گل‌گهر-استقلال؛

جنگ خانوادگی برای صدرنشینی/ مچ‌اندازی شاگرد و سرمربی

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۳:۴۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۱۹۴۱
جنگ خانوادگی برای صدرنشینی/ مچ‌اندازی شاگرد و سرمربی
دیدار استقلال و گل‌گهر تقابل استاد و شاگردی استقلالی است که با یکدیگر قهرمانی لیگ برتر را تجربه کرده‌اند.

به گزارش برنا؛ دیدار امروز گل گهر مقابل استقلال صرف نظر از اینکه می تواند تغییراتی در صدرنشین لیگ ایجاد کند برای امیر قلعه نویی اهمیت ویژه ای دارد. در واقع این دیدار علاوه بر حساسیت جدولی، از نظر تقابل امیر قلعه نویی و محمود فکری حساس و جذاب است.

امیر قلعه نویی در شرایطی باید به مصاف تیم سابقش یعنی استقلال برود که توانسته با گل‌گهر خودش را به عنوان پدیده لیگ بیستم معرفی کند. گل‌گهر سیرجان فصل قبل با تلاش بسیار موفق شد در لیگ برتر بماند، اما در این فصل با حضور به موقع قلعه نویی در این تیم و جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی و آغار هرچه زودتر تمرینات، نتایج بسیار خوبی کسب کرده و در طول 8 هفته سپری شده، بیشتر از هر تیم دیگری صدرنشین مسابقات بوده است. نماینده سیرجان با 13 گل بهترین خط حمله مسابقات را به خود اختصاص داده و موفق شده در اولین هفته مسابقات تیم سپاهان را با 3 گل شکست دهد. گادوین منشا این روز‌ها در تیم گل‌گهر در اوج فوتبال خود قرار دارد و با به ثمر رساندن 9 گل و دادن 2 پاس گل تا به این جا تاثیرگذار ترین بازیکن مسابقات است.

میلاد زکی پور، بهنام برزای و آرمین سهرابیان بازیکنان تیم گل‌گهر هستند که سابقه حضور در جمع آبی پوشان پایتخت را دارند، اما هیچ کدام دوران موفقی را در این تیم پشت سر نگذاشته‌اند. سهرابیان به علت اخراج در بازی قبل، نمی‌تواند در این دیدار حضور داشته باشد اما زکی‌پور و برزای 2 دفاع چپ و راست تیم گل‌گهر که یکی از بهترین‌های لیگ تا به این جا بوده اند، انگیزه‌های زیادی برای این دیدار خواهند داشت.

علاوه بر این خود قلعه نویی هم برای برد مقابل استقلال انگیزه های زیادی دارد. او فصل گذشته دو شکست تلخ را در حالی که سرمربی سپاهان بود مقابل استقلال فرهاد مجیدی تجربه کرد. آن شکست ها باعث شد جایگاه قلعه نویی در سپاهان متزلزل شود و در نهایت او به دلیل فشار هواداران سپاهان از سمت خود استعفا کرد. حالا قلعه نویی در شرایطی که شرایط بسیار خوبی با گل گهر دارد به دنبال گرفتن انتقام از تیم سابقش است. این روزها ستاره تیم قلعه نویی، گادوین منشا مهاجم سابق استقلال است که با 9 گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد و تقابل او با تیم سابقش هم جالب است.

استقلال با 12 امتیاز و یک بازی کمتر از گل گهر در رده چهارم لیگ قرار دارد. فکری و تیمش هنوز نتوانسته اند انتظارات را برآورده کنند و انتقادات زیادی از این تیم به ویژه در فضای مجازی مطرح است. البته فکری با مصدومان زیادی از ابتدای لیگ تاکنون مواجه شده و هرگز نتوانسته تیم کاملش را در اختیار داشته باشد و همین موضوع هم روی عملکرد آبی ها تاثیر گذاشته با این حال استقلال فعلا جزو تیم های بالانشین جدول است. فکری برای بازی حساس امروز شیخ دیاباته، شجاعیان، یزدانی و نادری را در اختیار ندارد که قطعا این غیبت ها روی نیروی استقلال تاثیرگذار خواهد بود.

شاگردان فکری در این فصل فقط یک بازی را با شکست به اتمام رسانده اند و  ماشین سازی، مس رفسنجان و شهرخودرو مشهد را شکست داده‌اند. آبی پوشان در شرایطی هفته قبل مقابل تیم ذوب‌آهن به تساوی بدون گل رضایت دادند که نماینده اصفهان تعداد زیادی از بازیکنان اصلی‌اش را به علت ابتلا به ویروس کرونا در اختیار نداشت و این فرصت خوبی برای استقلالی‌ها بود که نتوانستند از آن استفاده کنند و به برد برسند.

فکری مقابل همبازی و سرمربی سابقش قرار می‌گیرد که با او سابقه قهرمانی در لیگ را هم دارد. سرمربی استقلال در مقطعی که قلعه‌نویی سرمربی آبی‌پوشان بود به عنوان دستیار کنارش حضور داشت و باید منتظر ماند و دید آقای سرمربی برد را جشن می‌گیرد یا اینکه شاگرد او مچ استادش را می‌خواباند. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز