مروری بر ماه بهمن سال ۹۹؛

شوک سنگین به فوتبال ایران

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۴۶۸۹۲
شوک سنگین به فوتبال ایران
دو پیشکسوت فوتبال کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا از دنیا رفتند.

به گزارش برنا؛ مهم‌ترین اتفاقات ماه بهمن سال 1399 به شرح زیر است:

"مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی و تیم پرسپولیس درگذشت. میناوند که به دلیل وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده بود، روز هشتم بهمن در سن 45 سالگی بر اثر کرونا درگذشت.

میناوند متولد سال 1354 بود و طی سال‌های 1375 تا 1382، 75 بار پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را بر تن کرد. این مدافع چپ فوتبال ایران سال 1374 از پاس به پرسپولیس آمد و در 3 سال حضورش 89 بار با پیراهن این تیم بازی کرد و 13 گل به ثمر رساند. او در ادامه به اشتورم گراتس اتریش ترانسفر شد و طی 3 سال 67 بازی هم برای این تیم انجام داد.

میناوند در ادامه برای شارلوا بلژیک و الشباب امارات بازی کرد و دوباره در سال 1382 به پرسپولیس بازگشت و پیراهن تیم محبوب خود را بر تن کرد. دوره دوم حضورش در پرسپولیس فقط یک سال طول کشید و در ادامه این مدافع چپ پا راهی سپاهان و راه‌آهن شد و در سال 1384 از فوتبال خداحافظی کرد.

میناوند در عرصه مربیگری خیلی فعالیت نکرد و فقط دو سال در خونه‌به‌خونه و یک سال هم در سپیدرود رشت حضور داشت. در سال‌های اخیر میناوند با ورود به عرصه اجرا، با کارگزار باشگاه پرسپولیس همکاری می‌کرد و برنامه‌های پرسپولیس را اجرا می‌کرد".

"بازیکن سابق تیم پرسپولیس و تیم ملی در پی ابتلا به کرونا، دار فانی را وداع گفت. علی انصاریان که از ابتدای بهمن در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان فرهیختگان تهران بستری بود، روز 15 بهمن مغلوب این بیماری شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.

انصاریان متولد 1356 بود و فوتبال حرفه‌ای را از سال 1369 با عضویت در تیم جوانان پیام تهران آغاز کرد. بانک سپه، بانک ملی و فجرسپاسی دیگر تیم‌هایی بودند که علی انصاریان در رده جوانان در آنها بازی کرد در ادامه به تیم بزرگسالان فجرسپاسی ملحق شد تا فوتبالش را حرفه‌ای‌تر ادامه دهد. او سال 1377 پیراهن پرسپولیس را بر تن کرد و در 88 بازی 6 بار تواست برای سرخ‌های پایتخت گلزنی کند.

او یک سال به سایپا رفت در ادامه دوباره به پرسپولیس برگشت و در دو سال 48 بار برای این تیم به میدان رفت. این مدافع میانی سال 1386 راهی استقلال شد و در 23 بازی هم پیراهن این تیم را پوشید. استیل‌آذین، استقلال اهواز، گسترش فولاد تبریز و شاهین بوشهر از دیگر تیم‌هایی بودند که انصاریان برای آنها بازی کرد و در نهایت در سال 1390 رسما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. مدافع نام آشنای فوتبال ایران 6 بار هم برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و برای این تیم افتخار آفرینی کرد.

علی انصاریان در بعد از پایان فوتبالش، وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم‌هایی چون پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان، حکم تیر، دو روز تا ماندن، حس خوب زندگی، اژدر، کلوپ همسران و رمانتیسم عماد و طوبا نقش آفرینی کرد".

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز