مسعود مرادی:

نیاز به VAR در کشور محسوس و لازم است

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۰:۰۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۳۵۶۱
برنامه "صبح و ورزش" شنبه 13 دی در گفت‌وگو با مسعود مرادی، داور فوتبال به بررسی تفاوت قضاوت های داخلی و خارجی پرداخت.

به گزارش برنا، مسعود مرادی، داور فوتبال در خصوص تفاوت قضاوت های داخلی و خارجی به رادیو ورزش گفت: ما در لیگ کشورمان نسبت به کشورهای دیگر، دارای مسائل حاشیه ای زیادی هستیم. در یک جمله می توانم بگویم آن جایگاه و اهمیتی که یک داور فوتبال در مسابقات دارد، متأسفانه در کشورمان دیده نمی شود. برای گرفتن نتیجه، خیلی از تیم ها در پی فریب داور در زمین مسابقه و گرفتن امتیاز هستند و اعتراضات خیلی هزینه ای برای تیم ها ندارد.

وی ادامه داد: تیم داوری را وارد زمین مسابقه می کنیم و آن حمایت های بایسته و شایسته را از آنها نداریم. برای همین مصطلح شده که داورانمان در خارج از کشور قضاوت های خیلی خوبی انجام می دهند و در داخل کشور آن عملکردی که باید پیش می آمده، حتی بهترین داور ما انجام نمی دهد. علت اصلی این است که داور ما به دلیل وجود حاشیه ها از تمرکز کافی در زمین فوتبال برخوردار نیست.

مرادی در ارتباط با استفاده از VAR در مسابقات داخلی گفت: با توجه به اینکه فیفا استفاده از VAR را در مسابقات لازم الاجرا نکرده است؛ اما اعتقاد من بر این است که با توجه به مسائل حاشیه ای و اشتباهاتی که در داوری وجود دارد، به جایی رسیدیم که باید از این سیستم در کشورمان استفاده کنیم.

کارشناس داوری در گفتگو با برنامه "صبح و ورزش" تصریح کرد: اگر به فینال لیگ قهرمانان آسیا نگاه کنیم، عدم آشنایی بازیکنان ما نسبت به وجود VAR باعث شد که دو پنالتی را شاهد باشیم که به ضرر باشگاه ما اعلام شد. باید انتقادپذیر بود. آنچه که از عملکرد داوران فوتبال کشور اکنون می بینم با آنچه که انتظار دارم متفاوت است. من توانمندی داوران کشورمان را خیلی بالاتر از این می بینم.

وی در ادامه گفت: به نظرم استفاده از این سیستم را در کشورمان خیلی بعید و دور است، چراکه باید افرادی آموزش ببینند و نیز هزینه ای که برای به کار گرفتن این سیستم در کشورمان نیاز است، بسیار زیاد است. هنوز این مشکل وجود دارد که هزینه را چه کسی باید متقبل شود؛ ضمن اینکه نیاز به هماهنگی با صدا و سیما دارد و دوربین های متعددی باید در زوایای مختلف قرار بگیرد. در نهایت اعتقاد دارم نیاز به VAR در کشورمان بسیار محسوس و لازم است.  

این برنامه صبح و ورزش، با اجرای سبحان اکرامی و کارشناسی سعید زاهدیان روی آنتن رفت. برنامه صبح و ورزش ساعت ۷:۱۰ هر روز به جز جمعه ها به مدت ۸۰ دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم شنوندگان می شود.

نظر شما