امیرعلی حسینی:

مجوز حرفه‌ای سازی اخذ شد/ پرسپولیس بر پاس کردن معیارهای درجه سوم هم اصرار دارد

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۴:۱۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۳۸۶۱
مجوز حرفه‌ای سازی اخذ شد/ پرسپولیس بر پاس کردن معیارهای درجه سوم هم اصرار دارد
مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس تهران گفت: باشگاه پرسپولیس مجوز اولیه حرفه‌ای سازی را از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه در فدراسیون و سازمان لیگ دریافت کرد.

به گزارش برنا، امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه، در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: با توجه به ارسال مدارک درخواستی کنفدراسیون فوتبال آسیا و بعد از راستی آزمایی مرحله اول که انجام شد، باشگاه پرسپولیس مجوز اولیه حرفه‌ای سازی را از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه در فدراسیون و سازمان لیگ دریافت کرد که این مساله در وبسایت سیستم مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها نیز قابل مشاهده است.

بعد از این مرحله، کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه بررسی مدارک ارسالی، سوالاتی را مطرح می‌کند و بعضی مدارک تکمیلی را درخواست می‌نماید که در این مدت با توجه به درخواست‌های کنفدراسیون، چند بار مدارکی را ارسال کردیم و تمام موارد انجام شد.

امیر علی حسینی، ادامه داد: بعد از این مرحله، معمولا هیات‌هایی به کشورها اعزام می‌شوند تا اصل مدارک و مستنداتی که  ارسال و بر اساس آن مجوز حرفه‌ای صادر گردیده است، را بررسی کنند و راستی آزمایی صورت می‌گیرد. در سال‌های اخیر هم شاهد بودیم، نفراتی که اعزام می‌شوند با اتحادیه فوتبال اروپا همکاری دارند.

مسوول اخذ مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس، در توضیح روند دریافت مجوز حرفه‌ای خاطرنشان کرد: صدور مجوز حرفه‌ای با بررسی شرایط باشگاه‌ها، در پنج شاخه اصلی؛ امور حقوقی، امور مالی، امور ورزشی، زیر ساخت‌ها و پرسنلی صورت می‌گیرد که همگی اهمیت واحدی دارند. برای هر یک از این موارد، معیارهای A، B و C در نظر گرفته شده است. معیارهای A، مواردی هستند که عدم احراز هر یک از آنها موجب لغو مجوز می‌شود. معیارهای سطح B، مواردی هستند که عدم توفیق باشگاه‌ها در دستیابی به آنها می‌تواند منجر به لغو مجوز شود ولی معمولا به جریمه و تعهد می‌انجامد. معیارهای سطح C هم مواردی هستند که در هر مقطعی، پیشنهاد می‌شوند و عدم پاس کردن آنها باعث لغو مجوز و جریمه نمی‌شود.

حسینی تصریح کرد: باشگاه پرسپولیس همواره معیارهای A و  B را اجرا کرده و در عین حال، سیاست کاری باشگاه پرسپولیس در دریافت مجوز حرفه‌ای، همواره بر این اساس استوار است که معیارهای سطح C را هم پاس کند و ما در این مورد نیز مدارک مختلف را ارسال کرده‌ایم. 

نظر شما