یادداشت یک استقلالی درباره دربی ۹۴

آقای فکری؛ برایمان خاطره‌ساز شو

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۷:۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۱۸۶۴۲
آقای فکری؛ برایمان خاطره‌ساز شو
محمود خان لطفا برایمان خاطره ساز بشو و اولین دربی که قرار است روی نیمکت بنشینی را ببر. آن وقت ما هم قول می‌دهیم همیشه پشتت بمانیم و در روزهای سخت هم دست از حمایت بر نداریم.

حتی 16 سال سابقه خبرنگاری هم نتوانست من را از حس و حال سال های هواداری دور کند. هنوز هم که هنوز است وقتی نام استقلال به میان می آید مثل سال های کودکی که استقلال را به عنوان تیم محبوبم انتخاب کردم، همه چیز برایم به رنگ آبی درمی آید. وقتی هم پای دربی در میان باشد که از چند روز قبل مانده به بازی استرس و دلهره می گیرم و مثل تمام هواداران آرزوی برد در این بازی سنتی را بارها و بارها در ذهنم مرور می کنم.

برای من و همه استقلالی ها تمام بازی های لیگ یک طرف و دربی یک طرف. لذت برد در این بازی را فقط هواداری می تواند درک کند که ماهها منتظر بوده تا با یک برد دلچسب در این بازی سنتی بتواند برای هواداران رقیب کری بخواند. هر کسی هم بگوید که دربی مثل بازی های دیگر است و فقط 3 امتیاز دارد یا خودش را گول می زند یا دور از جان اهالی فوتبال را احمق فرض می کند چون دربی شبیه هیچ بازی نیست و برد در آن می تواند تا ماهها یک تیم را بیمه کند.

برای من مثل اغلب استقلالی های هم سن و سالم، بخش زیادی از خاطرات خوبمان در دربی گره خورده به ساق پاهای فرهاد مجیدی...اگرچه کاپیتان محبوب استقلال در دوره اول حضورش در این تیم نتوانست در دربی ها کار مهمی انجام دهد اما در بازگشت دوباره اش به استقلال شد کابوس اردوی رقیب و هوادارانش.

فرهاد مجیدی با 4 گل پی در پی که در دربی های پایتخت به ثمر رساند خالق عدد 4 برای استقلالی ها شد و هنوز هم که هنوز است ما هواداران استقلال با این عدد برای پرسپولیسی ها کری می خوانیم. از دربی آی بدو در سال 89 گرفته تا دربی رفت لیگ یازدهم همگی جزو دربی های خاطره انگیزی هستند که فرهاد مجیدی با درخشش در آنها توانست به محبوبیتی فوق العاده بین هواداران استقلال دست پیدا کند. همین برد آخرمان در دربی را که باعث صعودمان به فینال جام حذفی شد را هم با فرهاد به دست آوردیم تا نشان دهد مثل دوران بازیگری در دوران مربیگری هم می خواهد دربی باز قهاری باشد.

از فرهاد مجیدی و خاطرات خوش دربی گفتم تا برسم به محمود فکری سرمربی این روزهای استقلال... محمود فکری هم مثل فرهاد مجیدی در دوران بازیگری اش دربی باز قهاری بوده است. فکری در تاریخ لیگ برتر تنها 2 گل برای استقلال زده که هر 2گل هم مقابل پرسپولیس بوده است. فکری در دربی هایی هم که برای استقلال بازی کرده همیشه نمره قبولی گرفته و امیدوارم مثل فرهاد مجیدی «دربی باز بودن» را در دوران مربیگری هم ادامه دهد.

خلاصه کلام اینکه؛ محمودخان لطفا برایمان خاطره ساز بشو و اولین دربی که قرار است روی نیمکت بنشینی را ببر. آن وقت ما هم قول می دهیم همیشه پشتت بمانیم و در روزهای سخت هم دست از حمایت برنداریم. دعای خیرمان بدرقه راهتان. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز