در جام باشگاه‌های آسیا؛

ماجرای مرموز بازی استقلال با تیم ناصر حجازی

۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۲۳:۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۴۲۶۱۲
ماجرای مرموز بازی استقلال با تیم ناصر حجازی
استقلال در جام باشگاه‌های آسیای سال 1370با تیم‌های محمدان بنگلادش، 25 آوریل کره‌شمالی و بانکوک بانک تایلند همگروه شد.

به گزارش برنا؛ مهدی فنونی‌زاده از اعضای اصلی آن تیم استقلال که قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، در مصاحبه تلویزیونی خود گفت: «ناصر حجازی از ما خواست جوری بازی کنیم که محمدان بنگلادش هم صعود کند.»

ناصر حجازی که از سال 1366 سرمربی محمدان بنگلادش شده بود، آن سال هم در جام باشگاه‌های آسیا که در داکای بنگلادش برگزار می شد، سکان هدایت محمدان، محبوب ترین تیم این کشور، را برعهده داشت.

مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در حالی در تابستان سال 70در داکا برگزار می شد که آن زمان بازی‌ها دو امتیازی بود و استقلال هر دو بازی اول خود را با برد تمام کرد.

شاگردان منصور پورحیدری ابتدا با گل‌های صمد مرفاوی و عباس سرخاب دو بر یک تیم 25 آوریل کره‌شمالی را شکست دادند و سپس با دو گل صمد مرفاوی از سد بانکوک بانک تایلند گذشتند. از طرفی محمدان با هر دو تیم مساوی کرد و در بازی آ خر مرحله گروهی نیاز به پیروزی مقابل استقلال داشت.

محمدان که سال 66 با ناصر حجازی 1-2 پرسپولیس را شکست داده و از جام باشگاه‌های آسیا حذف کرده بود، مقابل استقلال هم خیلی انگیزه داشت و نمی‌خواست در خانه حذف شود. در آن سو استقلالی‌ها هم که می‌دانستند محمدان بنگلادش پرسپولیس را 4 سال قبل حذف کرده، نمی‌خواستند مقابل این تیم کم بیاورند و امثال پورحیدری و رضا نعلچگر، که قبلا در محمدان شاگرد حجازی بود،  هم برای این بازی از انگیزه‌های زیادی برخوردار بودند.

استقلال با این که از قبل صعود خود را قطعی کرده بود با تلفیقی از بازیکنان اصلی و ذخیره خود به مصاف محمدان رفت ولی با تمام وجود بازی کرد و هرگز باج نداد. در آن دیدار رضا نعلچگر تک گل استقلال را به ثمر رساند و بازی در نهایت یک بر یک مساوی شد تا استقلال با 5 امتیاز صدرنشین گروه شود و 25 آوریل کره‌شمالی با 3 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به محمدان در جای دوم قرار بگیرد و صعود کند.

این تساوی شاید تلخ‌ترین تساوی تاریخ استقلال بود که باعث شد تیم ناصر حجازی در خانه مقابل 40 هزار تماشاگر بنگلادشی حذف شود. اما استقلالی‌ها آ ن روز با تمام وجود فوتبال جوانمردانه را رعایت کردند تا در نهایت خودشان به همراه نماینده کره‌شمالی صعود کنند و تیم ناصر حجازی بدون باخت از گردونه جام باشگاه‌های آسیا حذف شود.

استقلال در نیمه نهایی تیم پلیتا جایا اندونزی را دو بر صفر برد و در فینال جام باشگاه‌های آسیا با گل‌های رضا حسن‌زاده و صمد مرفاوی دو بر یک لیائونینگ چین را شکست داد و قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد؛ جامی که بعد از 29 سال هنوز در حسرت به دست آوردن دوباره آن به سر می‌برد و دو بار حتی تا فینال پیش رفت اما نصیبی جز شکست نبرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز