احمد جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

تیم رحمتی سرتر از حریف بود/ شاگردان فکری در باد این برد نخوابند/ مرفاوی و برهانی به مهاجمان استقلال کمک کنند

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۷:۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۰۳۲۰۹
تیم رحمتی سرتر از حریف بود/ شاگردان فکری در باد این برد نخوابند/ مرفاوی و برهانی به مهاجمان استقلال کمک کنند
بازیکن اسبق تیم فوتبال استقلال گفت: شهرخودرو عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشت اما در واقع استقلال به تور زد و شاگردان رحمتی به تیر.

به گزارش برنا؛ حساس‌ترین دیدار هفته ششم لیگ برتر را استقلال درحالی مقابل شهرخودرو برد که کاپیتان سابقش روی نیمکت تیم مشهدی حضور داشت. سیدمهدی رحمتی اگرچه در نخستین تجربه مربیگری خود با 2گل مقابل استقلال شکست خورد که تیمش سزاوار باخت نبود و اگر بازیکنان شهرخودرو قدر موقعیت‌های خود را می دانستند و اگر مظاهری درون دروازه آبی‌ها نبود این رحمتی و شاگردانش بودند که برد را جشن می‌گرفتند.

احمد جمشیدیان، بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره این دیدار به نکات فنی جالبی اشاره کرده که در ادامه می‌خوانید.

شهرخودرو از استقلال بهتر بود

جمشیدیان درباره پیروزی استقلال مقابل تیم سیدمهدی رحمتی گفت: در فاز هجومی بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم در شرایطی که در هفته‌های اخیر بازی‌های باکیفیتی از تیم‌ها ندیده‌ایم. دو تیم هجومی بازی کردند اما نمی‌توان گفت چون استقلال بازی را برده از شهرخودرو بهتر بوده است. وقتی تیمی با 2 گل برنده می‌شود اما ستاره بازی دروازه‌بان تیم برنده بوده یعنی عملکرد خوبی نداشته است آن هم در شرایطی که تیم رقیب از دقیقه 20 بازی با یک یار کمتر بازی کرد. در هفته‌های اخیر گفتم استقلال نیاز ندارد با 4 هافبک بازی کند چون ابزار بازی تهاجمی دارد. در این بازی استقلال با 3 هافبک و 3 مهاجم بازی کرد و فوتبال رو به جلویی ارایه داد و موقعیت‌های بیشتری هم به‌دست آورد. بعد از 10 نفره شدن شهرخودرو درست است که استقلال گل زد ولی در 60 دقیقه پایانی این تیم مهدی رحمتی بود که فوتبال شناور و رو به جلویی ارایه داد. وقتی یک تیم 10 نفره که 2 بر 0 از رقیب خود عقب است این همه موقعیت خلق می‌کند یعنی تیم بهتری بوده است.

استقلالی‌ها در باد این برد نخوابند

بازیکن اسبق استقلال با بیان اینکه این تیم باید فوتبال بهتری بازی کند، ادامه داد: استقلال بعد از گل دوم ساکن بازی کرد و به همان اندازه که مظاهری خوب بود و دروازه را بارها نجات داد عمق دفاع استقلال بد بود. به اعتقاد من اتفاقات باعث شدند که استقلال مقابل شهرخودرو برنده شود و این برد را نمی‌توان به برتری تاکتیکی این تیم به شهرخودرو ربط داد. شهرخودرو موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشت که هم خودشان فرصت‌ها را از دست دادند هم مظاهری روز خیلی خوبی را سپری کرد. استقلال پتانسیل بالایی دارد و باید خیلی بهتر از اینها بازی کند. شهرخودرو عملکرد بهتری نسبت به استقلال داشت اما در واقع استقلال به تور زد و شاگردان رحمتی به تیر.

مرفاوی و برهانی به مهاجمان استقلال کمک کنند

جمشیدیان با اشاره به عملکرد خط حمله استقلال گفت: مثلث خط حمله استقلال که پارسال 30 گل زدند در 6 بازی گذشته فقط یک گل به ثمر رسانده‌اند و موقعیت‌های زیادی را هدر می‌دهند. استقلال بدون گلزنی مثلث خط حمله خود به صدر رفته پس اگر این 3 نفر باشند و گل بزنند خیلی وضعیت استقلال بهتر خواهد شد. وقتی کسانی مثل مرفاوی و برهانی که از بهترین گلزنان تاریخ باشگاه استقلال هستند در کادر فنی این تیم حضور دارند انتظار بیشتری از مهاجمان استقلال داریم. با این وجود فکر می‌کنم مهاجمان استقلال گل اول را بزنند اوضاع بهتر می‌شود. قایدی دیر شروع می‌کند اما بعد از اولین گل روی دور گلزنی قرار می‌گیرد. البته برای استقلال سروسامان دادن به اوضاع خط دفاعی مهم‌تر است چون تجربه نشان داده داشتن خط دفاع خوب برای قهرمانی مهم‌تر از خط حمله خوب است.

رحمتی باید به تیمش نظم بدهد

همبازی اسبق رحمتی درباره تیم شهرخودرو گفت: شهرخودرو در هفته‌های اخیر و به ویژه مقابل استقلال نشان داده در حمله تیمی زهردار است و فوتبال شناور و رو به جلو بازی می‌کند اما این تیم بی‌نظم است. در بازی با استقلال همین بی‌نظمی باعث شد بازیکن در میانه زمین و در شرایطی که شهرخودرو بازی را در دست داشت تکلی بی‌مورد بزند و اخراج شود. شهرخودرو نیاز به نظم و ساماندهی دارد و قطعا رحمتی بیشتر از هر کسی به تیمش نزدیک است. تیم او همانقدر که در زمان حمله شناور است در دفاع آشفته است و مهدی حتما باید سازمان دفاعی تیمش را سروسامان دهد. اگر او بتواند این کار را انجام دهد تیمش در جمع 5 تیم بالای جدول خواهد بود.

جنس سپاهان برای قهرمانی جور است

هافبک سابق سپاهان با اشاره به عملکرد این تیم هم گفت: سپاهان در بازی‌های خانگی به ثبات رسیده اما به دلیل کامل نشدن شناخت نویدکیا از بازیکنان هنوز این اتفاق در بازی‌های خارج خانه رخ نداده است. نویدکیا در دیدارهایی هم که سپاهان میهمان است به قصد برد وارد زمین می‌شود در صورتی که باید برای هر بازی شرایط جوی و حتی زمین را در نظر گرفت. با این حال سپاهان وضعیت خوبی دارد و نسبت به سایر مدعیان جنسش برای قهرمانی جورتر است. 4/5

نظر شما