۵۶ درصد کم تحرکی عدد بالایی است؛

احمدی: تا پایان دولت خانه ورزش روستایی را به عدد ۷۵۰۰ خانه می‌رسانیم

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۸:۴۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۱۹۳۲۶
احمدی: تا پایان دولت خانه ورزش روستایی را به عدد ۷۵۰۰ خانه می‌رسانیم
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان دولت دوازدهم به بیش از 7500 خانه ورزش روستایی در کل کشور برسیم.

به گزارش برنا، عبدالحمید احمدی در نشست استاندار و نمایندگان استان کرمان با وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که در حوزه ورزش روستایی قدم های خوبی در استان کرمان برداشته شده، اظهار داشت: یکی از رویکرد هایی که در این دوره وزارت ورزش و جوانان مورد توجه قرار گرفت، توسعه ورزش در مناطق روستایی بود که نتیجه آن افزایش چشمگیر خانه های ورزش روستایی از حدود ۴۰۰ خانه در سال ۹۲ به بیش از ۶ هزار خانه ورزش روستایی در کل کشور است که عدد قابل توجهی به شمار می رود.

وی ادامه داد: در استان کرمان نیز در سال ۹۳ تنها ۸ خانه ورزش روستایی وجود داشت که در حال حاضر به بالای ۲۰۰ خانه ورزش روستایی رسیده است و عمده آنها در سه سال اخیر راه اندازی شده اند.

احمدی با تاکید بر گسترش خانه های ورزش روستایی اظهار داشت: باید پیگیر باشیم تا مناطق روستایی که کمتر از خانه ورزش برخوردار هستند در اولویت قرار بگیرند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: پیش‌بینی می کنیم که تا پایان دولت دوازدهم به بیش از هفت هزار و ۵۰۰ خانه ورزش روستایی در کل کشور برسیم.

وی به موضوع احداث زمین چمن مصنوعی در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز از اقدامات این دوره وزارت ورزش و جوانان بوده که به خوبی انجام شده و جزو کارهایی بوده که کمک زیادی به توسعه ورزش روستایی کرده است.

احمدی اضافه کرد: در بحث مسابقات و رویدادها نیز سال گذشته جام خوشه چین را در کشور برگزار کردیم که متاسفانه شیوع ویروس کرونا مسابقات سال ۹۹ را متوقف کرد. 

معاون وزیر ورزش و جوانان به حوزه ورزش همگانی پرداخت و افزود: در حوزه ورزش همگانی هم قدم های خوبی در استان کرمان برداشته شده و این استان با وجود شیوع ویروس کرونا، بسیار فعال بوده که امیدواریم بعد از دوران کرونا با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان و هیئت‌های ورزش همگانی و ورزش روستایی، بحث ورزش همگانی جدی تر دنبال شود.

عبدالحمید احمدی همچنین با اشاره به چالش کم تحرکی و چاقی در کشور، افزود: نمایندگان مجلس این موضوع را مطرح کرده و به آن توجه دارند. باید بگویم یک دوره‌ای به ورزش همگانی کم توجهی شده و این کم توجهی باعث شده که ما به چالش کم تحرکی و موضوع اضافه وزن و چاقی مبتلا شویم.

وی افزود: در این دوره وزارت ورزش و جوانان اهتمام این بود که موضوع ورزش همگانی جزو اولویت‌ها قرار بگیرد و به این موضوع در استان ها و فدراسیون ها پرداخته شد و قدم های خوبی در این راستا برداشته شده است که باید ادامه پیدا کند.

احمدی با بیان این که میانگین کم تحرکی در کشور ۵۶ درصد است، اظهار داشت: ۵۶ درصد کم تحرکی عدد بالایی است که باید بتوانیم در کوتاه مدت آن را به زیر ۵۰ درصد برسانیم. امیدواریم این توجه ویژه به ورزش همگانی در مجلس شورای اسلامی و سایر حوزه های مرتبط ادامه داشته باشد تا گام هایی که در این حوزه برداشته شده است قطع نشود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: فدراسیون ورزش روستایی یکی از فدراسیون های فعال و تاثیرگذار ما در حوزه ورزش همگانی است و ۲۵ درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد که امیدواریم با یک نگاه ویژه و همکاری و همیاری استان ها، این فدراسیون بتواند به ماموریت ملی خود عمل کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز