با گلزنی مهاجمان و طلسم‌شکنی‌شان در دربی؛

وقتی با یک گل، بهار می‌شود!

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۲۳:۴۰:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۱۰۹۰
وقتی با یک گل، بهار می‌شود!
تیم فوتبال پرسپولیس که در هفته‌های اول لیگ برتر با طلسم گلزنی مهاجمان خود روبرو بود حالا امیدوارتر از قبل برای رفع کامل این مشکل خود را برای بازی‌های بعدی‌اش آماده می‌کند.

به گزارش برنا؛ با گلزنی مهدی عبدی و وحید امیری در دربی عناصر اصلی خط حمله پرسپولیس به طلسم ناکامی‌های خود در لیگ بیستم پایان دادند و این موضوع می‌تواند کادر فنی پرسپولیس را برای روزهای بهتر در گلزنی امیدوار کند.

اگرچه پرسپولیسی‌ها خود را مستحق پیروزی در دربی می‌دانند و از تساوی برابر حریف سنتی خود ناراحت هستند اما به نظر می‌رسد موضوعی که از این دیدار باعث امیدواری پرسپولیسی‌هاست، گلزنی وحید امیری و مهدی عبدی پس از هفته‌ها انتظار بود تا بدین ترتیب فشار روحی و روانی ناشی از انتقاد از مهاجمان ناکام پرسپولیس در امر گلزنی کم شود.

تا قبل از دربی، مهاجمان پرسپولیس در طول 7 بازی از این فصل از لیگ برتر در امر گلزنی ناکام بودند، موضوعی که باعث شده بود در تساوی‌های اخیری که در کارنامه تیم یحیی گل‌محمدی به ثبت رسیده بود این موضوع بیش از پیش برجسته شود.

اگرچه عناصر خط حمله پرسپولیس در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در امر گلزنی عملکرد خوبی از خود نشان داده بودند اما عملکرد آنها در لیگ برتر دور از انتظار و توجیه ناپذیر بود!

در دربی 94 مهدی عبدی در حالی گل تساوی بخش پرسپولیس را به ثمر رساند که این گل، اولین گل شماره 16 سرخ‌ها بود. آخرین باری که او برای پرسپولیس در لیگ برتر موفق به گلزنی شد، به 171 روز قبل یعنی جدال پرسپولیس برابر نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و ششم لیگ نوزدهم برتر برمی‌گردد که عبدی برای سرخ‌ها موفق به گلزنی شد.

این در حالی بود که وحید امیری نیز در این دیدار پس از 144 روز در این بازی گلزنی کرد. آخرین گل امیری در بازی هفته سی‌ام لیگ نوزدهم به ثمر رسید.

ناکامی‌های قبلی مهاجمان در امر گلزنی در حالی اتفاق افتاد که با توجه به درخشش عیسی آل‌کثیر در لیگ قهرمانان آسیا در ترکیب پرسپولیس و محرومیت عجیب و غریب و به دور از عدالت او توسط مسئولان AFC دست به دست هم داد تا مهاجمان تیم گل‌محمدی در شرایط روحی خاص قرار گرفته و خواسته و ناخواسته فشار مضاعفی روی آنها ایجاد شود تا  این موضوع در کنار برخی کمبودهای فنی دست به دست هم داده و مهاجمان پرسپولیس را با چالش ویژه‌ای روبرو کند اما حالا به نظر می‌رسد رفته رفته فشار روحی و روانی منفی که برای آنها ایجاد شده بود، در حال برطرف شدن است و پرسپولیس می‌تواند با حضور مهاجمان روحیه گرفته خود در بازی‌های بعدی، جبران مافات داشته باشد.

این در حالی است که از دوران محرومیت آل‌کثیر حدود 2 ماه و اندی باقی مانده و بازگشت او به خط آتش پرسپولیس می‌تواند خبر خوبی برای کادر فنی سرخ‌ها باشد تا در کنار مهاجمان روحیه گرفته پرسپولیس، سرخ‌ها امیدوار باشند که مشکلات اخیر در امر گلزنی را در ادامه فصل به دست فراموشی سپرده و با اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در جمع مهاجمان برتر لیگ بیستم دور خیز داشته باشند.

به نظر می‌رسد با گل‌هایی که پرسپولیسی‌ها توسط مهاجمان خود در دربی به ثمر رسانده‌اند باید در انتظار بهاری در گلزنی باشند و این بار برخلاف ضرب‌المثل رایج پیش‌بینی می‌شود با این یک گل‌ها بهار برای پرسپولیس در راه باشد!

 پایان رافت: طلسم مهاجمان پرسپولیس شکسته شده!

Rafat2

پایان رافت، مهاجم اسبق پرسپولیس، در خصوص گلزنی مهاجمان این تیم در دربی نظر جالبی دارد.

او درمورد گلزنی مهدی عبدی و وحید امیری که تا قبل از این دیدار انتقادات زیادی درخصوص ناکامی‌هایشان در گلزنی مطرح شده بود، تاکید کرد: عبدی دومین گل خود را به استقلال زد که گل بسیار مهمی هم بود. عبدی بازیکن جوان و فرصت‌طلبی است که در بازی‌های بزرگ نشان داده مهاجم باکیفیتی است و اگر زمانی هم در امر گلزنی به مشکل می‌خورد دلیل اصلی‌اش جوانی اوست. او باید این قدر در این میدان‌ها حضور پیدا کند تا باتجربه‌تر و بتواند به مهاجمی ششدانگ تبدیل شود. در مورد گلزنی وحید امیری هم باید بگویم او مزد زحماتش را در این بازی و بازی های قبلی اش گرفت و با گل حرفه ای که در دربی زد نشان داد چقدر باکیفیت است و از نظر فنی و اخلاقی بازیکن خوبی محسوب می شود. امیدوارم عبدی و امیری در بازی‌های بعدی به این روند ادامه و نشان دهند که بازیکنان خوب و تاثیرگذاری برای پرسپولیس هستند. این دو بازیکن تا به امروز گل‌های مهمی را برای پرسپولیس به ثمر رسانده‌اند و فکر می‌کنم با این گل‌ها طلسم ناکامی‌های شان را پایان داده‌اند.

محمود کلهر: قبل از دربی هم عبدی را تائید می‌کردم

801

پیشکسوت سرخابی‌ها درخصوص گلزنی عبدی در دربی عنوان کرد: من قبل از دربی هم شایستگی‌های عبدی را تائید کرده بودم. اشکالی که در بازی‌های قبل وجود داشت این بود در بازی‌های قبلی عبدی کمتر صاحب موقعیت  می‌شد و از سوی خط میانی کمتر تغذیه می‌شد اما در دربی این اتفاق رخ داد و عبدی توانست گل حساسی را در این دیدار به ثمر برساند.

کلهر گفت: عبدی مهاجمی است که هم  قدرت سرزنی خوبی دارد و هم در  سرعت و چارچوب‌شناسی تبحر دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای مهاجمانی مثل مهدی طارمی و علی علیپور باشد. او در ضربه به چارچوب در بازی‌های بزرگ فوق‌العاده عمل کرده و با توجه به سن و سالی که دارد حتی می‌تواند در تیم ملی تبدیل به مهره فیکس و ثابت شود. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز