گزارش روز؛

برگزاری مسابقات لیگ پُلی برای موفقیت بوکسورهای المپیکی/ ورزشکاران خارجی تنور رقابت‌ها را گرم کردند

۱۳۹۹/۱۲/۱۸ - ۰۵:۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۱۴۸۶۱۳
برگزاری مسابقات لیگ پُلی برای موفقیت بوکسورهای المپیکی/ ورزشکاران خارجی تنور رقابت‌ها را گرم کردند
بوکسورهای المپیکی کشورمان برای حضور در توکیو مهیا می‌شوند.

به گزارش برنا؛ پس از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در رشته‌های رزمی هم چون ووشو و تکواندو فدراسیون بوکس نیز پس از وقفه ای 10 ساله رقابت های لیگ برتر بوکس را راه‌اندازی کرد، اقدامی که با استقبال اهالی بوکس همراه شد. این مسابقات با حضور 10 تیم به میزبانی استان مرکزی (شهرستان اراک) برگزار شد‌ و برترین بوکسورهای کشور در لیگ برتر بوکس به روی رینگ رفتند که در نهایت این مسابقات با قهرمانی تیم پلیمر خلیج فارس به پایان رسید.

فینال  لیگ برتر بوکس

احسان روزبهانی، بوکسور تیم هیات بوکس خوزستان، در رابطه با سطح کیفی این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: اینکه بگویم این مسابقات لیگ بود خیلی درست نیست چون بیشتر شکل و شمایل مسابقات قهرمانی کشور را داشت. جذابیت مسابقات لیگ به شکل برگزاری آن است که بازی ها به صورت رفت و برگشت است اما این دوره در 6 روز مسابقات فشرده برگزار و تکلیف سکونشین ها مشخص شد. در مجموع مسابقات خوبی بود. مدت ها بود در داخل کشور بازی جدی نداشتیم و اکثر مسابقاتی که بازیکنان در آنجا محک خورده بودند رقابت های خارجی بود. در کنار آن از نظر مالی هم آنهم در این شرایط بد اقتصادی برای بوکسورهای کمک هزینه بود. امیدوارم در سال های آینده هم لیگ برگزار شود تا بوکس ایران بتواند بهتر از این در میادین ظاهر شود.

لیگ دغدغه مالی بوکسورها را کاهش داد

کاپیتان تیم ملی بوکس افزود: الان دو المپیکی در لیگ داشتیم که هم بازی های خوبی را به نمایش گذاشتند هم خیلی با انگیزه هستند. به نظرم هم دانیال شه بخش و هم شاهین موسوی ثابت کردند که علاوه بر توانایی، انگیزه بسیار قوی برای المپیک پیش رو دارند. بارها گفتم این دو نفر با این انگیزه و توانایی به یقین می توانند در المپیک برای ایران مدال خوش رنگی را کسب کنند. از قرارداد سایر دوستان خیلی اطلاع ندارم اما قبلا هم گفته بودم رقم پایینی ندارم به همین خاطر کمتر تیمی به من پیشنهاد می دهد اما امسال تیم هیات بوکس خوزستان حاضر شد مبلغ درخواستی من را پرداخت کند که خوشبختانه همکاری خوبی هم در طول بازی ها شکل گرفت.

دانیال شه‌بخش، المپین تیم ملی بوکس نیز درباره سطح کیفی این مسابقات به خبرنگار برنا گفت: من خودم به‌شخصه در لیگ بازی نکرده بودم. بر اساس آماری که دارم حدود 10 سال بود که لیگ بوکس تعطیل بود اما خوشبختانه امسال پس از این وقفه مجددا لیگ راه اندازی شد. به نظرم نیاز بوکس است چون با وجود لیگ کیفیت بوکس بالا خواهد رفت. کیفیت مسابقات هم خوب بود هرچند خیلی زود لیگ تمام شد اما برای محک خودمان بعد از یک سال دوری از مسابقات خوب بود.

او با اشاره به حضور نفرات خارجی در لیگ توضیح داد: حضور خارجی‌ها خیلی خوب بود. بوکسورهای خارجی حاضر در لیگ در وزن من بودند که به نظرم برای من یک تورنمنت بود و موفق شدم به پیروزی هم برسم. امیدوارم سال آینده هم بوکسورهای خارجی بیشتری در لیگ ایران بازی کنند. البته از همه این موارد مهم‌تر بازی احسان روزبهانی در لیگ بود. حضور احسان خیلی موثر بود. در اردن هم که اولین سفرم بود همراه کاپیتان تیم ملی بودم. احسان واقعا کاپیتان واقعی و با معرفت و صادقی است. در کل لیگ جذاب و جمع و جوری داشتیم. میزان قراردادهای خوب و رضایت‌بخش بود. قطعا این نوع برنامه‌ها در بوکس برای رشد خود این رشته و کارنامه فدراسیون هم خوب است.

داشتن لیگ منسجم از نیازهای اصلی بوکس

بدون شک برگزاری مسابقات لیگ در هر رشته ای الزامات خاص خودش را می طلبد. حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس نیز پیش از برگزاری این مسابقات مدعی شد که فدراسیون بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال برگزاری لیگ پویاست تا از این طریق بتوانند هم عمکلرد ملی پوشان را در مسابقات داخلی محک بزنند و هم استعداد های جدید این رشته را شناسایی کنند. مسابقاتی که نتایج آن تا حدودی به گفته های رییس فدراسیون رنگ واقعیت بخشید. بی تردید برگزاری این لیگ با توجه به تعطیلی بوکس در دوران کرونا، جان تازه‌ای به این رشته داد. از طرفی حضور بوکسورهای خارجی نیز تنور مسابقات را گرم کرد.

فینال  لیگ برتر بوکس

علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس نیز بر این باور است قطعا این اتفاق برای خود فدراسیون یک نقطه عطف بود. در کنار آن برای بازیکنان هم در شب عید اتفاق خوبی بود چون کمی از دغدغه‌هایشان کم شد؛ اما در مورد سطح فنی مسابقات باید بگویم که رضایت‌بخش بود. من بیشتر از جنبه ملی به آن نگاه می‌کنم. هشت ملی‌پوش ما در لیگ حضور داشتند که اخیرا در هیچ رویداد جدی محک نخورده بودند و این مسابقات شرایطی فراهم کرد تا نتیجه تمرینات‌مان را در لیگ ببینیم. خوشبختانه هر 8 بوکسور ما عملکرد خوبی داشتند که جای خوشحالی دارد. بازیکنان خارجی هم حضور داشتند که به جذابیت مسابقات اضافه کرده بود ولی از همه مهمتر حضور احسان روزبهانی پس از چندین سال در مسابقات داخلی بود که به نظرم با حضورش به لیگ اعتبار بخشید.

سخن پایانی

بدون شک در اکثر رشته های ورزشی داشتن رقابت های لیگ در آن رشته برای تیم ملی قوی و با پشتوانه اهمیت فراوانی دارد چرا که تیم های ملی بدون انجام بازی و صرفا روی آوردن به برگزاری اردوهای متعدد عملا بی معنی خواهند بود. از آنجایی که امسال سال منتهی به المپیک است و بوکس ایران تاکنون توانسته دو سهمیه کسب کند به طور حتم برگزاری مسابقات لیگ آنهم به صورت فشرده کمک شایانی بود تا تیم ملی کشورمان بتواند خودش را قبل از حضور در مسابقات پیش رو محک بزند. 4/5

نظر شما