فریدون معینی در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

در نیم‌فصل لیگ پویایی داشتیم/ شرایط تیم‌ها در نیم‌فصل دوم حتما تغییر می‌کند/ پرسپولیس خوب بود، استقلال هم بد نتیجه نگرفت

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۶:۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۱۴۱۱۱۵
کارشناس فوتبال ایران درخصوص شرایط نیم‌فصل اول لیگ برتر توضیحات ویژه‌ای را ارائه کرد.

فریدون معینی، کارشناس فوتبال ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره شرایط لیگ برتر در فصل جاری اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شرایط خاصی بر فوتبال ایران حاکم بود، موضوعی که نه فقط برای فوتبال ایران بلکه برای فوتبال و ورزش دنیا وجود داشت.

او درخصوص فضای کلی حاکم بر فوتبال ایران در لیگ برتر تصریح کرد: در نیم فصل اول تیم‌ها شرایط خاصی داشتند. برخی تیم‌ها از جمله آلومینیوم که تیم تازه وارد لیگ برتر بود از شرایط خوبی برخوردار بود. این در حالی بود که تیمی مثل صنعت‌نفت آبادان هم حضور پررنگی در میان تیم‌های بالای جدولی داشت و نتایجش در مجموع نتایج خوبی بود. البته باید به این موضوع اشاره کنم در مجموع لیگ ما با وجود کمی‌ها و کاستی‌هایش لیگ نسبتا خوب و پویایی است که همه تیم‌ها و باشگاه‌ها و مدیران فوتبالی باید دست به دست هم دهند تا این روند متوقف نشود و در نیم فصل دوم سیر صعودی داشته باشد.

پیشکسوت فوتبال در ادامه درمورد شرایط سرخابی‌ها در این نیم‌فصل گفت: پرسپولیس با وجود کمبودها و جدایی تعدادی از ستاره‌هایش توانست پس از افت نسبی در اواخر فصل شرایطش را بهبود ببخشد. این در حالی است که استقلال هم اگرچه در شرایط ایده‌آل نبود اما تلاش خوبی برای کسب نتایج قابل قبول داشت و نتایج بدی را در نیم فصل اول نداشت.

معینی درمورد روند فنی تیم‌ها در نیم‌فصل اول تصریح کرد: من خیلی از بازی های این نیم فصل را تماشا کردم و فکر می کنم نشانه های خوبی را در تیم ها و بازی ها شاهد بودیم. اگر با دید مثبت به شرایط موجود نگاه کنیم می‌توان امیدوار بود فوتبال ما در زمینه باشگاهی بتواند روزهای بهتر و پربارتری را در ادامه داشته باشد. برد و باخت در فوتبال طبیعی است و ما باید دیدمان را به مباحثی که به رشد بیشتر فوتبال‌مان کمک می‌کند، متمرکز کنیم.

او درخصوص این‌که تیم‌ها در نیم‌فصل دوم به لحاظ رتبه و جایگاه شرایط‌شان با نیم‌فصل اول چقدر تفاوت خواهد داشت، گفت: جذابیت و زیبایی فوتبال به غیرقابل پیش بینی بودن نتایج و بازی‌هایش است. با این تفکر باید بگویم نه تیم‌های بالای جدول می‌توانند از حالا از جایگاه‌شان در پایان فصل مطمئن باشند و نه تیم‌های پائین جدول. به نظرم احتمال تغییرات زیاد و عجیب و غریب در نیم فصل دوم خیلی زیاد است.

معینی در پایان اظهار داشت: من فکر می‌کنم با توجه به بهتر شدن شرایط آب و هوایی و شرایط زمین در فصل بهار و همین طور شناخت بهتر و بیشتر تیم‌ها از یکدیگر در مقایسه با نیم فصل اول لیگ بیستم نیم فصل دوم جذاب‌تر و پویاتری را شاهد باشیم. 3/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز