مهدی علی‌نژاد:

کاراته پتانسیل بازگشت به المپیک را دارد

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۷:۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۱۱۹۸۲
کاراته پتانسیل بازگشت به المپیک را دارد
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: کاراته پتانسیل بازگشت به المپیک را دارد.

به گزارش برنا، مهدی علی‌نژاد معاون وزیر ورزش و جوانان در خصوص حضور در اردوی تیم ملی کاراته بیان کرد: خیلی خوشحالم که امروز در جمع ملی پوشان کاراته حضور پیدا کنم. کاراته آقایان ایران تا به امروز ۲ سهمیه قطعی به المپیک داشته است و البته همچنان شانس داریم تا در رویدادهای پیش رو بتوانیم سهمیه را بگیریم.

او ادامه داد: با پتانسیلی که کاراته ایران دارد شانس بالایی برای کسب مدال المپیک داریم و اگر ملی پوشان بتوانند تدارک خوبی داشته باشند به این مهم می‌رسند. کاراته ایران در همه تورنمنت‌هایی که شرکت کرده، موفق بوده است و در المپیک جوانان هم شاهد مدال‌آوری خواهیم بود. 

او درباره کاراته  بازگشت احتمالی این رشته به المپیک گفت: این رشته جزو رشته‌های دعوتی به المپیک بود و از رشته اصلی به حساب نمی‌آمد و پیش‌بینی می‌شد تا در المپیک نباشد و حالا تلاش‌ها بر این است شاخصه های لازم را برای حضور در المپیک به دست بیاورد تا بتواند در المپیک ۲۰۱۸ حضور پیدا کند. قطعا حضور کاراته در المپیک مزیت زیادی دارد‌. همه چیز بستگی به شرایطی دارد تا این رشته به المپیک برگردد. فرانسوی ها خود از قطب‌های کاراته به شمار می رود و باعث حذف المپیک از رشته شان مورد انتقاد قرار گرفته اند. رشته ای که یکبار وارد المپیک شده است می تواند به این تورنمت برگردد.

علی‌نژاد درباره شروع لیگ‌های رزمی بیان کرد: لیگ کشتی در این شرایط کرونایی به خوبی برگزار شد و مشکلی هم پیش نیامد و طبق شیوه نامه هایی که به وزارت بهداشت ابلاغ شده است با رعایت شان مانعی برای برگزاری مسابقات نیست. کرونا فعلا میهمان ما است و نمی توانیم تعطیلش کنیم. نیاز داریم ورزشکاران در رشته های قهرمانی در کوران مسابقات قرار بگیرند تا با لغو مسابقات خارجی در لیگ به بالا رفتن سطح کیفی شان کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز