این تیم نیاز به تقویت دارد؛

سیلی به موقعی که پرسپولیس خورد!

۱۳۹۹/۱۱/۰۷ - ۰۶:۱۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۶۴۳۰
سیلی به موقعی که پرسپولیس خورد!
پرسپولیس برابر آلومینیوم اراک در حالی شکست خورد که شاید با توجه به شرایطی که تیم یحیی در آستانه دیدار برابر شاگردان خطیبی داشت، دور از ذهن نبود که سرخ‌ها در اراک با مشکل روبرو شوند.

به گزارش برنا؛ یحیی و تیمش در شرایطی مسافر اراک شدند که نگرانی‌هایی بابت غیبت 2 عنصر اصلی در ترکیب اولیه سرخ‌ها احساس می‌شد. غیبت محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیدجلال حسینی در قلب خط دفاع پرسپولیس در حالی رقم خورد که بازیکنان جانشین در خط دفاعی سرخ‌ها نتوانستند مسئولیت مهمی را که به عهده‌شان گذاشته شده بود را به طور کامل اجرا کنند.

خطیبی پاشنه آشیل را پیدا کرد!

در غیاب سیدجلال و کنعانی در این دیدار یحیی گل‌محمدی دست به ریسک بزرگی زد و به احسان حسینی، مدافع جوان تیمش، این فرصت را داد تا برابر آلومینیوم به میدان برود، بازیکنی که با وجود انگیزه زیاد به لحاظ تجربه‌ای در ترکیب اصلی پرسپولیس از شرایط لازم برای حضور در قبل خط دفاع سرخ‌ها برخوردار نبود و شاید اگر در بازی‌های قبلی زمان‌های کوتاهی را فرصت بازی برای پرسپولیس را به دست می‌آورد برابر آلومینیوم می‌توانست از آمادگی بیشتری برخوردار باشد. این در حالی  بود که حضور مهدی شیری در کنار حسینی هم اتفاقی بود که شاید کمتر کسی آن را پیش‌بینی می‌کرد! در نیمه دوم با توجه به احساس خطر یحیی، از کمال در کنار حسینی جوان در قبل خط دفاع بهره گرفت تا شیری به پست اصلی خود بازگردد، اتفاقی که باعث شد آسیب‌پذیری خط دفاع پرسپولیس تا حدودی مرتفع شود. این در شرایطی بود که خطیبی و تیمش در همان نیمه دوم به نوعی پاشنه آشیل پرسپولیس را شناسایی کرده بودند و ضربه خود را از همان منطقه به تیم گل‌محمدی وارد کردند.

گل‌های تکراری روی یک ضعف!

پرسپولیس در این دیدار دو گل دریافت کرد، دو گلی که به نوعی کپی برابر اصل از هم بود! ارسال بلند در نقطه کور خط دفاعی پرسپولیس و ضربات سری که درست جایی رفت که خطیبی و تیمش انتظارش را می‌کشیدند! روی 2 صحنه‌ای که دروازه پرسپولیس باز شد غیبت دفاعی بلندزن در بین قرمزپوشان کاملا مشهود بود و این موضوع باعث شد بازیکنان آلومینیوم با دو ضربه سر برای تیم‌شان گلزنی کنند. دور کردن و دفع توپ‌های اول، وظایفی بود که در بازی‌های قبل برعهده سیدجلال و کنعانی‌زادگان بود اما در غیاب این دو چهره اصلی خط دفاعی پرسپولیس، درست روی همین اشکال بود که دو ضربه سر روی دو ارسال مشابه به سمت دروازه لک فرستاده شد و تبدیل به 2 گل ارزشمند برای آلومینیومی‌ها شد.

سیلی به موقع!

با توجه به ابهام در خصوص زمان بازگشت کنعانی‌زادگان و شرایط خاصی که سیدجلال دارد، این شکست در غیاب این 2 نفر نشان داد، پرسپولیس در دفاع با مشکل روبرو است، مشکلی که اگر خیلی زود برای حل آن اقدامی صورت نگیرد می‌تواند آینده پرسپولیس در لیگ بیستم و این فصل فوتبالی‌اش را تحت‌الشعاع قرار دهد. شاید این شکست سیلی به موقعی بود تا پرسپولیسی‌ها متوجه کمبودهای خود شده و در صدد رفع آن برآیند، اتفاقی که باید هرچه زودتر درخصوص آن تصمیمات عاجلی اتخاذ شود. 3

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز