استقلال-پرسپولیس؛

دربی مرگ و و زندگی در سکوت/ ناخداهایی که نمی‌خواهند غرق شوند!

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۶:۳۲:۵۶
کد خبر: ۱۱۱۸۵۱۴
دربی مرگ و و زندگی در سکوت/ ناخداهایی که نمی‌خواهند غرق شوند!
اگرچه شرایط آبی‌ها بهتر از حریف سنتی‌شان است اما در دربی همواره ثابت شده تیمی که شرایط خوبی ندارد با جنگندگی و جسارت بیشتری در این بازی به میدان می‌رود تا ثابت کند تنها روی کاغذ بازنده بوده است.

به گزارش برنا؛ رسیدیم به دربی لیگ بیستم...دیداری که قرار بود در هفته هشتم لیگ برتر برگزار شود اما به دلیل حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد که اگر در زمان خود برگزار می شد شرایط تیم ها متفاوت از وضعیت امروزشان بود. استقلال و پرسپولیس در شرایط متفاوتی پای به دربی 94 خواهند گذاشت. آبی‌ها پس از مدت‌ها به صدرنشینی لیگ برتر رسیده‌اند و شرایط خوبی دارند اما اوضاع پرسپولیس ایده آل به نظر نمی رسد.

استقلال در شرایطی که از ابتدای فصل با انتقادات زیادی نسبت به نوع فوتبالی که تیم محمود فکری ارایه می داد مواجه بود، بالاخره توانست دل هوادارانش را به دست بیاورد. 2 پیروزی پی در پی استقلال مقابل گل گهر و آلومینیوم این تیم را با 18 امتیاز در 9 بازی به صدر جدول برد. استقلال از ابتدای فصل تاکنون با مصدومیت های زیادی مواجه بوده اما تعویق دربی برای تیم فکری توفیق اجباری شد تا بالاخره سرمربی جوان استقلال تمام نفراتش را در اختیار داشته باشد. استقلال در شرایطی پا به دربی می گذارد که هیچ مصدومی ندارد و این موضوع می تواند به فکری کمک کند تا تیمش را با ترکیب و سیستم دلخواه به میدان بفرستد. از طرف دیگر بازیکنان استقلال به واسطه صدرنشینی روحیه بالایی دارند و به نظر می رسد شرایط آبی ها از هر نظر برای حضور در دربی خوب است.

نکته مهم دیگری که درباره کادر فنی استقلال وجود دارد «دربی باز» بودن کادر محمود فکری است. از پرویز مظلومی و صمد مرفاوی گرفته تا خود فکری و برهانی و عمران زاده همگی سابقه حضور در دربی، گلزنی و پیروزی در این دیدار حیثیتی را دارند و قطعا انتقال تجربه های مثبت آنها به بازیکنان استقلال می تواند تاثیر زیادی بر موفقیت آبی ها در این دیدار بگذارد. نقطه قوت استقلال در این دیدار دروازه بان مطمئن این تیم رشید مظاهری است که در دیدارهای اخیر آبی ها عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشته است. دیگر نقطه قوت استقلال که می تواند در این دیدار به کمک محمود فکری بیاید خط حمله این تیم است. حضور توامان ارسلان مطهری، مهدی قایدی و شیخ دیاباته لرزه بر تن خط دفاعی هر تیمی می اندازد.

در آن سوی میدان پرسپولیسی قرار دارد که لیگ را خوب شروع کرد و بازی هایش هم به خاطر فینال لیگ قهرمانان آسیا به تعویق افتاد. شکست غیرمنتظره مقابل اولسان در فینال آسیا تاثیر منفی روی عملکرد پرسپولیس گذاشت. قرمزها در بازگشت از قطر مقابل نساجی، ذوب آهن و سپاهان متوقف شدند که همین باعث شد با 11 امتیاز از 7 بازی در رده دهم جدول قرار بگیرند. پرسپولیس در شرایطی پا به دربی می گذارد که شاگردان یحیی گل محمدی و شخص خود او تحت فشار روحی زیادی هستند. پرسپولیس در دیدارهای اخیر از فقر گلزنی رنج برده است.

جدایی بشار رسن از جمع قرمزها اتفاق ناگواری برای پرسپولیس بود که روی عملکرد مهاجمان این تیم هم تاثیرگذار بوده است. علاوه بر این مهدی عبدی و آرمان رمضانی مهاجمان پرسپولیس هم در هفته های گذشته عملکرد خوبی نداشتند و گل محمدی هردوی آنها را در دیدار مقابل سپاهان نیمکت نشین کرد. پرسپولیس هم مثل استقلال درون دروازه گلر فوق العاده ای به نام حامد لک دارد که بارها دروازه تیمش را نجات داده است. علاوه بر این سازماندهی و انسجام خط دفاعی پرسپولیس از استقلال بهتر است و حضور سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان به استحکام این خط قرمزها کمک زیادی کرده است.

اگرچه شرایط آبی ها بهتر از حریف سنتی شان است اما در دربی همواره ثابت شده تیمی که شرایط خوبی ندارد با جنگندگی و جسارت بیشتری در این بازی به میدان می رود تا ثابت کند تنها روی کاغذ بازنده بوده است. علاوه بر اینها دربی 94 دومین دربی است که بدون حضور تماشاگران برگزار می شود و قطعا شور و حال این دربی مثل دربی های قبل نخواهد بود اما از آنجایی که نبودن تماشاگران باعث کم شدن استرس بازیکنان می شود می توانیم امیدوار باشیم که بازی زیبا و جسورانه ای را از تیم های فکری و گل محمدی ببینیم. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز