مروری بر کارنامه تارتار در نبردهایی تماشایی برابر تیم سابقش!

از پرپرشدن گل پروین تا تغییر مدیرعامل پرسپولیس!

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۲۳:۴۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۵۷۳۸
از پرپرشدن گل پروین تا تغییر مدیرعامل پرسپولیس!
پرسپولیس در این هفته دیداری خانگی را در برنامه دارد که طی آن باید در استادیوم آزادی در بازی مهمی به مصاف پیکان برود تا شاگردان یحیی گل‌محمدی روبروی یاران مهدی تارتار مصاف ویژه‌ای را داشته باشند.

به گزارش برنا؛ به همین بهانه به آمار و ارقام تقابل‌های پرسپولیس برابر مهدی تارتار در لیگ برتر سرک می‌کشیم تا  تقابل‌های خاص و ویژه مهدی تارتار، مربی و بازیکن سابق قرمزها را برابر پرسپولیس مرور کنیم:

یک شکست و یک تساوی در راه‌آهن

مهدی تارتار در اولین سال سرمربیگری‌اش در راه‌آهن یک بر صفر مقابل پرسپولیس بازنده شد. او که از هفته هشتم لیگ دهم جانشین رسول کربکندی در راه‌آهن شد، در هفته 22 هم برابر پرسپولیس به مساوی بدون گل رسید.

 وقتی گل پروین کوچک سوخت شد!

فصل بعد مهدی تارتار سکان هدایت گهر دورود را برعهده گرفت. با توجه به مشکلات میزبانی گهری‌ها در اولین دیدار که این تیم باید در خانه‌اش برابر پرسپولیس به میدان می‌رفت، این بازی به استادیوم آزادی منتقل شد و در پایان در لیگ دوازدهم باشگاه گهر دورود اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می‌کرد. این تیم در هفته‌ سوم آن دوره از رقابت‌ها پذیرای پرسپولیس بود، اما چون ورزشگاه این شهر از نظر فدراسیون فوتبال شرایط میزبانی از رقابت‌های لیگ برتر را نداشت، در ورزشگاه آزادی به مصاف پرسپولیس رفت. شاگردان تارتار در گهر در آن دیدار عملکرد خوبی مقابل سرخ‌ها داشتند که در نهایت به تساوی یک بر یک منجر شد. در آن دیدار کریم انصاری‌فرد برای پرسپولیس و مجتبی زارعی برای گهر گلزنی کردند. این در حالی بود که یک پنالتی پرسپولیس توسط داور سوخت شد و در دقایق تلف شده بازی هم شوت محمد پروین، بازیکن گهر، پس از برخورد با تیر افقی درون دروازه جای گرفت اما کمک داور از اعلام گل برای تیم تارتار خودداری کرد!

تارتار مدیرعامل پرسپولیس را عوض کرد!

در لیگ سیزدهم و در حالی که مهدی تارتار سرمربی گسترش فولاد بود، یقه پرسپولیسی‌ها را گرفت. در آن دیدار شاگردان تارتار موفق شدند  با یک گل پرسپولیس  علی دایی را در تبریز شکست دهند؛ شکستی که سبب شد  محمد رویانیان، مدیرعامل وقت سرخ‌ها، از سمت خود استعفا کند.

تساوی با صبا

مهدی تارتار در لیگ چهاردهم و بعد از جدایی از گسترش فولاد از هفته هفدهم سرمربی صبا شد و در بازی رودررو با پرسپولیس باز هم به مساوی بدون گل رسید.

باخت دوباره با راه‌آهن

سرمربی این فصل پیکان در لیگ پانزدهم از هفته هفتم تا هفته 21 سرمربی تیم راه‌آهن بود و در این مدت یک بار نیز مقابل پرسپولیس بازی کرد و مسابقه را با نتیجه دو بر صفر باخت.

برد با داماش

مهدی تارتار یک‌بار با داماش گیلان پرسپولیس را شکست داد. در آن مسابقه در لیگ شانزدهم و در حالی که داماش تا دقایق پایانی با نتیجه دو بر یک از پرسپولیس پیش بود نیمه کاره ماند و کمیته انضباطی رای به برد 3 بر صفر تیم تارتار داد.

پنالتی پرماجرا و شکست تیم تارتار!

در اولین حضور پارس جنوبی جم در لیگ برتر در لیگ هفدهم مهدی تارتار سرمربی این تیم جنوبی بود که در اواخر نیم فصل برابر پرسپولیس قرار گرفت؛ دیداری که حواشی زیادی را در پی داشت. در شرایطی که این دیدار روال عادی‌اش را طی می‌کرد، در 65 دقیقه خطای علیرضا بیرانوند روی مهاجم پارس‌جنوبی پنالتی را برای تیم تارتار همراه داشت که در تصمیم عجیب سرمربی پارسی‌ها، محسن فروزان دروازه بان این تیم مامور نواختن آن پنالتی شد ولی این پنالتی به تیر دروازه بیرانوند برخورد کرد و گل نشد. در ادامه تعویض طلایی برانکو  و ورود شایان مصلح در نهایت با گلزنی این بازیکن تازه وارد سرخ‌ها همراه شد تا پرسپولیس برانکو در جم یقه تیم تارتار را بگیرد.

جشن هت تریک برابر چشمان تیم تارتار!

پرسپولیسی‌ها که در لیگ هجدهم سومین قهرمانی پیاپی خود را  در لیگ برتر  کسب کردند، این قهرمانی را برابر شاگردان تارتار مسجل کردند. در آن دیدار پرسپولیس با تک گل ماریو بودیمیر در هفته آخر قهرمان شد تا جشن هت تریک پرسپولیسی‌ها در جم و برابر شاگردان تارتار برگزار شود.

وقتی پرسپولیس از تارتار و تیمش انتقام گرفت!

در لیگ نوزدهم پرسپولیس در حالی برابر شاگردان تارتار در نفت مسجدسلیمان به میدان رفت که از 6 امتیاز آن بازی‌ها موفق به کسب 3 امتیاز شد. در حالی که بازی رفت دو تیم در تهران با پیروزی نفتی‌ها در استادیوم آزادی همراه بود، در بازی برگشت پرسپولیسی‌ها انتقام بازی رفت را گرفتند و موفق شدند با پیروزی دو بر یک، 3 امتیاز کامل آن دیدار را به دست آورد.

آمار کلی

مهدی تارتار که سابقه ‌مربیگری و بازی با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه خود دارد، در 14 تقابل خود مقابل سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ برتر 7 بار باخته، 3 بار توانسته از سد پرسپولیس بگذرد و ۴ بار هم جدال او با پرسپولیس برنده‌ای نداشته است و با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. لازم به ذکر است در این 14 بازی پرسپولیسی‌ها 14 گل زدند که به طور میانگین یک گل زده در هر بازی می‌شود. شاگردان تارتار هم در این تعداد بازی‌ها موفق شده‌اند  9 گل را برابر پرسپولیس به ثمر برسانند. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز