهای خود از یک سیستم و روش استفاده کرده است. در واقع تیم محمود فکری در دیدار با مس، فولاد، ماشین‌سازی و پیکان فقط یک سیستم داشت و مقابل تمام تیم‌ها با یک سیستم مشخص بازی کرد. ضمن اینکه استقلال مقابل تیم‌هایی هم که بازی تهاجمی ارایه دهند به مشکل می‌خورد چون هنوز در ساختار دفاعی مشکل دارد. فکری باید برای هر بازی یک استراتژی داشته باشد و مقابل همه تیم‌ها با یک سیستم بازی نکند.

لطیفی با بیان اینکه استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ است، افزود: در اینکه استقلال بازیکنان شاخص و مستعدی دارد شکی نیست. فکری باید از نبوغ و خلاقیت این بازیکنان استفاده کند و تدابیری بیندیشد که بتوان از توانایی‌های آنها بهره ببرد چون استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است. این تیم در بازی‌های اخیر خود با مشکل خلق موقعیت مواجه بوده و نمی‌تواند موقعیت‌های خطرناک زیادی روی دروازه حریف تدارک ببیند.

مهاجم اسبق استقلال خاطرنشان کرد: فوتبال خم رنگرزی نیست و به زمان نیاز دارد. به اعتقاد من ما پیشکسوتان استقلال الان باید این تیم را نقد و نقاط ضعف را گوشزد کنیم اما باید مواظب باشیم نقدهایمان جنبه تخریب به خود نگیرد. ضمن اینکه برای قضاوت کلی درباره عملکرد استقلال باید تا نیم فصل صبر کنیم و به فکری فرصت دهیم.

او با اشاره به اینکه فکری باید دستیارانش را هماهنگ کند، ادامه داد: فکری باید نیمکت تیمش را کنترل و دستیارانش را با هم هماهنگ کند. این نیمکت با این تعداد مربی اگر هماهنگ نباشند برای استقلال مشکل پیش می‌آید. ناهماهنگی بین دستیاران فکری در بازی استقلال و پیکان مشهود بود و سرمربی استقلال حتما باید این موضوع را مدیریت کند. حرف آخر را روی این نیمکت فکری می‌زند و اگر اینطور نباشد و هر مربی بخواهد ساز خودش را بزند اتفاقات خوبی رخ نمی‌دهد.

لطیفی که به تازگی سرمربی تیم دسته اولی چوکای تالش شده، درباره شایعه درگیری‌اش با هادی شکوری سرمربی سابق این تیم، گفت: هرگز درگیری بین من و شکوری رخ نداد. او از باشگاه جدا شد و نظر مالک جدید هم این بود که من به دلیل کارنامه‌ام در سروسامان دادن تیم‌های بحران‌زده سرمربی چوکا شوم. امیدوارم با حمایت هواداران این تیم دوباره چوکا قلعه عقاب‌ها شود و به روزهای خوبش برگردد. 4

نظر شما