اتفاقی که می‌تواند فوتبال ایران را خوشحال کند؛

میزبانی ایران با عبور از لایه‌های لابی‌گری کشورهای عربی!

۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۰۶:۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۸۴۸۱
میزبانی ایران با عبور از لایه‌های لابی‌گری کشورهای عربی!
تاریخ بازی‌های باقی‌مانده تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2022 در حالی مشخص شد که به نظر می‌رسد برنامه جدیدی که برای بازی‌های تیم اسکوچیچ برای تیم ملی و فوتبال ایران اعلام شده، اتفاق خوب و خوشایندی نباشد.

به گزارش برنا؛ تیم ملی ایران رویای ششمین حضور در بزرگترین فستیوال فوتبال دنیا را در ذهن و فکر خود می‌پروراند، مسیری که این هدف فوتبالی‌های ایران را به سرمنزل مقصود می‌رساند با برنامه جدیدی که از سوی مسئولان فیفا اعلام شده می‌توان گفت کمی دشوارتر از قبل شده است.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا باعث شده تاریخ بازی‌های مقدماتی جام جهانی در 2022 در قاره آسیا چند بار تغییر کند حال اعلام برنامه جدید اخبار ناخوشایندی را برای ایران همراه داشته است.

اگر قرار بود بازی‌ها براساس برنامه قبلی و با در نظر گرفتن شانس میزبانی برای همه تیم‌ها برگزار شود تیم ملی ایران می‌بایست در اولین بازی پیش‌رو با رهبری اسکوچیچ 5 فروردین در استادیوم آزادی تهران میزبان هنگ کنگ باشد اما علاوه بر تعویق دوباره بازی‌ها، شاهد کم شدن فاصله زمانی برگزاری این رقابت‌ها هستیم تا  این‌طور که از شواهد و قرائن پیداست باید این رقابت‌ها به صورت متمرکز برگزار شود.  

چرا متمرکز؟

طبق برنامه جدید، برنامه جدید این رقابت‌ها در حالی اعلام شده که دیدار ایران- هنگ‌کنگ 13 خرداد، تقابل ایران- بحرین در 17 خرداد، بازی ایران- کامبوج در تاریخ 21 خرداد و رویارویی ایران- عراق روز 25 خرداد صورت می‌گیرد. فاصله زمانی کم بین هر بازی این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که راهی جز برگزاری بازی‌ها به‌صورت متمرکز وجود ندارد و در حالی‌که پیش‌بینی می‌شود داستان کرونا تا آن زمان دنیا را کماکان در محدودیت‌های اجباری قرار دهد، امکان برگزاری بازی‌ها به شیوه متداول تقریبا غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

 چرا خبر بد؟

این موضوع که چرا برگزاری بازی‌ها با فاصله زمانی اندک و به‌صورت متمرکز برای ایران خبر ناگواری است به اتفاقات و نتایجی که در بازی‌های اول ایران رقم خورده باز می‌گردد. ایران در دور رفت بازی‌ها و با هدایت مارک ویلموتس با شکست برابر تیم‌های عراق و بحرین کار خود را برای صعود سخت کرد و حالا تقابل برابر دو حریفی که در دور برگشت می‌بایست در آزادی روبروی ایران قرار می‌گرفتند در کشور ثالث صورت می‌گیرد و این موضوع نمی‌تواند خبر خوبی برای تیم ملی ایران باشد! این در شرایطی است که شاگردان اسکوچیچ برای صعود قطعی باید در 4 بازی باقی‌مانده حریفان خود را شکست دهند تا خیال خود را برای صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها راحت کنند. با توجه به اینکه ایران می‌توانست در 4 بازی پیش‌رو در 3 بازی میزبان حریفانش باشد، حالا از دست رفتن امتیاز میزبانی برای ایران نمی‌تواند خبر خوبی برای تیم ملی ایران باشد.

درخواست جالب فدراسیون!

در نشست برخط اخیر سرمربی تیم ملی و رئیس دپارتمان تیم های ملی، فدراسیون فوتبال کشورمان به صورت رسمی خواهان میزبانی ادامه مسابقات انتخابی مقدماتی جام جهانی شد. این در حالی است که قرار است مراحل رسمی جهت تکمیل فرم درخواست میزبانی روز جمعه از سوی کنفدراسیون به فدراسیون‌های عضو ارسال شود تا کنفدراسیون فوتبال آسیا روز پنج‌شنبه هفته جاری به صورت رسمی برنامه مسابقات را اعلام کند. روز 5 مارس سال جاری میلادی آخرین موعد برای اعلام میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی به صورت متمرکز خواهد بود.

عبور از لایه‌های لابی‌گری کشورهای عربی!

درخواست اخیر فدراسیون‌نشین‌ها برای قبول میزبانی این رقابت‌ها به مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است. اگرچه بنا به‌دلایلی نمی‌توان شانس زیادی را در این خصوص برای فوتبال ایران متصور شد اما تلاش مدیران فوتبالی ایران برای تحقق این اتفاق و دریافت مجوز میزبانی این رقابت‌ها قابل تقدیر است و فدراسیون فوتبال ایران در صورت کسب مجوز از وزارت بهداشت و موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌تواند دیدارهای خانگی تیم ملی را رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کند تا با برگزاری این بازی‌ها در ایران شانس کشورمان برای صعود به جام جهانی قطر بیش از پیش افزایش پیدا کند. این در حالی است که همه این تلاش‌ها در حضور چهره‌هایی چون شیخ سلمان بحرینی و لابی‌گری‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس علیه میزبانی ما ادامه دارد و در صورتی که ایران بتواند از لایه‌های لابی‌گری موجود به سلامت عبور کند، اتفاق مهم و با ارزشی برای فوتبال ایران رقم خواهد خورد. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز