مچ‌اندازی کووید ۱۹ با اهالی ورزش؛

وقتی کرونا به آدم معروف‌های ورزش هم رحم نکرد!

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۲۱:۰۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۶۶۷۸
وقتی کرونا به آدم معروف‌های ورزش هم رحم نکرد!
در حالی که ویروس کرونا حدود یک سالی است در ایراو و اکثر نقاط جهان سایه شوم خود را گسترانده است؛ این ویروس کشنده قربانیان زیادی در ایران رابه کام مرگ کشانده که در این میان چهره های سرشناس ورزشی هم در این مدت از شر این ویروس مرگبار نیز در امان نمانده اند.

به گزارش برنا؛ در حالی که بلندترین شب سال را در پیش روی داریم و سال قبل در چنین روزهایی بسیاری از هموطنان ما در دورهمی مرسوم این شب در کنار خانواده های خود بودند، چهره های ورزشی زیادی هم بودند که این شب را در کنار دوستان و خانواده های خود سپری کردند اما دست تقدیر و این ویروس مرگبار باعث شد، این چهره ها یلدای 1399 را نبینند.

اولین قربانی

خبر اولین قربانی کرونا از میان چهره های ورزشی در اوایل اسفند 1398 مخابره شد. خبر درگذشت الهام شیخی فوتسال از استان قم را هفتم اسفند، هیات فوتبال این استان اعلام کرد تا این چهره ورزشی نامش در زمره اولین قربانیان کرونا از میان چهره های ورزشی لقب بگیرد. این در حالی بود که آمنه رسولی نایب رئیس بانوان هیات فوتبال استان قم ابتدا خبر ابتلای این بازیکن به ویروس کرونا را تایید کرد و پس از آن خبر فوت او منتشر شد.

مدیر و مربی فوتبالی که حریف کرونا نشدند

3 روز پس از انتشار خبر فوت الهام شیخی خبر رسید مدیرعامل سابق سپیدرود رشت، دهم اسفند در بیمارستان رازی رشت در اکثر ابتلا به بیماری درگذشته است. این مدیر فوتبالی  کارنامه ای در سرمربیگری در منتخب گیلان را در فوتبال داشت که مربیگری بین‌المللی اش را از  دتمار کرامر آلمانی  گرفته بود. نورالدین نیاستی یکی از اعضای هیات فوتبال مازندران نیز به علت بیماری کرونا فوت کرد. او از مسئولین فوتبال مازندران و رئیس هیات فوتبال کتالم بود.

تکواندو هم عزادار کرونا شد

ابراهیم ابراهیمی مربی و داور رسمی فدراسیون تکواندو بود او نیز در اثر ابتلا به کووید 19، در سن 63 سالگی آبادان درگذشت. این مربی تکواندو دان 6 داشت و همچنین در تیم‌ های رده سنی پایه تکواندوی آبادان مربیگری می کرد. این در حالی بود که قربانعلی شیرزاد، دومین قربانی ویروس کرونا از خانه تکواندو، اهل گیلان  بود اما از مربیان برتر رده‌های سنی تکواندو  بود که در استان تهران فعالیت می کرد.

تقدسی از کشتی هم اسیر کرونا شد

در شرایطی که خبر درگذشت سرهنگ تقدسی را فدراسیون کشتی اعلام کرد، ابتلای او به ویروس کرونا در رسانه ‌های محلی استان مازندران منتشر شد. اکبر تقدسی ریاست هیات کشتی شهرستان آمل را برعهده داشت و مدتی هم رییس اداره راهنمایی و رانندگی این شهر بود.

ناک اوت این بوکسور در جنگ با کرونا

منوچهر ساداتی از مسئولان رشته بوکس در استان مازندران بود که در سمت دبیری هیات این رشته ورزشی در بابل فعالیت می کرد هم در اواخر سال گذشته در مواجهه با ویروس کرونا در نهایت جان به جان آفرین تسلیم کرد. او مسئولیت روابط عمومی و بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل را نیز عهده دار بود.

جودو هم درگیر شد

محمود روحانی که سال‌ها ریاست هیات جودوی استان خراسان و ریاست انجمن کوراش این استان را به عهده داشت نیز شیوع این بیماری کرونا به این ویروس مبتلا شد و دار فنی را وداع گفت.

قربانی بعدی  فوتسال

پس از  الهام  شیخی،  جامعه فوتسال دومین قربانی فوتسال با ویروس را گرفت و این بیماری احمد طاهری را به کام مرگ کشاند. احمد طاهری سرپرست سابق تیم ملی فوتسال دانشجویان ایران بود، ضمن این که مربیگری تیم فوتسال استقلال را به عهده داشت. او به عنوان مربی و سرپرست در تیم‌های پیمان، بانک تجارت و دانشگاه آزاد نیز فعالیت کرده بود.

تلفاتی از بسکتبال

بلندقامتتان بسکتبال نیز از درگیری با این ویروس شوم، تلفات دادند و سعید قلی زاده را از دست دادند. این خبر با این شرح از طریق سایت فدراسیون بسکتبال مخابره شد: قلی‌زاده از مربیان پایه، با سابقه و دلسوز استان مازندران امروز در شهر بابل بر اثر بیماری کرونا از دنیا رفت.

شهرام گوهرچین از رشته شطرنج هم پس از درگیری با ویروس کووید 19 فوت کرد که خبر درگذشت او بر اثر ویروس کرونا در صفحه توییتر نایجل شورت نایب رییس فدراسیون جهانی این رشته ورزشی اعلام شد.

لازم به ذکر است، گوهرچین داور شطرنج و از مسئولان هیات شطرنج خوزستان محسوب می شد.

یاوری هم رفت

یکی از قربانیان سرشناس در ورزش که به خاطر کرونا دیگر در بین ما حضور ندارد؛ محمود یاوری، ملقب "پدر سپاهان" و امیر کبیر فوتبال بود که پس از دروان طولانی درگیری با این ویروس فوت کرد. مرحوم یاوری در حالی در سن 81 سالگی دارفانی را وداع گفت. او که از پیشکسوتان عرصه مربیگری بود، در تیم‌ های مختلفی چون برق شیراز، تراکتور تبریز، ابومسلم مشهد، استقلال اهواز، پاس ، راه آهن و.... مربیگری می کرد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز