رفت و آمد خارجی‌ها در جدال سرخابی‌ها؛

از سوت موزون تا قضاوت کرمانشاهی در دربی

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۶:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۱۱۸۴۳۶
از سوت موزون تا قضاوت کرمانشاهی در دربی
رضا کرمانشاهی در حالی به عنوان داور جدال سرخابی‌ها معرفی شد که قبل از معرفی نام او به عنوان قاضی این دیدار، گزینه‌های دیگری نیز برای قضاوت در این دیدار اعلام شده بود که در نهایت قرعه به نام کرمانشاهی افتاد تا در این دیدار سوت بزند.

به گزارش برنا؛ قضاوت دربی 94 در شرایطی به رضا کرمانشاهی سپرده شد که از دربی سیزدهم یعنی دربی معروفی که با برد 6 بر صفر پرسپولیس به پایان رسید، پای داوران خارجی به صورت رسمی به این دیدار باز شد و به جز دربی نوزدهم که با سوت صالحی برگزار شد، دربی سرخابی‌ها تا سال 1356 با قضاوت داوران خارجی انجام شد.

بازگشت داوران وطنی به دربی!

از سال 1358 که دربی شماره 23 تا 18 بازی بعدی سرخابی‌ها که تا سال 1373 به طول انجامید، همچنان داوران ایرانی این دیدار حساس را سوت زدند. در این مدت چهره‌هایی مثل صالحی، خوشخوان، دزفولی و.... وظیفه سوت زدن در این دیدار ویژه را برعهده داشتند.

حضور دوباره خارجی‌ها به جدال سرخابی‌ها

این روند در حالی ادامه داشت که اعتراض سرخابی‌ها به قضاوت برخی داوران ایرانی باعث شد دوباره برای جلوگیری از هرگونه شائبه، تصمیم قبلی برای استفاده از داوران خارجی دوباره در دستور کار مسئولان فدراسیون فوتبال قرار بگیرد؛ روندی که از سال 1374 با حضور ساندروپل، داور سرشناس مجارستان، آغاز شد و در 26 بازی بعدی این 2 تیم ادامه پیدا کرد و در این مدت داوران معروف زیادی از سراسر دنیا به تهران آمدند تا برای سرخابی‌های ایرانی سوت بزنند.

 استارت ترکی، رکوردزنی برای دربی!

Torki4

دور تکراری حضور داوران ایرانی برای دربی، دوباره از بازی شماره 67 پرسپولیس و استقلال آغاز شد تا این بار محسن ترکی، داور سرشناس، با قضاوت در این دیدار روند حضور دوباره داوران ایرانی را برای این دیدار استارت بزند. این در حالی است که محسن ترکی که آغازگر قضاوت دوباره داوران ایرانی در این بازی بود با 7 قضاوت در این دیدار رکورددار قضاوت در دربی سرخابی‌هاست.

رکورددار بعدی!

104

در شرایطی که در سال‌های اخیر، محسن ترکی با 7 قضاوت در دربی رکورددار است، پس از او، علیرضا فغانی در رده بعدی از این حیث قرار دارد. لازم به ذکر است فغانی با 6 قضاوت در دربی در رقابت با محسن ترکی در رده دوم ایستاده است. پس از این دو داور، مظفری‌زاده با 3 قضاوت در رده سوم برای قضاوت در این بازی قرار دارد.

چهره‌های دیگر

مسعود مرادی، محسن قهرمانی، یدالله جهانبازی، تورج حق‌وردی، هدایت ممبینی، موعود بنیادی‌فر، پیام حیدری، بیژن حیدری (2دیدار) و اشکان خورشیدی داوران دیگری بودند که تا قبل از بازی امروز در دربی قضاوت کرده‌اند تا بدین ترتیب با سوت  رضا کرمانشاهی برای بازی امروز، این داور سیزدهمین داوری باشد که در بازی های اخیر دربی از جمع داوران ایرانی قضاوت این بازی حساس را برعهده داشته باشد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز