مروری بر بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر؛

تلاش رحمتی برای فرار از بحران/ دربی تماشایی در کرمان

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۷۲۶۹
تلاش رحمتی برای فرار از بحران/ دربی تماشایی در کرمان
در آخرین روزهای زمستان 1399، تنور رقابت‌های لیگ برتر حسابی داغ است.

به گزارش برنا؛ در ادامه رقابت های لیگ برتر فوتبال و در چارچوب هفته هفدهم این پیکارها امروز شاهد برگزاری تقابل های ویژه ای هستیم که این بازی ها را مرور می کنیم.

سایپا تهران- نفت مسجد سلیمان

مسجد سلیمانی‌ها برای جبران می‌آیند!

در یکی از بازی‌های جالب امروز تیم‌های سایپا و نفت مسجد سلیمان مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که شاگردان ابراهیم صادقی پس از شکست برابر پرسپولیس در تلاش هستند باخت اخیرشان را جبران کنند. نارنجی‌ها در شرایطی باید روبروی نفتی‌های مسجد سلیمان به میدان بروند که پس از 16 بازی در حال حاضر در رده سیزدهم جدول قرار دارند. در آن سوی میدان نفتی‌ها که به تازگی داریوش یزدی را روی نیمکت هدایت خود می‌بینند در هفته قبل تا کسب 3 امتیاز ارزشمند برابر تراکتور فاصله‌ای نداشتند اما گل دیرهنگام شاگردان رسول خطیبی باعث شد مسجد سلیمانی‌ها در بازی شانزدهم خود به کسب حداقل امتیاز رضایت دهند و با 19 امتیاز، در رده یازدهم قرار بگیرند.

شاگردان ابراهیم صادقی هفته قبل مقابل پرسپولیس با یک گل شکست خوردند. در آستانه این دیدار، این دو تیم با انگیزه های متفاوتی برای جبران ناکامی های قبلی خود پای در این میدان می گذارند و امیدوار هستند بتوانند به هدف خود در این دیدار برسند.

گل‌گهر سیرجان- مس رفسنجان

دربی کویر تماشایی می‌شود

در حالی که چند روز گذشته حضور احتمالی امیر قلعه‌نویی در کادر فنی استقلال در صدر اخبار تیم گل‌گهر بود در نهایت این امر رخ نداد تا آبی‌های سیرجان هفته هفدهم را نیز با قلعه‌نویی دنبال کنند. در این هفته گل‌گهر و قلعه‌نویی در دربی کرمان روبروی هم قرار می‌گیرند تا جدال جالبی را برابر مس رفسنجان داشته باشند. گل‌گهر که در بازی‌های اخیرش نتایج مطلوبی را کسب نکرده، امیدوار است نوار ناکامی‌های خود را پاره کرده و در دربی به نتیجه دلخواه دست پیدا کند. تیم قلعه‌نویی پس از شکست برابر پرسپولیس و سپاهان، در حالی برای دربی کویر آماده می‌شود که با 22 امتیاز از 16 بازی قبلی خود پله نهم جدول را به خود اختصاص داده است.

در آن سوی میدان شاگردان محمد ربیعی در مس رفسنجان در شرایطی برای بازی برابر گل‌گهر آماده می‌شوند که این تیم در آخرین بازی خود در لیگ برتر، استقلال را در رفسنجان متوقف کرد تا این نتیجه در نهایت منجر به پایان همکاری محمود فکری و همکارانش با استقلال شود. شاگردان ربیعی با احتساب یک امتیازی که در دیدار خانگی برابر استقلال کسب کردند، 23 امتیازی شدند و به پله هشتم جدول رده بندی رسیدند.

علاوه بر همشهری بودن این تیم‌ها برای این دیدار، همسایه بودن آنها در آستانه این تقابل می‌تواند این بازی را تماشایی تر از قبل کند.

شهرخودرو مشهد- پیکان تهران

رحمتی به دنبال فرار از بحران، تارتار در اندیشه پیروزی دیگر!

شاگردان سید مهدی رحمتی پس از حواشی زیادی که در روزهای اخیر حول و حوش تیم خود دیدند، امیدوار هستند با کسب نتیجه لازم در دیدار خانگی‌شان با شرایط روحی- روانی بهتری برای ادامه فصل آماده شوند. شهرخودرو که در این فصل مشکلات غیرفوتبالی زیادی را تجربه می‌کند، در حالی هفته قبل برابر ماشین‌سازی به میدان رفت که تداوم مشکلات مالی شرایط سختی را برای این تیم رقم زده بود و در نهایت این تیم با گل دیرهنگامی که به ثمر رساند، از شکست گریخت و با یک امتیاز میدان را ترک کرد تا جمع امتیازات تیم رحمتی، به عدد 19 برسد و این تیم در رده دوازدهم قرار بگیرد. این در حالی است که حریف امروز شهرخودرو در آخرین بازی خود پیروزی خوبی را برابر صنعت‌ نفت آبادان کسب کرد و با 3 امتیاز کامل این دیدار با 21 امتیاز خود را به رده دهم جدول رساند. با در نظر گرفتن شرایط امتیازی شهرخودرو و پیکان تقابل رودرروی این 2 تیم از حساسیت بیشتری برخوردار خواهد بود چراکه پیروزی هر یک از این تیم‌ها در این دیدار می‌تواند باعث صعود چند پله‌ای‌شان در جدول رده‌بندی شود. حالا باید منتظر ماند و دید دوئل تماشایی بین شاگردان رحمتی و یاران مهدی تارتار در نهایت با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید.

آلومینیوم اراک- سپاهان اصفهان

سپاهان با توپ پر به اراک می‌رود

تقابل آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان یکی دیگر از بازی های جالبی است که امروز قرار است در چارچوب هفته هفدهم لیگ برتر برگزار شود. سپاهانی ها که در برابر گل گهر در بازی اخیرشان به پیروزی رسیدند حالا در دیداری بیرون از خانه به مصاف شاگردان خرمزی بروند.

محرم نویدکیا و شاگردانش پس از پیروزی برابر گل‌گهر به نوعی جایگاه شان را در رده دوم تثبیت کرده اند و امیدوار هستند با تداوم این روند و لغرش احتمالی پرسپولیس بار دیگر به صدر بازگردند. سپاهان تیم 31 امتیازی جدول حالا باید در برابر آلومینیوم بازی مهمی را پشت سر بگذارد. در آن سوی میدان آلومینیومی ها که پس از جدایی عجیب و غیر منتظره رسول خطیبی با سرمربیگری خرمزی لیگ را ادامه می دهند در آخرین بازی خود در قائمشهر برابر نساجی به تساوی یک- یک دست پیدا کردند تا با این یک امتیاز بازی خارج از خانه خود 23 امتیازی شده و در پله پنجم جدول قرار بگیرند.

تراکتور تبریز– نساجی مازندران

دوئل تماشایی آقامعلم و رسول!

شاگردان مجید جلالی امیدوار بودند پس از 4 شکست متوالی در دیدار خانگی شان در هفته شانزدهم برابر آلومینیوم به پیروزی برسند اما این اتفاق در آن دیدار رخ نداد و تساوی نتیجه پایانی آن بازی بود تا جلالی اولین امتیاز را در قامت سرمربی نساجی در لیگ بیستم کسب کند، تک امتیازی که نتیجه خوبی برای نساج ها نبود اما باعث شد بالاخره امتیازات نساجی در لیگ بیستم دو رقمی شود! در چنین شرایطی نساج ها برای برگزاری بازی هفدهم خود چمدان هایشان را به مقصد تبریز بسته اند تا خود را برای دیدار برابر تراکتور آماده کنند، تراکتوری که هفته قبل با خطیبی تا آستانه شکست پیش رفت اما گل دیرهنگام محمد عباس زاده به نوعی ناجی شان شد تا از دیدار برابر نفت مسجد سلیمان دست خالی زمین را ترک نکنند. تراکتوری ها در حال حاضر با 23 امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند. یکی از اصلی ترین جذابیت های این دیدار رویارویی مجید جلالی برابر رسول خطیبی است، تقابلی که می تواند از حساسیت های بالایی برخوردار باشد.

ذوب‌آهن اصفهان- ماشین‌سازی تبریز

تلاش پائین جدولی‌ها برای پیروزی!

شاگردان مجتبی حسینی در تلاش هستند در دیدار خانگی که پیش رو دارند، نتیجه قابل قبولی را کسب کرده و کم کم به وضعیت خود در جدول رده بندی سر و سامان دهند. ذوبی ها در حالی خود را برای پذیرایی از ماشین سازی مهدی پاشازاده آماده می کنند که آخرین بازی خود را با شکست پشت سر گذاشته اند. ذوبی ها در هفته قبل برابر فولاد نکونام موفق عمل نکردند و با شکست یک بر صفر برابر قرمزهای اهوازی سهمی از امتیازات آن دیدار نداشتند. این در حالی است که شاگردان پاشازاده در بازی قبل خود برابر شهرخودرو در انتظار برپایی جشن پیروزی بودند اما گل دیرهنگام شاگردان رحمتی این فرصت را از آنها گرفت تا بدین ترتیب با یک امتیاز این دیدار خانگی را به پایان برسانند. در آستانه بازی امروز، ذوب آهن با 11 امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارد و ماشین سازان با 9 امتیاز همچنان قعرنشین جدول محسوب می شوند. 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز