پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا:

انتخابات فدراسیون باید به گونه‌ای باشد تا زمینه دستیابی به حق فوتبال ایران در آسیا فراهم شود/ در استقلال دو دوستگی وجود دارد

۱۳۹۹/۱۲/۰۷ - ۰۵:۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۴۲۹۴۱
انتخابات فدراسیون باید به گونه‌ای باشد تا زمینه دستیابی به حق فوتبال ایران در آسیا فراهم شود/ در استقلال دو دوستگی وجود دارد
پیشکسوت آبی‌پوشان با اشاره به وضعیت رو به نزول استقلال گفت: استقلال با وضعیت فعلی توانسته برای رسیدن به جایگاه قبلی خود امتیازات لازم را کسب کند و ما با صدر جدول بین ۳ تا ۴ امتیاز فاصله داریم که توانایی برگشت به صدر جدول با نگرش جدید وجود دارد.

علی موسوی، مهاجم اسبق تیم استقلال، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در رابطه با بازی‌های دوستانه میان پیشکسوتان گفت: برگزاری بازی‌های دوستانه با حضور پیشکسوتان نوعی تجدید خاطره محسوب می‌شود و به‌نظرم برای تنوع زندگی آنها اتفاقی مثبت است و دوری از خانه‌نشینی پیشکسوتان را فراهم می‌کند. این بازی‌های دوستانه به پیشکسوتان فوتبال می‌گوید جامعه هنوز خواهان آنهاست و به این عزیزان باتجربه و با سابقه درخشان نیاز دارد.

گلزن قدیمی آبی‌پوشان در خصوص تقسیم‌بندی پیشکسوتان عنوان کرد: قطعا وظیفه تقسیم‌بندی پیشکسوتان فوتبال با باشگاه خواهد بود و همچنین نیاز مبری به وجود اسپانسر و سازمان‌های حمایت کننده برای این افراد وجود دارد.

او در این رابطه ادامه داد: امیدوارم این بازی‌های دوستانه با حضور پیشکسوتان در آینده ادامه‌دار و هماهنگ شده باشد اما متاسفانه در تیم استقلال دو دستگی وجود دارد که امیدوار هستم با مدیریت مناسب، این دو دستگی در استقلال از بین برود و جمعیت پیشکسوت ما واحد شوند تا بتوانند از خدمات بهره‌مند شوند.

بازیکن اسبق آبی‌پوشان پایتخت درباره مربیگری‌اش یادآور شد: من مدرک B آسیا را دارم اما با توجه به شرایط حاکم در فوتبال ایران، علاقه و پیگیری برای فعالیت در مربیگری را ندارم.

موسوی در خصوص حضور مربیان فاقد درجه مربیگری در لیگ تاکید کرد: متاسفانه در فوتبال کشورمان افرادی هستند که به واسطه پول و روابط برای خود سابقه و کارنامه ورزشی تولید می‌کنند، جای تعجب دارد که چنین افراد مسمومی بیشتر از گذشته در فوتبال ایران جایگاه با ثباتی دارند.

بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال در رابطه با وضعیت رو به نزول آبی‌پوشان بیان کرد: همه برای بازی آخر با سپاهان نگران بودیم و صدر جدول را از دست دادیم. تیم استقلال با سرمربیگری محمود فکری به مدت یک ماه و نیم است که بازی درخور شان تیم استقلال را انجام نداده و از صدر جدول به رتبه سوم نزول پیدا کرده اما خوشبختانه توانسته امتیازهای لازم برای ارتقا را کسب کند. 

او افزود: استقلال با صدر جدول ۳ تا ۴ امتیاز فاصله دارد و توانایی برگشت به صدر جدول با نگرش جدید وجود دارد.

موسوی در خصوص رسیدن لیگ به نیم فصل و عملکرد مدعیان قهرمانی توضیح داد: لیگ ایران همانند تمام لیگ‌های دنیا قابل پیش‌بینی نخواهد بود و تمام تیم‌های مطرح همانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان در حد مدعیان قهرمانی ظاهر نشده‌اند و شاهد باخت و یا مساوی این تیم‌ها بوده‌ایم به همین دلیل فاصله بسیار کمی میان این تیم‌ها وجود دارد و تمامی این تیم‌ها می‌توانند مدعی قهرمانی باشند.

مهاجم اسبق استقلال در رابطه با عملکرد مهاجمان این فصل آبی‌پوشان گفت: مهاجمان استقلال از جمله مهدی قایدی، ارسلان مطهری و شیخ دیاباته بازیکنان خوب این تیم هستند و متاسفانه در چند وقت اخیر به دلیل سطح کیفیت پائین تمرینات آنها و یا افت روانی حضور قابل توجهی نداشته‌اند که باید تمامی این مسائل پیگیری شود تا به حالت سابق خود برگردند.

او در خصوص انتخابات فدراسیون عنوان کرد: انتخابات فدراسیون باید به‌گونه‌ای باشد تا زمینه دستیابی به حق فوتبال ایران در آسیا فراهم و از پایمال شدن حقوق ایران توسط کشورهای عربی مثل عربستان، بحرین وامارات جلوگیری شود.

موسوی درباره ممنوعیت ورود مربیان خارجی به ایران یادآور شد: این مسئله و قانون قطعا به ضرر فوتبال ایران خواهد بود و باید راه‌هایی جایگزین شود تا از این طریق مربی خارجی وارد فوتبال شود و از فنون مسائل روز فوتبال بهره‌مند شویم. 4

نظر شما