نیما نکیسا در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

دروازه‌بان‌ها دچار فرسایش شده‌اند/ تیم ملی به یک گلر با ثبات نیاز دارد

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۷:۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۷۸۴۷
دروازه‌بان‌ها دچار فرسایش شده‌اند/ تیم ملی به یک گلر با ثبات نیاز دارد
دروازه‌بان اسبق تیم ملی گفت: یک دروازه‌بان موفق کسی است که در همه آیتم‌ها خوب باشد نه اینکه مثلا تک به تک‌ها را خوب بگیرد اما روی ارسال‌ها مشکل داشته باشد.

نیما نکیسا، دروازه‌بان اسبق تیم ملی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره وضعیت گلرهای ایرانی اظهار داشت: پست دروازه‌بانی وابستگی زیادی به کل عملکرد یک تیم به ویژه خط دفاعی دارد. برای بررسی عملکرد گلرها نمی‌توانیم فقط به تعداد گل‌های خورده استناد کنیم. عملکرد دروازه‌بان‌ها در شرایط مختلف تیمی تفاوت می‌کند و نمی‌توانیم به‌طور کلی درباره آنها حرف بزنیم و قضاوت‌شان کنیم. این طبیعی است که دروازه‌بان‌ها در برهه‌ای از زمان افت کنند و از فرم ایده‌آل خود خارج شوند. 

او درباره فراز و نشیب‌های گلرهای ایرانی که مدعی دعوت به تیم ملی هستند، افزود: گلرهای خوبی داریم که می‌توانند در فهرست تیم ملی باشند. با اینکه این گلرها فراز و نشیب دارند اما در مجموع فاکتورهای مثبت‌شان بیشتر است. الان بیرانوند را در بلژیک داریم که با وجود عملکرد نسبتا خوبی که داشته ثبات نداشته و به‌طور مداوم فیکس نیست. مظاهری تا 2 هفته پیش نمایش‌های درخشانی داشت و فوق‌العاده بود. حامد لک از ابتدای حضورش در پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شد. پیام نیازمند هم با اینکه سپاهان گل‌های خورده زیادی دارد اما نسبتا خوب بود البته سال گذشته عملکرد بهتری داشت. با این وجود همه این نفرات از بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال ایران هستند اما ممکن است به دلیل فشردگی بازی‌ها یا خستگی در این مقطع از فصل دچار افت شده باشند و فرسایش مسابقات روی آنها تاثیر گذاشته باشد. 

نکیسا ادامه داد: در شرایط فعلی دست اسکوچیچ برای انتخاب گلرهای تیم ملی باز است. سرمربی تیم ملی باید با توجه به رقبایی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی داریم تصمیم بگیرد که کدام گلرها را دعوت کند. ایران در این رقابت‌ها با 2 تیم از شرق آسیا و 2 تیم از غرب آسیا بازی دارد و باید گلرها براساس سبک بازی این تیم‌ها انتخاب شوند.

گلر اسبق تیم ملی با بیان اینکه دروازه‌بان نباید وضعیت سینوسی داشته باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای دروازه‌بان داشتن ثبات است. در واقع یک گلر نباید روند حرکتنش سینوسی باشد. یک دروازه‌بان موفق کسی است که در همه آیتم‌ها خوب باشد نه اینکه مثلا تک به تک‌ها را خوب بگیرد اما روی ارسال‌ها مشکل داشته باشد. گلر خوب باید در همه فاکتورها تا 85 درصد خوب باشد و در همه پارامترها موفق عمل کند. در حال حاضر هم 2 دروازه‌بان در فوتبال ایران داریم که این شرایط را دارند اما مهم این است که همواره در ثبات باشند تا بتوان برای مسابقات مهم به آنها اطمینان کرد. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز